Antikrist

Muž (Willem Dafoe) a Žena (Charlotte Gainsbourgová) se vášnivě milují. Černobílé záběry klouzavé kamery si vychutnávají jejich zaujetí sexem. Zároveň sledujeme krůčky dítěte, které se s nadšením blíží směrem k padajícím sněhovým vločkám za otevřeným oknem. Divák již tuší, jak tato scéna dopadne, a tragédie, která se dala snadno odvrátit, samozřejmě navždy změní životy Muže a Ženy. Žena zcela zkolabuje, Muž se snaží zachránit jejich manželství a ulehčit jejich utrpení. Navrhuje společnou terapii v odlehlém dřevěném srubu uprostřed lesů, které, k divákovu překvapení, jako by vystoupily z té nejhorší noční můry. V tu se mění i pobyt manželů a to, co mělo být jejich „rájem“, se stává tím nejhorším peklem. Oživlá příroda a zvrácená psychologie hrají velkou roli v tomto podivném experimentu – vrátí se Muž a Žena jako dvojice, nebo každý sám? Vrátí se vůbec? Jeden z nejkontroverzněji přijatých filmů letošního MFF v Cannes vynesl Charlotte Gainsbourgové Cenu za nejlepší ženský herecký výkon.

Potlesk

Během těžkého opileckého období Thee zkrachovalo manželství a dobrovolně se vzdala výchovy svých dvou malých synů. Nyní chce získat zpět své místo v jejich životě, avšak ti již mezitím našli pokojné rodinné zázemí s psycholožkou Maiken. Thea musí dokázat sobě samé i své rodině, že si zaslouží druhou šanci. Ale tvrdý život na jevišti a stíny minulosti se pomalu vrací zpět a Thea je nucena čelit svému vnitřnímu hlasu i vlastní minulosti. Debutující režisér Martin Pieter Zandvliet obratně mísí popis Theina vnitřního zápasu s jejím divadelním já, kdy ztělesňovala Marthu v Kdo se bojí Virginie Woolfové? a její pocity a osudy s její hrdinkou nebezpečně kolidovaly. Tenhle mimořádný film byl oceněn řadou festivalových ocenění, Paprika Steen získala ceny v kategorii nejlepší herečka na MFF v Karlových Varech, na MFF v Bombaji a na Hamptons MFF v New Yorku dostala cenu za Mimořádný herecký počin v hlavní roli. Režisér Martin Zandvliet v Karlových Varech získal cenu Europa Cinemas Label.

Blikající světla

Torkild ,vůdce gangu drobných, ale bezohledných kodaňských zlodějíčků, touží provést svůj poslední zločin, který mu zajistí bezstarostný život v cizině. Potká ho štěstí v podobě Muže z Fara , otrlého kriminálníka, který ho najme spolu se třemi kumpány, aby ukradli pytel se čtyřmi miliony dánských korun. Povedený čtyřlístek se rozhodne uprchnout do Barcelony. Cestou se jim ale rozbije auto, přičemž objeví opuštěný dům, jenž býval restaurací. Torkilda napadne ho zrekonstruovat. Anders Thomas Jensen, jenž napsal scénáře filmů V Číně jedí psy a Mifune, popisuje v sérii retrospektivních scén hrozné rodiny, v nichž čtveřice mužů vyrůstala. Život v partě jim nahrazuje život, který nikdy nepoznali. Gunnar Rehlin.

Borgman

Co byste udělali, kdyby jednoho rána u vaší luxusní vily zazvonil bezdomovec, tvrdil, že dobře zná vaší ženu a chtěl se vykoupat? Richard mu pořádně nandá. Jeho ženě Marině je to ale trapné, a bezdomovce, který se představuje jako Borgman, pustí dovnitř. A tak to celé začne. Příběh filmu Borgman je krutý, přímočarý a optimální pro milovníky černého humoru. Jenže kromě toho pokládá i řadu otázek a nechává divákům prostor, aby si ho přebrali po svém. V mnohém připomene postupy české nové vlny, v mnohem zas ironická a přesná severská dramata.

Cecilie

Cecilie vidí a slyší věci, které ostatní nevnímají místa nejednou mění svůj vzhled a lidé tam vlastně ani nejsou. Jedné noci je znásilněna, ale o činu nezůstanou žádné důkazy a žádné stopy. Manžel Mads ji přivede na psychiatrickou kliniku, kde s pomocí psychiatra Pera začíná rozplétat děsivou souvislost mezi svým zážitkem a brutální vraždou, která se stala před více než třiceti lety.

