Léto ztracených polibků

Do malebného městečka kdesi v Gruzii přijíždí čtrnáctiletá Sibyla, aby tam strávila prázdniny u své tety. Bezprostřední dívka veselými nápady a provokativním chováním brzo rozvíří až příliš stojaté vody místní společnosti. Tu tvoří nejrůznější postavičky opilců a nevěrných ženštin, středobodem Sibyliny pozornosti se však stane pohledný čtyřicetiletý vdovec Alexandr, objekt zájmu mnoha slečen a dam. Sibyla se spřátelí s jeho synem, ten je ale samozřejmě zamilovaný do ní a tak je jen otázkou času, kdy se ze vztahů v nerovném trojúhelníku začne rodit problém. Poetickou, místy lechtivou komedii o bizarních vztazích natočila známá gruzínská režisérka Nana Džordžadzeová, která se prosadila svým předchozím filmem "Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře".

Devět písní

Lisa je Američanka žijící v Londýně. Na koncertě v Brixtonu se seznámí s Mattem, vášnivě se do sebe zamilují a o rok později se zase rozejdou. To je vše. Nízkorozpočtový snímek Michaela Winterbottoma se natáčel bez scénáře, jenom s malým štábem a ruční kamerou. Jednoduchá dějová linie filmu se odvíjí retrospektivně. Matt letí přes Antarktidu a vzpomíná na svůj vztah s Lisou. Sexuální scény a momenty z každodenního života střídají záznamy koncertů, na které dvojice chodí do Brixton Academy (například koncerty skupin Franz Ferdinand nebo Primal Scream) a kde také uslyšíme devět písní z názvu filmu. Explicitní sexuální scény nemají za úkol diváky šokovat. Winterbottom se snaží o citlivý popis vztahu v jeho počátcích, kdy se dva lidé intenzivně poznávají. Devět písní je především neokázalý pohled na to, co dělá čerstvě zamilovaný pár za dveřmi ložnice. Kieran O´Brien, představitel Matta, už spolupracoval s Winterbottomem na filmu Nonstop party a seriálu Bedna.

Jak na věc

Osmatřicetiletý Will je typický londýnský playboy. Je bohatý, svobodný, bezdětný a bezstarostný. Ale jen do chvíle, než mu jedna z bezpočtu přítelkyň, které až dosud střídal ve svižném tempu, dá "kopačky". A víte proč? Kvůli svému dítěti. Právě tato nová a zcela nepochopitelná zkušenost přivede Willa do nedotčeného "loviště", a tím je Sdružení osamělých rodičů, kde jsou téměř výhradně svobodné či rozvedené ženy. Právě díky Susie, té nejatraktivnější, se Will jedné neděle seznámí s Marcusem. Je to divný kluk a ještě podivnější je jeho matka Fiona. Právě ten víkend, kdy poslala syna se sousedkou, se pokusí o sebevraždu, a tak se Will proti své vůli ocitne v roli záchranáře a vzápětí i pěstouna. Ten "spratek" se na něj překvapivě upnul, i když mu bylo od začátku jasné, že Fiona u Willa nemá nejmenší šanci. Dospělému chlapci zprvu není po chuti, že Marcus se stal jeho každodenním hostem. Ruší to jeho nicnedělání. Jenže pak se karta obrátí a Will toho malého nutně potřebuje, aby postupně začal chápat, že Marcus už navždy vstoupil do jeho života.

Nehoda

Další anglický film amerického režiséra, kdysi vyhoštěného z Hollywoodu pro své pokrokové názory. Psychologické drama. Mladý student jde na návštěvu k svému profesorovi, ale nešťastnou náhodou zahyne při autonehodě. Prostřednictvím propracovaných retrospektiv se diváci postupně dozvídají osudy jednotlivých postav. Profesor měl komplikovaný milostný poměr s jednou studentkou, který nečekaně končí právě kvůli této tragické příhodě. Napětím nabitý život vyšších anglických kruhů v starobylém Oxfordu již není pro zúčastněné tím, co před onou nešťastnou událostí, i když se profesor rozhodne vrátit ke zdánlivé domácí idylce své rodiny.

Zbloudilí

Nádherná kamera Agnes Godardové činí z Téchineho mistrovského dramatu vizuálně úchvatný a emocionálně podmanivý příběh o objevování a ztrátě. Snímek Zbloudilí je zářivým portrétem nemožné lásky s vynikajícími hereckými výkony Emanuelle Béartové a Gasparda Ulliela. Červen 1940. Německá vojska táhnou na Paříž. Odile, ovdovělá učitelka, prchá z Paříže se svými dvěma dětmi. Po padesáti kilometrech na ně však zaútočí německé letouny, ničící bezmocné uprchlíky. K Odile a dětem se náhle přidává sedmnáctiletý Yvan, který se je pokouší vyvést z tohoto masakru.

Ali G Indahouse

Obklopen svými věrnými se ALI G se svou přítelkyní Julií náhle stává největším ze všech hrdinů - nepřemožitelným, nenasytným a samozřejmě neodolatelným pro všechny dívky! ALI G - kontroverzní a podařený filmový hit číslo 1 s originální superstar britské komedie ze Staines! Tak, jak jste ho nikdy před tím neviděli.

Neobvyklé dobrodružství

Komedie Mike Newella z divadelního prostředí, kde mladá dívka Stella Bradshaw (Georgina Cates) propadne kouzlu bezcitného režiséra Mereditha Pottera (Hugh Grant), který ovšem o její city nejeví zájem. Stella mezitím prožívá svůj první sexuální románek s největší hvězdou představení O'Harou (Alan Rickman) a zjišťuje, co to znamená být herečkou.