Pět překážek

V prvním dokumentu z dílny tvůrců manifestu Dogma 95 vyzval Lars Von Trier svého učitele, klasika dánského dokumentu Jorgena Letha, aby pěti různými způsoby natočil remake svého slavného filmu The Perfect Human (1967). Ve filmu, který je spíše soubojem plným zákeřných pastí, musí Leth využít všechny své filmařské zkušenosti a dostat se tak na samou hranici svých dovedností. Film se pohybuje od Kuby přes vykřičenou Bombajskou čtvrť, dobrodružnou animaci a digitální záznam á la Dogma 95 až k Lethovu současnému domovu na Haiti. Pět překážek je zábavný film, který se pokouší poukázat na principy tvorby jako takové a zároveň tematizuje vztah mezi sebezahleděným enfant terrible dánské kinematografie a jím vybranou otcovskou figurou.

Řezníci

Svend a Bjarne pracují v malém dánském městečku jako řezníci. Každý den musejí poslouchat urážky od svého šéfa, až se nakonec rozhodnou pro založení vlastního malého krámku. Začátky podnikáni jsou značně bezútěšné, příliš se jim nedaří, několik náhod jim ale pomůže k získání velké zakázky. Od té doby je jim štěstěna nakloněna a obchody se pomalu hýbají k lepšímu. Pak ale Bjarne přichází se šíleným nápadem, jenž se týká jeho bratra, který je po vážné autonehodě dlouhodobě v komatu. Slogan filmu " Na chuť lidského masa nikdy nezapomenete", napoví, o co že to půjde

Divoké labutě

Snímek De Vilde Svaner je zfilmováním známé pohádky slavného dánského spisovatele H. Ch. Andersena. Vypráví o princezně Elišce a jejích jedenácti bratrech. Jejich otec, král, se po smrti první ženy znovu ožení, ale nová královna děti nenávidí. Elišku pošle na výchovu na selský statek a všech jedenáct bratrů promění v labutě a vyžene do světa. Po několika letech se už dospělá Eliška vrací na zámek, ale otec ji nepozná, a tak se dívka vydává na cestu za hledáním zmizelých bratrů. S pomocí dobré víly je najde, ale aby je vysvobodila z labutí podoby, musí podstoupit těžkou zkoušku.

Svatba mezi citrony

Po filmu Lepší svět oceněném Oscarem přichází režisérka Susanne Bier s mimořádnou romantickou komedií, která splňuje všechny definice tohoto žánru, přestože se nebojí ani vážných témat. Dvě velmi odlišné rodiny se setkávají v nádherné staré italské vile uprostřed citrónového sadu na pobřeží moře. Důvodem setkání je svatba krátce zamilované dvojice. Setkání rodiných příslušníků, starých lásek a kamarádů vynese na povrch spoustu vášní. Susanne Bier ve svém novém filmu Svatba mezi citróny spojila s citem a jistotou téma lásky, absurditu, humor, břitké dialogy, jemně vykreslené charaktery a zdánlivě jednoduché životní pravdy.Všechno, co je opravdu potřeba k šťastnému životu, je láska. I když si myslíme, že je po všem, možná všechno teprve začíná. Film získal cenu EFA za Najlepšiu európsku komédiu roka 2012.

Dobré srdce

Nostalgická tragikomedie nás zavádí do jednoho newyorského baru, jehož neurvalý majitel Jacques (Brian Cox) už chce pověsit řemeslo na hřebík. Najde si proto na ulici svého následovníka, mladého pobudu a snílka Lucase (Paul Dano), který má ale na barmanskou profesi až příliš „dobré srdce“. Lekce otrlosti může začít... Mladík se rychle učí práci za barem a přizpůsobuje se místnímu stylu. Všechno jde podle plánu. Až jednoho deštivého večera do pánského baru vejde krásná a namol opilá letuška. Lucas se bezprizorní cizinky ujme a nabídne jí útočiště. Přítomnost ženy atmosféru baru zcela promění, což cholerický majitel nese s nelibostí. Od této chvíle už se události mohou vyvíjet jen špatným směrem.

Dirch

Dánský režisér Martin P. Zandvliet, který si získal mezinárodní uznání filmových kritiků i diváků již za svou prvotinu Potlesk (2009), tentokrát do našich kin přichází se svým druhým celovečerním hraným filmem, představujícím životopisný příběh dánského komedianta Dirche Passera. Dirch (18. květen 1926 – 3. září1980) byl uznávaným a oblíbeným dánským hercem. Proslavil se především svými improvizačními schopnostmi a díky bohaté filmografii, která se skládá z 90 titulů, byl jedním z nejvýraznějších osob Dánska. Snímek ale odkrývá jeho věčnou samotu, která se skrývá pod rouškou nablýskané slávy, a sebezničující posedlost úspěchem u kritiků a zároveň u diváků.

Kdo je tady ředitel?

Bláznivá komedie, která zcela vystupuje mimo tradiční téma a styl Larse von Triera. Majitel IT agentury si vytvořil postavu imaginárního šéfa, ale když chce firmu prodat, nezbývá mu než najmout podřadného herce, který bude zaskakovat nejen při jednáních.

Po svatbě

Film dánské režisérky Susanne Bier (Bratři) byl nominován na Oscara za nejlepší cizojazyčný film a patří k tomu nejlepšímu, co nám současná skandinávská kinematografie může nabídnout. Hrdinou filmu je charismatický a talentovaný dánský herec Mads Mikkelsen (Casino Royal) pracující v indickém sirotčinci, který zoufale potřebuje finanční prostředky. Ty se nabízejí z rodného Dánska, země, kterou nechal daleko za sebou. Životní situace, které ho tam čekají, změní obchodní cestu v dramatickou, bolestnou zkoušku pro všechny zúčastněné.

Královská aféra

V novém snímku Nikolaje Arcela, na kterém se scénáristicky podílel i kontroverzní Lars von Trier, budeme svědky příběhu britské princezny Karoliny Matyldy Hannoverské (Alicia Vikander), která byla v pouhých patnácti letech donucena provdat se za svého bratrance, dánského krále Kristiána VII. (Mikkel Folsgaard) Ten bohužel trpěl schizofrenií, a proto manželství bylo pro Karolinu Matyldu spíše utrpením - král ji dával jasně najevo, jak jí opovrhuje a dával přednost životu plnému orgií. Královna tak žila v osamění. I přes to všechno se jim čtrnáct měsíců po svatbě narodil syn Frederik VI. (William Johnk Nielsen), budoucí král dánský a norský. Karolina Matylda s ním v poklidu žila na zámku v Kodani, když jednoho dne se král vrátil z cest a přivezl si s sebou německého lékaře a psychologa Johanna Friedricha Struensee (Mads Mikkelsen). Mezi lékařem a královnou i přes počáteční nevraživost však brzy vzplanula láska.

Evropa

Pozoruhodný snímek EVROPA je třetí částí osobité autorské filmové trilogie, pátrající po duchovním fenoménu prostoru, v němž žijeme (PRVEK ZLOČINU, 1984, EPIDEMIE, 1987, EVROPA, 1991). Jeho tvůrce, dánský režisér Lars von Trier, situuje příběh do Německa "roku nula" (těsně po válce), do země těžce traumatizované svou prohrou, zmrazené do temnoty noci a beznaděje, a kontrolované (i devastovaného) Spojenci. Většina obyvatelstva tu však skrytě sympatizuje s nacistickými myšlenkami, a někteří se dokonce aktivně podílejí na destruktivních akcích werwolfů. Do tohoto místa a času přijíždí mladý Američan Leo, syn německého emigranta, aby "pomohl Německu". Pod přísným dohledem autoritářského strýce se stane průvodčím v lůžkových vozech první třídy u společnosti Zentropa. Seznámí se s majitelem společnosti, s Američany sympatizujícím Maxem Hartmannem, a zamiluje se do jeho dcery Kathariny. Avšak svět osobních jistot, jímž se citlivý mladík pokouší izolovat od okolní děsivé reality, snad právě proto drtivě zasáhne do jeho osudu...

Krevní odpuštění

Se svým druhým celovečerním snímkem se Joshua Marston vydává až do Albánie, kde na příběhu rodinné krevní msty zkoumá vztah mezi zašlými tradicemi a životem nové mladé generace. Rodina sedmnáctiletého Nika je sužována neustálými pozemkovými spory se sousedem. Vzájemný konflikt se však vyhrotí do extrému, otec je obviněn ze sousedovy vraždy a musí se skrývat. Případná vina však padá i na Nika a jeho sestru Rudinu. Nik se propadá do izolace a neustávající zloby a musí krevní msty za každou cenu skončit – i kdyby ho to mělo stát život.

Vyšší moc

Čtyřčlenná švédská rodina cestuje do francouzských Alp, aby si při lyžování oddychla a nerušeně spolu strávila pár vzácných volných dní. Dovolenkovou idylu s hřejivým sluncem a zasněženými velkolepými horami však naruší mohutná lavina, řítící se během oběda na otevřenou restauraci na terase. Ebba chrání své vyděšené děti a zoufale volá na svého manžela Tomase, který však v panickém strachu utíká do bezpečí. Lavinová katastrofa se nakonec nekoná, avšak ze vzniklé sněžné mlhy se postupně vynořuje zahanbení, nejistota a výsměch. Manželství Tomase a Ebby i pokojný život rodiny visí na vlásku a Tomas vnitřně bojuje s vlastním selháním a všemožně se snaží obnovit svou napjatou úlohu otce.