Angel

Režisér Francois Ozon (8 žen, Bazén..) natočil anglicky mluvený film, výtvarně bohatý projekt, podle knižní předlohy Elizabeth Taylor z roku 1957. Příběh se odehrává na přelomu 19. a 20. století a sleduje osudy hlavní hrdinky Angel Deverellové (Romola Garai), naivní dívky, která žije mimo realitu, mimo dosavadní konvence. Přesto však se jí podaří omračující strmý společenský a umělecký vzestup, o to krutější je však pád zpět na zem, který se jí stane osudným. Ve filmu dále excelují Sam Neill a Charlotte Rampling. Angel zakončoval letošní Berlinale 2007.

Andělský podíl

Hořkosladká komedie nasáklá skotskou whisky. Robbiemu je něco málo přes dvacet let, nemá práci, se svou přítelkyní Leonie čeká syna, za napadení jiného mladíka je odsouzen k veřejným pracím. A k tomu všemu ho ještě rodina jeho přítelkyně vůbec nemá v lásce. V téhle situaci najde Robbie naději tam, kde by ji nejmíň čekal – ve skotské whisky. Když si Robbie odpracovává svůj trest, seznámí se s partičkou povedených existencí v čele s Rhinem, kleptomankou Mo a neodolatelně tupým Albertem. Vedoucí této pracovní skupiny Harry má vášeň pro whisky, a když celou partu vezme na degustaci tohoto ušlechtilého nápoje, objeví v sobě Robbie talent pro rozpoznávání těch nejjemnějších chutí. A když se navíc dozví, že se chystá aukce náhodně objeveného soudku té nejlepší whisky na světě, vycítí Robbie příležitost, jak zabezpečit sebe a svoji rodinu jednou provždy. Film v roku 2012 získal Cenu poroty na prestížnom MFF v Cannes.

Hněvivé ticho

Richard Attenborough představuje v tomto britském dramatu Toma Curtisa, obyčejného člověka pracujícího v továrně. Nový zaměstnanec, Travers (Alfred Burke), si začne otevřeně stěžovat na podmínky na pracovišti a burcuje i ostatní spolupracovníky. Tom se s Traversovými metodami neztotožňuje, a když Travers rozpoutá divokou stávku, odmítá se jí zúčastnit a brání si svoji pozici. Travers však přesvědčí většinu, včetně Tomova nejlepšího přítele Joea Wallace (Michael Craig), a Tom brzy zůstává sám. Musí čelit odvetě ostatních mužů a navíc výčitkám své manželky Anny (Pier Angeli), která nedokáže pochopit, proč se Tom nepřidává k většině a na úkor rodinného bezpečí a pohody se drží tak nepopulárního, tvrdohlavého postoje. To vše brzy přiláká pozornost médií a Tomův příběh se stává věcí národního zájmu. Zapojí se do toho mnoho různých stran, které se snaží využít Tomův postoj ke svým vlastním cílům. Greenova silné lidské drama získalo Cenu FIPRESCI a Cenu OCIC na MFF Berlín 1961 a obdrželo nominaci na Oscara za Nejlepší původní scénář.

Další rok

Kolem šťastného manželského páru obíhají nešťastné a osamělé životy jejich přátel a příbuzných. Jako jejich důvěrníci vidí do jádra všech jejich zamotaných životů, do jejich přátelství a osamělosti, do naděje a zoufalství, do vzniku nového i zániku starého. A to vše by bylo v pořádku, pokud by se jedna neprovdaná kamarádka nezamilovala do jejich syna. Režisér Mike Leigh, šestkrát nominovaný na Oscara, občas přezdívaný jako "antropolog s kamerou", přichází s další skvělou studií lidských osudů. A v čase, který se odehraje ve filmu, mu na to stačí jeden rok.

Bata-ville: Z budoucnosti strach nemáme

Bata-ville je hořkosladký záznam o výletu do říše Baťa ve Zlíně v České republice. Bývalí zaměstnanci nyní uzavřených britských obuvnických továren v East Tilbury a Maryport se vydají na cestu, která začíná jako dovolená, ale brzy se stane příležitostí pro kolektivní hledání rozdílů mezi idealismem Bati a průmyslovým úpadkem East Tilbury a Maryport.

Větší než Ben

Po vůbec prvním internetovém filmu v dějinách kinematografie Running Time (2000) anglická scenáristka a režisérka Suzie Halewoodová přináší svůj celovečerní hraný debut Bigga Than Ben, který lze označit za "ruského průvodce jak oškubat Londýn". V této černé komedii dva sympatičtí, mladí ruští přistěhovalci přicházejí do Londýna, aby rychle a téměř bez námahy zbohatli. Legální cestou se však nedostanou daleko, a tak se učí krást, podvádět banky a rozbíjet mobilní telefony. Brzy však uvíznou v bludném kruhu špinavých peněz a když se jeden z nich stane narkomanem, druhý je nucen udělat ve svém životě zásadní rozhodnutí.

Billy Elliot

Drsný "macho" otec (Gary Lewis) jedenáctiletého Billyho (Jamie Bell) se rozhodne, aby se synek pochlapil, že ho pošle do kurzů boxu v místním sportovním středisku. Billy se snaží proniknout do tajů tohoto drsného sportu, když se ale vedle v sále roztočí sukénky malých budoucích primabalerin, učarován ladností jejich pohybů, zůstává jako přilepený na místě a hlavou mu víří myšlenky typu "co by tomu řekl jeho otec, co by tomu řekl jeho militantní bratr". Touha je ale silnější než on a tak se domluví s paní Wilkinsonovou (Julie Walters), která má na starosti baletní potěr, aby ho zařadila mezi dívky. Po krátké době Billy objevil nový svět a bylo jasné, že jeho talent je obrovský a tak na nátlak paní Wilkinsonové zaplatí otec Billymu hodiny na prestižní baletní škole. Neprohloupí...