Lepší svět

Film vypráví příběh dvou rodin, jejichž osudy se náhodně spojí skrze přátelství dvou dospívajících synů. Elias, jehož otec pracuje jako doktor v Africe a prožívá právě manželskou krizi, je šikanován ve škole, zatímco Christian, který se rozhodne ho bránit, se do města přistěhoval s otcem po nedávné smrti matky. Film řeší zdánlivě jasné etické otázky po smyslu pomsty a násilí s ní spojeným. To vše na pozadí skutečných světových konfliktů, kterým čelíme a které reprezentuje právě postava dánského lékaře v Africe. Může v dnešním světě ještě obstát ideál, že pomsta neřeší konflikt, a že odpuštění je počátkem naděje? Film dánské režisérky Susanne Bierové, autorky snímku Po svatbě, je emočně bohatým a upřímným dramatem současného člověka. Snímek získal Oscara za nejlepší cizojazyčný film.

Jak se zbavit těch ostatních

Nejen čeští politici umí šlápnout do pořádného lejna. Například i v Dánsku se občas zadaří. A pak se na účet svých státotvorných elit baví celý dánský národ. I když kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby opravdu existovala „Nová kodaňská kritéria“, o nichž vypráví kousavé satirické komediální drama režiséra Anderse Ronnowa Klarlunda, autora pozoruhodných loutkových Strings. Tento téměř ultrapravicový zákon, jehož přijetí je v příběhu situované do nedaleké budoucnosti, si totiž bere na paškál obranu národa před nežádoucími vlivy. A za úkol má jediné – eliminovat všechny dánské občany, kteří daným kritériím nepodléhají. Přičemž Klarlund jde ve své vizi ještě dál a táže se: Jak by asi vypadala moje země, kdybychom všechny průšviháře a životní ztroskotance pozavírali do koncentračních táborů a nechali o jejich osudu rozhodovat armádu? Nezmizeli by nakonec všichni? Dánský humor je drsný, ale rozhodně stojí za to jej poznat.

ID:A

Aliena se vzbudí v řece, ve Francii, aniž by si cokoliv pamatovala ze své minulosti. Má u sebe tašku s 2 miliony Euro a přes hruď velkou jizvu. Brzy odhalí, že ji pronásleduje záhadný muž. Když zjistí, že má dánský přízvuk, rozhodne se Alien jet do Dánska, aby zde odhalila, kým skutečně je. Postupně přichází na to, že její minulost je mnohem komplikovanější, než si původně myslela. Je zatažena do sítě protichůdných příběhů od jejích blízkých, kteří se jí snaží nasměřovat na cestu pravdy.

Idioti

Skupina lidí se shromáždí v domě na předměstí Kodaně, aby rozbili všechna omezení a představili „vnitřního idiota" v sobě.

Italština pro začátečníky

Režisérce se podařilo natočit milý film o pětici obyvatel jednoho města, které spojují jejich povahy - jsou nejistí ve svém počínání, lehce zranitelní a stále ještě bez partnerů. Jedné zimy se všichni zapíší do večerních kurzů italštiny a všichni se také stanou obětí série nečekaných náhod.Stále sklíčený Andreas se nepříliš úspěšně snaží nahradit místního faráře. V té samé době se prodavačka Olympia rozhodne vzepřít dominantnímu otci a učinit krok, ke kterému se dosud nikdy neodhodlala. Zvláště introvertní kadeřnice Karen odhaluje matčino poněkud temné tajemství. Zlostný a agresivní Halvfinn se snaží vyrovnat s náhlým setkáním s láskou a jeho nejlepší přítel Jorgen Mortensen se pokouší kde komu pomoci, bez ohledu na své vlastní problémy. Jak dny ubíhají, všichni pomalu poznávají, že dostali nečekanou šanci změnit své dosavadní životy a vstoupit do šťastnějších dnů.

Únos

Realisticky vyobrazený příběh mužské posádky nákladní lodi, kterou přepadnou somálští piráti v Indickém oceánu. Životy jednotlivých členů posádky se náhle ocitají v rukách Somálců a stávají se jen předmětem nelítostného vyjednávání pirátů s vládou, sídlící v Kodani. Podobně jako jeho debut R (2011), i tento snímek se vyznačuje dokumentaristickou estetikou a klaustrofobně budovanou atmosférou strachu a zvyšujícího se napětí. Film byl v roce 2012 nominován na cenu Grand Prix na MFF v Tokiu za nejlepší režii.