Billy lhář

Billy Fisher (Tom Courtenay) je známý svým dělnickým britským kolegů jako Billy lhář pro svou bujnou fantazii. Pracuje jako asistent majitele pohřebního ústavu a tuto neobvyklou přezdívku získal díky neustálému snění a chrlení nepravdivých vymyšlených příběhů. Tato filmová verze divadelní hry Keitha Waterhousea a Willise Halla vizualizuje některé z Billyho nejvíce nemravných výmyslů. Pravidelně uniká z namáhavé práce v pohřebním ústavu jen proto, aby mohl vykouzlit další nemožná dobrodružství, obvykle zahrnující dobývání žen. Liz (Julie Christie) hraje jednu z dvou ´skutečných´ děvčat, které chtějí, aby se Billy konečně vrátil na zem a usadil se. Liz je okouzlující dáma, jejíž svobodný duch může přeci jen Billyho inspirovat, aby nastálo opustil dům svých rodičů. Po této filmové adaptaci, obratně kombinující drsný realizmus s nádhernými fantastickými motivy, je Billy lhář oslňující a vzrušující komedií, která byla uvedena i jako divadelní muzikál a později se Billyho příběh dostal k divákům také jako úspěšný britský televizní seriál.

Deník Bridget Jonesové

Bridget Jonesová je trochu kulatější "třicítka", která má ve svém životě zdánlivě jednoduchá a splnitelná přání - shodit nějaké to kilo a najít opravdový vztah. Jenže právě v roce, do něhož vstoupila s bezpočtem předsevzetí a rozhodnutím vést si deník, se to na jeho stránkách hemží pohromami. Především se zamilovala do svého pohledného šéfa, aby časem zjistila, že je jen "bokovka", protože "stálice" je nejen vychrtlá, ale navíc bohatá. Dala proto výpověď v nakladatelství, kde ji to celkem bavilo, a vrhla se střemhlav na kariéru televizní moderátorky, což zdaleka, jak zjišťuje, není profese jen o úsměvů a úspěchu. Její matka, ochotná ještě včera udělat vše pro blaho a sňatek své dcery, z ničeho nic dělá vše pro jakéhosi obstarožního seladona a tatínek tomu všemu s tragickým výrazem tiše přihlíží. K čemu dobře míněné rady přátel, když se Bridget cítí jako kulový blesk. Ještě že je, čas od času, po ruce lahvička oblíbeného Chardonnay a stále na dosah krabička cigaret. Jenže pak se v jejím životě stane něco, s čím skutečně vůbec nepočítala. Kdo by to také do toho nadutého Marka řekl... S postavou Bridget Jonesové se seznámili nejprve čtenáři britského deníku Independent (1995). Týden co týden si mohli přečíst vtipnou, suchým ostrovním humorem nahlíženou kapitolu z deníku mladé, svobodné ženy s nevídaným talentem na maléry a trapasy. O rok později vznikla knížka a její mimořádný úspěch rozhodl o cestě na plátno.

Bridget Jonesová - S rozumem v koncích

Renée Zellwegerová, Hugh Grant a Colin Firth se opět setkávají v romantické komedii BRIDGET JONESOVÁ: S ROZUMEM V KONCÍCH. V tomto pokračování DENÍKU BRIDGET JONESOVÉ se setkáváme s titulní hrdinkou tam, kde jsme se s ní rozloučili: šťastnou a spokojenou v náručí vytouženého milence Marka Darcyho (Colin Firth). Mark je zatím uznalý, ohleduplný a tolerantní (takřka) ke všem žárlivým záchvatům. Bridget totiž nejde na mysl, proč by se všechny ženy v Londýně - včetně Markovy nové asistentky - "dlouhonohé hrozby" - nesnažily Darcyho odlákat od baculaté, umíněné a často nevhodně se chovající Bridget, která neustále obtěžuje svým tvrzením: "Já přece nikdy neříkám nic jiného, než pravdu." Jakmile se na scéně objeví "dlouhonohé nebezpečí", Bridgetiny růžové obláčky, na kterých se až dosud vznášela, náhle zešednou. Stále častější záchvaty sebepodceňování začnou negativně ovlivňovat její lásku s Darcym. Když už se zdá, že rozbouřená hladina jejich vzájemného vztahu se jen tak neuklidní, objeví se na scéně Bridgetin bývalý šéf, zkušený dobyvatel ženských srdcí Daniel Cleaver (Hugh Grant). Bridget se rychle vymaní z trapné situace a upadne do romantického omylu - avšak stále se jí daří prodírat se spletí trapasů a problémů, jaké provázejí každou pracující ženu, zejména když se stala symbolem jako "samostatná hrdinka, která si dovede poradit se životem".

Nemocnice Britannia

Závěrečný film Andersonovy satirické trilogie vznikl podle skutečných událostí, o kterých se režisér dočetl v novinách. Do třetice se setkáváme s hrdinou Mickem Travisem (Malcolm McDowell) tentokrát v roli podnikavého a zvídavého televizního reportéra, který společně s dalšími postavami tráví jeden den na oslavách 500. výročí luxusní nemocnice Britannia. Zatímco pozornost všech zaměstnanců se obrací k očekávané návštěvě královny matky, investigativní novinář se snaží zjistit okolnosti záhadného genetického projektu Dr. Millera. V nemocnici nic nefunguje tak, jak by mělo, je to jen obludné panoptikum, které chce za každou cenu vzbuzovat pocit normálnosti. Nemocnice je rovněž metaforou britské společnosti, zmítané různými neduhy, funguje jako organismus, kde se současně hlásají ušlechtilé myšlenky o demokracii a zároveň provádějí protilidské zvrácenosti. Anderson ve svém příběhu hravě a chvílemi i cynicky odkazuje na různé žánry filmu (např. hororová epizoda s šíleným lékařem Millerem), linii groteskního podobenství pak podporuje stylizované herectví. Malcolm McDowell tentokrát nevystupuje excentricky do popředí, ale stává se rovnocenným partnerem svých kolegů.