Ztracený v Africe

Simon, 11letý adoptovaný černošský chlapec z afrického sirotčince a milovník fotbalu, cestuje se svou dánskou matkou do své rodné země, do Keni. Chvíli po přistání letadla však Simon ztratí svůj milovaný fotbalový míč. Když se ho pokouší najít, ztratí se v největším městském slumu. Když však Simonova matka Susanne vystoupí v médiích a slibí za nalezení svého syna odměnu, ze Simona se stává lovná zvěř. Podaří se Simonovi najít zoufalou matku a pomoci svému kamarádovi ze slumu ke štěstí, o kterém ani nevěděl, že existuje? Na MFF Sarajevo film získal zvláštní cenu poroty za nejlepší film pro mladistvé a Cenu Robert na Dánské filmové akademii.

Pokoj 205

Katrine se právě přestěhovala do města. Bydlí na studentské koleji v pokoji, ve kterém nedopatřením probudí ducha, který se začne mstít. Společně se svým novým přítelem Rolfem, se Katrine snaží ducha zastavit, dříve než vyvraždí celou kolej. Objevuje se mnoho otázek, ale jedna je zvláště děsivá – z domu se nikdo nikdy sám nevystěhoval. Předchozí obyvatelé v něm vždy zemřeli. Zatímco Katrine s Rolfem hledají řešení, lidé umírají a zbývají už jen nejbližší přátelé.

Královská hra

Tři týdny před volbami se charismatický lídr jedné z největších politických stran zaplete do vážné automobilové havárie. Mladý ambiciózní novinář se chopí životní příležitosti a postupně odhaluje spiknutí, směřující až k ministerskému předsedovi...

Boj sněžného pluhu s mafií

Nils se se svým sněžným pluhem prohání zasněženými cestami v okolí chladného norského městečka. Proráží cesty pro své spoluobčany, což považuje za velmi zodpovědnou práci, kterou ostatní dokáží náležitě ocenit. Jednoho dne je dokonce jmenován Občanem roku, ale zároveň se v ten den dozví o úmrtí svého syna. Předávkování drogami není pro Nilse důvěryhodným vysvětlením, a tak vezme spravedlnost do vlastních rukou. Vyhrát krvavý spor s mafií není lehké, avšak Nils už nemá co ztratit. Navíc má v záloze mnohem silnější zbraně – mohutný stroj a štěstí začátečníka. Příběh “spravedlivé“ pomsty s lavinou mrtvých těl vypráví režisér s pořádnou dávkou černého humoru, překvapivých zvratů i elegancí a výsledkem je zábavný a inteligentní akční thriller z prostředí zasněžených drsných norských hor.

Umění plakat

Hrdinou příběhu o rodinných tabu, citovém vydírání a pokřivené lásce rodičů a dětí, je jedenáctiletý Allan. Film natočený podle autobiografického románu Erling Jespena se nepateticky a bez zlehčování vyrovnává s bolestným problémem zneužívání dětí. Díky originálnímu vypravěčskému stylu naivního i vynalézavého chlapce, který nechápe význam událostí a proto o nich dokáže referovat s dojemně jemným humorem, je film působivou výpovědí o citové manipulaci a odvaze podívat se pravdě do očí.

Labrador

Snímek Labrador představuje hraný debut dánské režisérky Frederikke Aspöck, která již v roce 2004 získala cenu za nejlepší krátký film v sekci Cinefondation Short Film na prestižním MFF v Cannes. Její celovečerní prvotina představuje komorní drama o chladných mezilidských vztazích uprostřed nehostinné chladné krajiny. Vypráví příběh mladého páru, Stelly a Oskara, který se vydá na osamocený ostrov, kde žije Stellin otec se psem labradorem. A právě tento nehostinný a chladný ostrov skýtá ideální prostor na dořešení nedořešených problémů a na vysvětlení doposud nevysvětleného. Na MFF Marrákeš film získal ocenění v kategorii Zlatá hvězda (Grand Prize).

Mamut

Příběh nového filmu Lukase Moodyssona (Láska je láska, Lilja4ever) se točí kolem úspěšného newyorského páru – Leo (Gael García Bernal) a Ellen (Michelle Williams). Leo je tvůrcem vzkvétajících webových stránek a vkročil do světa peněz a velkých rozhodnutí. Ellen je oddanou lékařkou na pohotovostní chirurgii a obětovala své dlouhé pracovní směny zachraňování životů. Jejich osmiletá dcera Jackie tráví většinu času se svou filipínskou chůvou, což je situace, která nutí Ellen se zamyslet nad svými prioritami. Během pracovní cesty do Thajska Leo bezděčně spustí řetězec událostí, které budou mít dramatický dopad na všechny.