Rozbiý svět

Skunk je 11 let, je diabetička a je dost cool. Letní prázdniny právě začaly a její dny jsou plné bezstarostných nadějí. Pak ale pan Oswald, hnusný chlápek, který žije přes ulici, zbije Ricka, milého, ale labilního kluka odvedle, a Skunk začne ztrácet svou nevinnost takovou rychlostí a takovým způsobem, že se jí to vymyká z rukou. Její domov, její okolí i její škola se stávají místy zrady, kde se šťastné jistoty dětství začnou ztrácet před pochybnostmi plnými strachu, a složitý, rozbitý svět naplňuje její budoucnost. Skunk hledá záchranu na tom posledním místě, které jí zbývá a kde ví, že ji může najít – v nevysloveném přátelství s milým, zraněným Rickem – a upadne do zmatku, který jí nečekaně a vesele znovu nabídne možnost volby. Možnost volby zůstat na místě, které jí nikdy nepatřilo, anebo ho navždy opustit – žít, nebo zemřít.

Bronson

Stylizovaná filmová biografie notorického násilníka a nejslavnějšího britského vězně, který si přezdívá Charles Bronson. Strhující snímek autora kultovního Dealera byl podle mnohých jednoznačně nejpozoruhodnějším filmem festivalu Sundance 2009.

Calcium Kid

Doslova přes noc se z Jimmyho Connelyho (Orlando Bloom) stane sex-symbol a britská boxerská naděje. A on sám přesně neví, co si s takovou nenadálou slávou počít! Jimmy je totiž, abyste tomu rozuměli, mlíkař a baví ho to. Když ale v místní tělocvičně náhodně vyřadí z provozu britského kandidáta na titul ve světovém šampionátu v boxu, je z amatérského ringu vhozen mezi profesionály, kde se má utkat se současným světovým šampiónem. Takže je na čase, aby začal pořádně prohánět své tělo a taky sehnal co nejvíc pomocníků a rádců, jak na to.

Mandolína kapitána Corelliho

Idylickou krásu řeckého pobřeží narušila válka. Italské okupační jednotky se vylodily na kdysi klidný ostrov Kefallénie. Kapitán Antonio Corelli (Nicolas Cage) se svým mužstvem bere svůj pobyt na ostrově jako dovolenou, s tím, že válka je na dosah vysílačky. Corelli, důstojník nezkrotné povahy, vášnivě miluje svoji mandolínu. Zpočátku odradí několik vesničanů. Zejména rozčilí vesnického lékaře Jannise (John Hurt) a jeho krásnou a vzdělanou dceru Pelagiu (Penélope Cruz), u nichž Corelli během okupace bydlí. Antonio si nakonec svým šarmem a slušným vystupováním a svou touhou, aby válka proběhla klidně, získá přes původní nenávist jejich přátelství. Když Pelagiin snoubenec, místní rybář Mandras (Christian Bale) odchází bojovat k partyzánům, vztah mezi Corellim a Pelagiou ještě zesílí. Jelikož se válka přiblíží, musí se milenci rozhodovat mezi loajálností vůči své vlasti a vzájemnou láskou - nezdolnou láskou, která musí překonat nepřízeň osudu a vydržet nevyhnutelné utrpení. Podle slavné literární předlohy Louise de Bernieres, která získala Cenu spisovatelů Britského společenství za nejlepší knihu roku 1995 euroasijského regionu.

Hej, kočko!

Francouzská romantická komedie o čtyřech židovských ženách, balancujících mezi láskou, sexem, novými vztahy, prací a rodičovstvím. Isa (Michele Laroque) se rozvede se svým manželem, a při své práci a vedení salónu krásy se musí starat o své tři děti. Má jen málo volného času, avšak i navzdory tomu se snaží vyčlenit jistý prostor ve svém životě i pro britského obchodníka, který oprášil její fantazii. Alice (Valerie Benguigui), žijící v několikaletém manželství s Gillesem (Alexandre Astier), který nenávidí osobní starostlivost a nadevšechno miluje golf, závidí své sestře Ise status svobodné ženy. Aliciny obavy z jejího manželství se zintenzivní, když se spřátelí se sympatickým a okouzlujícím rozvedeným otcem. Nedávno rozvedená Lea (Aure Atika) se zase věnuje rozmazlování svého těla, když se právě nestará o své dítě. A Nine (Geraldine Nakache), která se nikdy nevdala a hledá muže, aby se konečně usadila, chybí sebedůvěra, i navzdory tomu, že je mladá a krásna. Hej, kočko! je druhým celovečerním filmem režisérky Lisy Azuelos a ve Francii zaznamenal velký divácký úspěch.

Kompletní historie mých sexuálních selhání

Kompletní historie mých sexuálních selhání sleduje nezávislého filmaře Chrise Waitta, jak po 13 vztazích, 47 menších erotických dobrodružstvích a 16 425 nenaplněných sexuálních pudech zpovídá své expřítelkyně ve snaze zjistit, proč ho opustily. Tento intimní, odhalující a vtipný dokument zobrazuje režiséra – flákače, jak se pouští do sexuálně a emocionální odysey v zoufalé snaze vyřešit své nespočetné osobní problémy. Tento vtipný pohled na zamilovaného smolaře byl uveden na British Independent Film Awards a na Mezinárodním filmovém festivalu v Sundance.

Control

Anton Corbijn, který se vypracoval na tvorbě hudebních videoklipů předních světových kapel, se pustil do biografického dramatu o svém oblíbenci Ianu Curtisovi, legendárním frontmanovi post-punkových Joy Division. Snímek s bohatou hudební složkou podle knižní předlohy Curtisovy manželky zaujme i diváky, kteří se s Joy Division doposud nesetkali.

Železný kříž

Železný kříž se stal posledním velkým dílem Sama Peckinpaha, působivou výpovědí proti válce, která kosí nevinné a neštítí se ani zneužívat děti. I když Peckinpah v evropských podmínkách nemohl pracovat se svým obvyklým štábem, jeho pečeť je patrná zejména v mistrovsky zvládnutých akčních sekvencích, střídajících zběsilé tempo válečné vřavy se zdánlivě nesouvisejícími zpomalenými záběry. Na filmu také naštěstí nejsou vidět finanční problémy, do nichž se Hartwig na konci natáčení dostal a které Peckinpaha donutily k improvizacím.

Plakat smíchy

Barový komik Joey Frisk (Stephen McCole), kterému se konečně daří dosáhnout úspěchu, se po 25 letech setkává s kamarádem ze střední školy Frankem Archerem (Malcolm Schields). Kdysi se mezi nimi stalo něco, přes co se Frank nedokáže přenést. A je rozhodnutý, že tentokrát se bude smát on!

Smrt na Nilu

Jedna loď, několik vražd, mrtvola, několik podezřelých a jeden geniální detektiv. Hercule Poirot chce prožít příjemnou dovolenou na luxusní lodi Karnak, která se plaví po Nilu. Pokojný výlet se však změní v drama, když někdo zavraždí bohatou Linnet Ridgeway-Doylovou. Pachatelem může být jen některý z cestujících! Ale kdo? Manžel Simon a jeho bývalá milenka Jacqueline De Bellefortová jsou s největší pravděpodobností mimo podezření. Je vrahem nepříjemná stará dáma Marie Van Schuylerová, která ukradla Linnetine šperky? Nebo věčně opilá spisovatelka skandalózních knih Salom Otterbourneová, se ktorou se Linnet soudila? Či doktor Ludwig Bessner, kterému Linnet vyhrožovala odebráním licence? Ani další cestující nemají čisté svědomí. Hercule Poirot a jeho šedé mozkové buňky musí pracovat na plné obrátky, aby pravda vyšla najevo. A Když mu chybí kapitán Hastings, v úloze watsona musí obstát plukovník Johnny Race.

Netvor

Drama francouzského válečného zajatce ve Východním Prusku, jemuž se lidé vyhýbají, a který hledá útočiště ve světě dětí a zvířat. Obyčejný chlapec vyrostl ve zvráceného netvora. Dvanáctiletý, stále odstrkovaný a ponižovaný Abel se mstí. Pouhou myšlenkou založí požár nenáviděné školy. Od té chvíle ví, že může ovlivňovat osud: „Ten den jsem pochopil, že osud je skutečný, že má magické schopnosti, a že je na mé straně". Abelovým světem zůstávají děti. A tak přijde obvinění ze znásilnění malé dívenky. Ale on přece „jen" fotografoval tu malou, krásnou princeznu. Historie mu dává další šanci. Místo vězení přichází válka. Je rok 1939 a přicházejí „vyvolení" - jednotky SS. Ve službách důstojníků 3. říše, včetně Hermanna Göringa osobně, roste jeho historický význam. On, v sedle svého koně, doprovázen čtyřmi dobrmany, vyhledává budoucí elitu německého národa - děti na převýchovu. Na odporu nezáleží, jen je přived, nedej na to, že ti říkají netvor. Pouze ty rozhoduješ... Klíč k nevšednímu příběhu muže, jenž zůstal věčným dítětem poskytne napůl pohádkový charakter předlohy, jenž nahlíží fenomén nacismu a jeho manipulace s vědomím mas v souvislosti s germánskou mytologií.

Doktor Jekyll a sestra Hyde

Film Doktor Jekyll a sestra Hyde představuje v produkci Hammer Studios imaginativní adaptaci klasického literárního díla Roberta Louise Stevensona. Profesor Henry Jekyll (Ralph Bates), seriózní vědec, nepřetržitě pracuje dnem i nocí a pronásledují ho obavy, že jeden život na dokončení jeho výzkumu nestačí. Upustí tak od původního cíle svého výzkumu a celý posedlý se vrhá do experimentů, díky nimž touží vyrobit sérum nesmrtelnosti. Jakmile je přesvědčený, že jeho experiment je kompletní, vypije svůj lektvar. Krátce nato však zjistí, že se jeho osobnost rozdvojila. Z poloviny se přetransformoval na krásnou, avšak ďábelskou ženu Hyde (Martine Beswick). V zoufalé snaze ututlat svou novou identitu začne své druhé já uvádět za svou sestru. Ale věci se začnou komplikovat, když si Jekyll uvědomí, že na zachování vlastní existence potřebuje do svého těla implementovat ženské hormony. Netrvá dlouho a Jekyll se svým alter egem bojuje, podobně jako řada mladých děvčat, které v ulicích viktoriánského Londýna začnou záhadně mizet

Teď se nedívej

Vizuálně bohatá adaptace zlověstného příběhu Daphne du Maurier o zlé předtuše. Režisér Roeg využívá expresivního potenciálu italských Benátek a jeho jedinečný střih, fragmentarizující časoprostorové kontinuum, vytváří neopakovatelně zlověstný pocit. Na začátku tohoto mistrovského psychologického hororu potká šťastné manželství Laury a Johna (Julie Christie a Donald Sutherland) noční můra všech rodičů, tragické úmrtí dcerky. Johna, který tragédii instinktivně vycítil, pronásledují výčitky, že jí nedokázal zabránit. Manželé odjíždějí do Benátek, kde potkají sesterskou dvojici starších, výstředních Angličanek. Jedna z nich, slepá jasnovidka, tvrdí, že vidí jejich dcerku... Film se proslavil i odvážnou erotickou scénou mezi Laurou a Johnem. Legenda praví, že návštěvníci pracovních projekcí projevovali velký zájem o záběry právě z této scény.

Dunkirk

Dva příběhy v jednom - pohodový britský desátník ve Francii je zodpovědný za životy svých mužů, když je zabit jeho důstojník. Jeho úkolem je dostat všechny zpět do Británie. Mezitím jsou britští civilisté vtaženi do války s Operation dynamo - plánu dostat francouzské a britské síly od pláže Dunkerque. Někteří se těší na pomoc, jiní jsou méně ochotni.

Po svatbě

Film dánské režisérky Susanne Bier (Bratři) byl nominován na Oscara za nejlepší cizojazyčný film a patří k tomu nejlepšímu, co nám současná skandinávská kinematografie může nabídnout. Hrdinou filmu je charismatický a talentovaný dánský herec Mads Mikkelsen (Casino Royal) pracující v indickém sirotčinci, který zoufale potřebuje finanční prostředky. Ty se nabízejí z rodného Dánska, země, kterou nechal daleko za sebou. Životní situace, které ho tam čekají, změní obchodní cestu v dramatickou, bolestnou zkoušku pro všechny zúčastněné.