Manderlay

V druhé části plánované americké trilogie, založené na motivu USA jako země neomezených možností, uvádí dánský enfant terrible Lars von Trier znovu na scénu postavu Grace - hrdinky svého předchozího snímku Dogville (Nicole Kidmanovou však vystřídala Bryce Dallas Howardová, známá z Vesnice M. Nighta Shyamalana). Grace a její otec se z Colorada počátku 30. let přesouvají do Alabamy, na starou plantáž jménem Manderlay, kde jsou konfrontováni s děsivou krutostí a nespravedlností otroctví. Není divu, že Grace nemůže zůstat stranou a rozhodne se zasáhnout. Ovšem s jakým výsledkem - pořádky udržované celá desetiletí se hroutí, ale osvědčí se výuka otroků demokracii?

Marie Kroyer

Mezinárodně uznávaný filmový režisér Bille August se svým snímkem Marie Kroyer vrací po 25 letech opět do rodného Dánska a divákům přináší intimní příběh ženy ze začátku 20. století, inspirovaný skutečnými událostmi. Augustův nejnovější film vypráví příběh umělkyně Marie Kroyer, manželky mentálně postiženého dánského malíře P.S. Kroyera, která se zmítá mezi sociálními rolemi oddané manželky, starostlivé matky a kreativní umělkyně. Na dovolené ve Švédsku však pozná hudebního skladatele Huga Alfvéna, do kterého se vášnivě zamiluje.

Médea

Televízny film z dielne najvýznamnejšieho súčasného dánskeho režiséra Larsa von Triera vychádza z poznámok a scenára legendy dánskeho nemého filmu Carla Theodora Dryera, ktorý snímku nestihol zrealizovať. Film je osobnou interpretáciou antického mýtu, vzdáva hold legende samotnej, dielu Dryera i ére nemého filmu. Trierovi sa s minimálnym scénografickým arzenálom podarilo pretlmočiť nadčasový odkaz mýtu o Médei a o jej tragickom osude. Režisér preniesol dej z antického Grécka do doby temna na severe, kde nehostinná príroda poskytuje nádherné a ťaživé obrazy vnútorných stavov hrdinov legendy. Von Trier si za film vyslúžil Prix Jean D Arcy.

Melancholia

Melancholie dánského režiséra Larse von Triera vypráví uhrančivý příběh dvou sester (Kirsten Dunst a Charlotte Gainsbourg), z nichž ta mladší se zrovna vdává. Svatební veselí se odehrává na starobylém venkovském sídle a všeobecnou sváteční náladu zakalí náhlá hrozba v podobě rudé planety, která vystoupila zpoza slunce a s níž hrozí Zemi bezprostřední srážka. Režisér Trier je pověstný precizně gradovanou atmosférou s neočekávanými zápletkami i zvraty, které ústí do ještě neočekávanějšího konce. Pověstný je i náročným vedením herců – zejména pak hereček, z nichž se právě v Melancholii v hlavních rolích představí plavovlasá kráska Kirsten Dunst, známá například z velkofilmu Spider-Man či historického snímku Marie Antoinetta, a démonická Charlotte Gainsbourg, která omráčila diváky i kritiky svým suverénním herectvím v Trierově předchozím a značně šokujícím mysteriu Antikrist.

Metropie

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém? Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí.

Když zvířata sní

Devatenáctiletá Marie, outsiderka v ostrovní komunitě, žije sama se svými rodiči. Nemá nikoho, komu by se mohla svěřovat, kromě Daniela, mladého muže okouzleného její divokou povahou. Místní lidé však mají z dívky obavy, neméně pak z její matky, která je upoutána na invalidní vozík, trpící záhadnou chorobou. Když Marie zjistí, že se její tělo mění – na její hrudi a zádech roste hustá srst – začne pátrat po odpovědích vztahujících se k utajované rodinné minulosti. Po něčem, co bude mít nedozírné následky pro ni i pro celou rodinu – a také na volbu, kterou musí učinit.