Letní déšť

Miguelitovi je osmnáct, právě opouští nemocnici s dlouhou jizvou a s výtiskem Dantovy Božské komedie. Od té doby, co tuhle knihu přečetl, ví, že chce být spisovatelem. Zatím je ale léto a Miguelito se schází u bazénu s Babirusem, který má rád bojová umění, s Pakem, jehož otec je boháč, s malým Mortallem a s Luli, která sní o dráze tanečnice. Když léto skončí, parta se rozprchne na všechny strany a také románek s Luli pro Miguelita končí. Oba mladí lidé dospěli. „Můj film je o přechodu z doby dospívání k dospělosti,“ říká Antonio Banderas. „Sny mého mládí byly daleko skromnější, než byl potom můj život. Vždycky jsem chtěl být divadelním hercem, a ne hvězdou. Neztratil jsem nic z té energie, která mne kdysi pudila odejít z Malagy. Vzpomínám si dodnes přesně na ten okamžik, kdy jsem si uvědomil, že jsem se změnil. Kdybych se někdy vrátil do Malagy, bude to v kůži jiného člověka.“ Letní déšť byl uveden v sekci Panorama na Berlinale 2007 a získal tu cenu Europa Cinemas Label.

Zlo pod sluncem

Na exotickém ostrově číhá vrah. Jen Hercule Poirot může odhalit pravého viníka... Pojišťovací společnost pověří Hercula Poirota, aby ověřil pravost diamantu, který chce jeho nová majitelka rozmarná a krásná herečka Arlena Marshallová pojistit. Poirot se musí za ní vydat do luxusního hotelu na jednom středomořském ostrově, kde si Arlena momentálně užívá líbánky se svým nejnovějším manželem, kapitánem Kennethem Marshallem. Brzy zjistí, že Arlenu nenávidí každý z návštěvníků. Netuší, že zanedlouho v tiché zátoce najdou Arleninu mrtvolu. Každý má údajně alibi, ale jeden z návštěvníků je vrah. Kdo z nich lže? Podaří se Poirotovi najít pachatele?

Frank

Uznávaný irský režisér Lenny Abrahamson navazuje na své oceněné snímky originální komedií o rádoby muzikantovi Jonovi, který zjistí, že si ukousl větší sousto, než na jaké stačí, když se přidá k avantgardní popové kapele vedené tajemným a záhadným Frankem, hudebním géniem, který se schovává za obří umělou hlavu, a jeho děsivou kolegyní Clarou.

Architekt odpadu

Portrét amerického architekta Michaela Reynoldse, který se proslavil stavbami z odpadů, zaznamenával přední britský dokumentarista Oliver Hodge po tři roky. Vítězný snímek Ekofilmu 2009. Američan Michael Reynolds staví přes tři desítky let s úspěchem velmi levné domy, které disponují vlastním zdrojem energie, vody i tepla. Využívá staré pneumatiky, plechovky od piva a skleněné láhve. Tato překvapivě skvěle fungující alternativa bydlení z dílny vystudovaného architekta a zastánce trvale udržitelného rozvoje z Nového Mexika přesto, anebo spíš právě proto, v USA neustále naráží na nejrůznější byrokratické překážky. Celé tři roky zaznamenával režisér Oliver Hodge práci Michaela Reynoldse a jeho boj s americkými úředníky. Vypravil se s ním a s jeho partou podobně nadšených spolupracovníků i na tsunami zcela zničené Andamanské ostrovy, kde se jejich levné a účelné domky setkaly s velkým nadšením. Z celkových 350 hodin natočeného materiálu se tvůrcům nakonec podařilo sestříhat nesmírně živý a zajímavý portrét výjimečného muže a jeho splněného životního snu.

Posel

Třetí spolupráce režiséra Josepha Loseyho a spisovatele Harolda Pintera, nepřímo navazující na filmy Sluha (The Servant, 1963) a Nehoda (Accident, 1967), pokračuje v jejich zkoumání třídních rituálů a temných zákoutí tužeb. Pinterův scénář je adaptací stejnojmenného románu spisovatele L.P. Hartleyho z roku 1953 o Leovi Colstonovi, muži ve středním věku (Michael Redgrave), který vzpomíná na léto strávené na statku během své rané adolescence. Mladý Leo (Dominic Guard) pozoruje machinace všech dospělých v domácnosti, kromě dvou, kteří prakticky ignorují jeho přítomnost. Marion Maudsley (Julie Christie) je zasnoubená s jistým šlechticem, ale tajně je zamilovaná do dělníka na statku, Teda Burgessa (Alan Bates). Lea získají jako svého posla, což má tragické následky pro všechny zúčastněné. Leo se nikdy neoženil a jak příběh pokračuje, je nám zřejmé, že jeho vlastní posedlost Marion neodvratně změnila jeho život. Snímek Posel vyhrál několik britských cen BAFTA, včetně jedné za Nejlepší scénář pro Pintera, a byl jedním ze čtyř snímků, které získaly hlavní cenu na Mezinárodním Filmovém Festivalu v Cannes roku 1971.

Jindřich VIII. a jeho šest žen

Komedie "Jindřich VIII. a jeho šest žen" začíná sňatkem s jeho třetí ženou Janou Seymourovou (ale nejsme ve vzpomínkách ochuzeni ani o jeho předchozí ženy). Jana umírá při porodu, a tak se Jindřich žení po čtvrté. Anna z Kleve nám pak předvede, jak se rychle a výhodně zbavit manžela. A v případě své páté ženy, Kateřiny Howardové, nám to zas předvede Jindřich. S Kateřinou Parrovou se ožení jen proto, aby měl kdo snášet jeho stařecké vrtochy.