Tři slova

Manželé Lily a Max jsou svoji už přes padesát let. Teď společně žijí v pečovatelském domě, na jehož profesionální péči je Max po prodělání mrtvice zcela závislý. Lily, která tak musela odložit vlastní život stranou, zoufale touží po vzrušení a intimitě. Když se pak vedle nich nastěhuje muž, který si říká "pilot", je Lily jím i jeho vášní k životu naprosto okouzlena. Lilyini příbuzní ani ostatní obyvatelé domova ale nejsou z její nové známosti příliš nadšení. Lily, která u vlastní rodiny naráží na nepochopení a po boku Maxe se cítí jako v pasti, se rozhodne prolomit mříže svého neviditelného vězení a získat zpět kýženou svobodu.

Albín jménem Noi

Je to blázen, nebo génius v přestrojení? Mladý Noi driftuje po celý život na vzdáleném fjordu na severu Islandu. V zimě je fjord odříznutý od okolního světa, obklopeni horami a zlověstné pohřben pod krytem sněhu. Noi sní o úniku z této bílé zemi s Iris, dívkou, která pracuje v místním metru.

FECH-PL22-03

Zlodějíček Casper bydlí v nejchudší části Kodaně. Když dostane nabídku pracovat pro místní kavkazský gang, neodmítne. Netuší ale, co vše rozhodnutí pracovat pro organizovaný zločin obnáší. Syrový kriminální příběh oplývá intenzitou a věrohodností díky ruční kameře, dynamickému střihu i hereckým výkonům.

FECH-PL22-03 (R)

Zlodějíček Casper bydlí v nejchudší části Kodaně. Když dostane nabídku pracovat pro místní kavkazský gang, neodmítne. Netuší ale, co vše rozhodnutí pracovat pro organizovaný zločin obnáší. Syrový kriminální příběh oplývá intenzitou a věrohodností díky ruční kameře, dynamickému střihu i hereckým výkonům.

Severozápad

Zlodějíček Casper bydlí v nejchudší části Kodaně. Když dostane nabídku pracovat pro místní kavkazský gang, neodmítne. Netuší ale, co vše rozhodnutí pracovat pro organizovaný zločin obnáší. Syrový kriminální příběh oplývá intenzitou a věrohodností díky ruční kameře, dynamickému střihu i hereckým výkonům.

Nymfomanka, část I.

Snad dosud nejkontroverznější film jedné z největších současných režisérských osobností – enfant terrible světového filmu – představuje poetický i odvážný příběh jedné ženy od jejího dětství až do věku 50 let, která se sama označuje za nymfomanku. Jednoho chladného zimního večera starší okouzlující mládenec Seligman najde na ulici pobitou ženu jménem Joe. Vezme ji domů do svého bytu, kde jí ošetří rány a zajímá se o její životní příběh. Když se Joe rozhovoří, Seligman soustředěně poslouchá a v osmi kapitolách postupně proniká do opojně rozvětveného a mnohostranného příběhu jejího života plného různých vizuálních asociací a citových incidentů. Trierův snímek je komplexní dílo, které zobrazuje životní příběh Joe a ženskou i lidskou sexualitu jako takovou z mnoha stran. Kromě Trierovy herecké múzy Charlotte Gainsbourg se ve filmu objevují i další špičkové herecké osobnosti jako Stellan Skarsgard, Shia LaBeouf, Willem Dafoe, Jamie Bell, Udo Kier či Uma Thurman. Čtyřhodinová otevřená studie sexuality a reflexe světa bez lásky je rozdělená do dvou částí. Toto je její první díl.

Nymfomanka, část II.

Otevřená studie ženské sexuality podle kontroverzního dánského režiséra Larse von Triera pokračuje druhým dílem, neméně kontroverzním a šokujícím, jako byl ten první. V téhle části se divákům odkryje temnější stránka života už dospělé Joe a dovíme se, co předcházelo jejímu příchodu ke Seligmanovi.

Zlá krev

Policista Lasse rehabilituje mladé vězně tím, že s nima dělá kurzy přežití ve švédské pustině. Před svím odchodem do důchodu z důvodu nemoci, zařídí poslední cestu.

Praha

Romantické drama popisující cestu dvou dánských partnerů, Christoffera a Maji do Prahy. Ta pro ně není jen starobylým městem, ale také místem, kde je zakořeněno myšlení bývalého východního bloku. Setkání v Praze je příběh o svatbě na hranici rozchodu a staré lásce, která se stále proměňuje, zakořeňuje, je zapomenuta a na konec znovu objevena.