Ja, zrůda

Variace na klasický námět R. L. Stevensona o Doktoru Jekyllovi a panu Hydeovi. Tentokráte se jména změnila. Doktor Marlowe dělá pokusy se sérem, jež dle jeho výzkumu může uvolnit vnitřní zábrany. Vyzkouší látku sám na sobě a přivede tak na svět muže jménem Edward Blake. Svoji ďábelskou variantu, jež získává převahu nad společným tělem.

Nevinnost

Šestiletá Iris rychle objeví pravidla své nové internátní školy, kde se výuka soustřeďuje na tanec, tělesnou výchovu a biologii. Je zde vyžadována bezpodmínečná poslušnost a dívka, která by se pokusila o vzpouru, nebo dokonce o útěk, bude odsouzena k tomu, aby zůstala ve škole navždy. Iris si postupně zvykne na nový způsob života. Něco jí však stále nedává pokoj: každý večer v devět, když se v parku rozsvítí lampy, nejstarší z dívek Bianka odchází na tajné setkání. Jednoho večera ji Iris sleduje až do velkého domu, v němž bydlí učitelé... Film, který je volnou adaptací novely Franze Wedekinda z roku 1903 Mine-Haha oder Über die körperliche Erziehung der jungen Mädchen (Mine-Haha aneb O tělesné výchově mladých dívek), je zároveň velice stylizovaným, magickým a metaforickým snem s prvky divadla, psychologického thrilleru a se záhadnou atmosférou hororu.

Uvnitř tančím

Uvnitř tančím je příběhem 24 letého Michaela s mozkovým ochrnutím, který dlouhodobě žije v domově pro invalidy "Carrigmore" vedeném impozantní Eileen. V jeho životě nastane zlom, když se do domova přistěhuje rebel Rory O'Shea. Michael s úžasem zjistí, že rychle mluvící Rory, který může pohybovat pouze svojí pravou rukou, rozumí jeho skoro nesrozumitelné řeči. Roryho dynamická a vzpurná povaha zapálí v Michaelovi oheň a představí mu zcela nový svět vně "Carrigmoru".

Intimita

Přichází k němu jednoho středečního odpoledne. Milují se. Nemluví spolu, přesto se mezi nimi něco důležitého odehrává. Příští týden, ve stejnou hodinu, stojí znovu za dveřmi. Rychle se navzájem svlékají. Beze slova. Stává se sex jedním ze způsobů mezilidské komunikace a setkávání? Francouzský režisér Patrice Chéreau využil literární předlohy britského autora indického původu Hanifa Kureishiho, aby natočil film, který sice vzbudil pozornost kvůli svým naprosto otevřeným sexuálním scénám, přesto jeho ústředním tématem je samota, základní otázky existence mezi ostatními a nesnadnost mezilidské komunikace.

Jimmyho tančírna

Před vypuknutím Irské občanské války otevřel oddaný a odvážný aktivista Jimmy Gralton na irském venkově taneční sál, kde se lidé mohli vzdělávat, bavit, diskutovat, sportovat a hlavně tancovat. Popularita Jimmyho tančírny rostla a postupně se stala místem revolučních myšlenek, rozvíjení talentů, svobody a splněných snů. Její volnomyšlenkářská reputace však upoutala pozornost státu a církve, což přinutilo Jimmyho utéct ze země a proslavenou tančírnu zavřít. Po deseti letech neustálého cestování se Jimmy vrací do rodného Irska, kde se však znovu střetává s chudobou, omezováním osobní svobody i kultury. S podporou své první lásky se rozhodne svou slavnou tančírnu znovu otevřít a opět dát lidem naději snít. Bez ohledu na to, co to může způsobit.

Johnny English

Britská výzvědná služba, konkrétně její oddělení MI 7, získala v agentovi Johnny Englishovi (Rowan Atkinson) skutečně jedinečnou posilu. Snad ani James Bond, připravený vždycky a všude na všechno, se s ním měřit nemůže. Právě včas, protože z londýnského Toweru byly ukradeny korunovační klenoty a Anglie čelí vážné krizi. Johnny, spolu se svým oddaným a všeho schopným asistentem Boughtem, se ihned ujímá vyšetřování a pátrání, která vede vskutku neotřelými a svéráznými způsoby. Podezřelým č. 1 se stává francouzský obchodní magnát Pascal Sauvage (John Malkovich). Nejcennější symbol moci ostrovního království nemá obohatit jeho sbírku, ale přímo jeho, dosud nekorunovanou hlavu. Budoucí král má ovšem ještě děsivější plán. Chce tu nádhernou, laskavou, zelenou a přívětivou zemi změnit v největší vězení na světě. Jaké štěstí, že Johnnymu ve chvíli, kdy už je téměř vše ztraceno, přispěchá na pomoc krásná agentka Interpolu. Alžběta se může klidně vrátit na trůn a panovat dál a Johnny? To se ještě uvidí.

Takové milování

Vic a Ingrid jsou spolupracovníci v jedné anglické firmě a mají spolu milostný poměr. Když Ingrid otěhotní a vezmou se, musejí žít v téměř nesnesitelných poměrech v domě Ingridiny matky. To je však pouze začátek jejich potíží. Tvrdá realita je pro jejich vztah těžkou zkouškou. John Schlesinger, jenž se proslavil Půlnočním kovbojem a Maratóncem, debutoval filmem, který není tak divácky vděčný jako jeho následující Billy lhář, ale i přes svou předvídatelnost dokáže strhnout mistrnou režií a hereckými výkony. Tento černobílý, po formální stránce skromný film, je považován za jedno z nejzdařilejších děl proudu "free cinema". Snímek vychází z britského sociálního realismu 60. let, kterému nechyběla nadsázka a ironie. Vážná témata jsou odlehčena typickým ostrovním smyslem pro humor a vyznění filmu je stále aktuální. Alan Bates - představitel Vica, se stal jedním z nejvyhledávanějších herců charakterních rolí.