Red Road

Jackie pracuje jako operátorka bezpečnostního kamerového systému CCTV, jehož kamerami je skotské Glasgow neustále monitorováno. Život v ulicích Glasgowa pozoruje Jackie denně na monitorech a svou povinnost chránit lidi, které zná pouze z obrazovek, bere velmi vážně. Sama si však drží všechny od těla, její uzavřený život má svůj řád a klid – až do chvíle, kdy na monitoru zahlédne muže, o kterém si myslela, že už ho nikdy neuvidí. Posedlost, s níž neznámého muže začne pronásledovat, ji brzo dovede do Red Road, shluku strohých domovních bloků na severním okraji Glasgow. Jackiino skrývané tajemství tady začně vyplouvat na povrch a drama o posedlosti tak směřuje k překvapivému rozuzlení.

Sex, drogy a daně

Sex, drogy a daně pojednává o velkolepém přátelství mezi dvěma nechvalně známými a provokativními postavami moderní dánské historie: radikálního, pravicového právníka a později politika, Mogense Glistrupu, a „krále cestovního ruchu“, milionáře, záletníka a veřejného provokatéra, Simona Spiese. Příběh natočený podle skutečných událostí přibližuje divákům dosud neznámá fakta – jak se tyto dvě nechvalně známé dánské ikony staly tím, čím byly, a jak si byly vzájemně oporou i oponenty ve svých vlastních životních misích. Dokázali si život užívat naplno, bojovat za své ideály, za novou vizi pro společnost. Polovina Dánska je milovala, druhá je nenáviděla. Něco takového tato země dosud nezažila.

Storm

Hlavní postavou je 12-letý Freddy, který během děsivé bouře zachrání cizího psa a ukryje ho ve svém dětském pokoji. Nechá si ho a dá mu jméno Storm. Brzy však Freddyho otec chlupáče objeví a trvá na tom, aby se pes vrátil ke svému původnímu, i když krutému majiteli. Vyděšený Freddy však otce přesvědčí, že ho musí ochránit a psa od majitele odkoupit. Není to nic složitého, ale jeho původní majitel vidí v nabídce dobrý obchod a za chlupáče vyžaduje neúměrně vysokou cenu. Odhodlaný Freddy se tak pouští do těžkých prací, aby mohl za psa zaplatit. Když zjistí, že Storm dokáže rychle běhat, začne ho trénovat na místní psí závody. Chlupáč dělá velké pokroky a Freddy ho na šampionát přece jen přihlásí. Protože pokud Storm vyhraje, bude si ho moci Freddy koupit a zůstanou navždy spolu.

Pokoj 304

Mnohovrstevné drama režisérky Birgitte Starmoseové se odehrává během tří dnů v jednom kodaňském hotelu a točí se okolo tajemného výstřelu. Protagonisty jsou lidé, jejichž diametrálně rozdílné životní příběhy se postupně protnou, ať již náhodou či úmyslně – do hotelu přijíždí osamělá letuška toužící po lásce, pracují zde emigranti posedlí touhou po pomstě, zoufalý manažer hotelu, žena opuštěná manželem či recepční, který se marně snaží více se usmívat na příchozí hosty, a mnoho dalších postav. Jako leitmotiv se tímto multikulturním snímkem táhne téma intimity, odpuštění a lidské křehkosti. Birgitte Starmoseové se podařilo obratně skloubit vizuální styl snímku s individuálními příběhy hrdinů, kterým je těsno nejen ve vlastních životech, ale také v uzavřených zdech hotelu. Ke vzniku svého režijního debutu dodává: „Vždy jsem byla fascinována hotely coby tajemnými místy mimo čas a prostor. Co se děje za všemi těmi zavřenými dveřmi?“ Její snímek je jednou z možných odpovědí.

Videokracie

V Itálii měl na televizní průmysl po tři dekády vliv pouze jediný muž. Jako televizní magnát a posléze prezident, Silvio Berlusconi vytvořil perfektní systém televizní zábavy a politiky. Dokument zobrazuje následky televizního experimentu, jemuž jsou Italové vystaveni už po více jak 30 let a zavede až do těch nejvyšších sfér, dokonce i k prezidentskému letnímu resortu na Sardinii.

Wilbur se chce zabít

Po úspěšné ITALŠTINĚ PRO ZAČÁTEČNÍKY uvádíme další snímek dánské režisérky Lone Schrefigové WILBUR SE CHCE ZABÍT. Wilbur se zpočátku jeví jako normální pohledný mladý muž ale to je jenom zdání. Ve skutečnosti chce skoncovat se životem. Zkouší spáchat sebevraždu, ale shodou nejrůznějších náhod mu jeho pokusy stále nevycházejí. Naštěstí má staršího bratra Harboura, který se o něj vždy postará. Život obou bratrů ale změní příchod svobodné matky Alice.
prosinec 2017
PÚSČPSN
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
leden 2018
PÚSČPSN
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31