Umění milovat

Hrdinkami příběhu odehrávajícího se v Duryňsku na sklonku 19. století jsou mladičké chovanky internátní školy. Osiřelá Hidalla a její kamarádky vyrůstají ve světě izolovaném od reality a jejich život za školními zdmi určují přísná pravidla. Pod dohledem náročných učitelek a strohé ředitelky se zdokonalují v klasickém tanci, hudbě a etiketě a kontakt s okolním světem mají zakázaný. V šestnácti letech však mají dívky i jiné sny než jen stát se členkami slavného baletního souboru – a také jiné choutky, obavy a děsy… Klasik italské kinematografie, režisér a scenárista Alberto Lattuada, dlouho snil o adaptaci symbolistického románu německého spisovatele Franka Wedekinda. Po Lattuadově smrti loni v červenci se projektu ujal britský režisér John Irvin. Film vznikl v koprodukci Velké Británie, Itálie a České republiky a natáčel se i v Liberci a Mariánských Lázních.

Pět lupičů a stará dáma

Klasická komedie, ve které se skupina bankovních lupičů snaží umlčet excentrickou starou dámu, která náhodou odhalí jejich pravou identitu a zločinné úmysly. Pani Wilberforce (Katie Johnson) žije sama v Kings Cross se svými papoušky. Naivně věří, že skupina mužů, profesor Marcus (Alec Guinness), Major (Cecil Parker), Louis (Herbert Lom), Harry (Peter Sellers) a One-Round (Danny Green), kteří si v jejím domě viktoriánského stylu pronajmou celé jedno poschodí, jsou klasičtí hudebníci. Avšak když se pouzdro jednoho z nich nešťastnou náhodou zasekne ve dveřích a otevře se, k údivu paní Willbeforce není uvnitř hudební nástroj, ale obrovské množství bankovek. Cnostná paní Wilberforce jim vyhrožuje, že půjde na policii a udá je. Zločinci se tedy shodnou, že starou dámu musí zabít, aby ji umlčeli a zachránili si vlastní kůži. Bude to však tak jednoduché, jak se zdá? Mackendrickův film byl nominovaný na Oscara v kategorii Nejlepší původní scénář a získal cenu BAFTA za Nejlepší britskou herečku (Katie Johnson) a Nejlepší scénář (William Rose).

Liv & Ingmar

Láskyplný a pravdivý obraz propletených životů dvou umělců se divákům postupně odkrývá prostřednictvím důvěrného rozhovoru režiséra s herečkou a koláží obrazových i zvukových sekvencí ze společných filmů Ullmann a Bergmana, záběrů z natáčení, fotografií, vybraných pasáží z knihy Ullmann a Bergmanových osobních listů, adresovaných své dvorní herečce. Tento citlivý dokument je upřímným pohledem do života nejen dvou výrazných umělců světa filmu, ale i dvou přátel a spřízněných duší. Ocenění: MFF Chicago 2012 - Zlatý Hugo (nominace)

Hledá se Eric

Eric Bishop je pošťák a velký fotbalový fanoušek, jehož život se dostává do krize. Starosti mu způsobují dva nevlastní synové i dcera. Eric dokonce uvažuje o sebevraždě. V tom ho ale přijde v halucinacích navštívit fotbalová legenda a bývalý hráč Manchesteru United Eric Cantona, který mu má v životních problémech poradit. Podaří se mu to?

Láska nebeská

Láska nebeská, nová romantická komedie ve stylu Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill a Deník Bridget Jonesové, nás zavede do současného předvánočního Londýna, kde se odehraje příběh skládající se z mnoha nádherných milostných historek - někdy romantických, někdy smutných, někdy pošetilých. Žádná nepostrádá svůj osobitý humor. Všude, kam se podíváte, způsobuje láska chaos. Od nově jmenovaného ministerského předsedy, který se zamiluje 30 vteřin poté, co vejde do úřadu na Downing Street, až po smolařského prodavače sendvičů, který nemá s dívkami ve Velké Británii prostě štěstí a raději proto odjíždí do Wisconsinu od spisovatele, který dostal košem a vypaří se do jižní Francie utěšit své bolavé srdce, až po stárnoucí rockovou hvězdu, která se snaží o come-back za každou cenu od nevěsty, které dělá starosti nejlepší přítel jejího muže, až po ženu, které dělá starosti její manžel od chlapce, který se zakoukal do nejkrásněší dívky ve škole, až po jeho nevlastního otce, který se zakokukal do Claudie Schiffer. Tyto londýnské životy a lásky se setkají, smísí a nakonec vše vyvrcholí na Štědrý večer s romantickými, dráždivými a komickými důsledky pro všechny zúčastněné.

Manderlay

V druhé části plánované americké trilogie, založené na motivu USA jako země neomezených možností, uvádí dánský enfant terrible Lars von Trier znovu na scénu postavu Grace - hrdinky svého předchozího snímku Dogville (Nicole Kidmanovou však vystřídala Bryce Dallas Howardová, známá z Vesnice M. Nighta Shyamalana). Grace a její otec se z Colorada počátku 30. let přesouvají do Alabamy, na starou plantáž jménem Manderlay, kde jsou konfrontováni s děsivou krutostí a nespravedlností otroctví. Není divu, že Grace nemůže zůstat stranou a rozhodne se zasáhnout. Ovšem s jakým výsledkem - pořádky udržované celá desetiletí se hroutí, ale osvědčí se výuka otroků demokracii?

Já a Ty a všichni ostatní

Režisérka Miranda July nabízí svět, kde se místo ironie či zlomyslnosti nalézá citlivost a jemný humor, kde se obyčejné stává mimořádným a všední lidé oslňují svými charaktery během naprosto běžných lidských okamžiků. Jemný, křehký, vtipný film je příběhem každého z nás. O mě, Tobě a všech ostatních, co znáš!

Rozbité zrcadlo

Do malého městečka přijíždí na natáčení nového filmu slavná herečka Marina Ruddová se svým manželem. Její vrcholná sláva už je pryč, ale stále umí okouzlit své fanoušky. Marina uspořádá ve městě večírek pro své obdivovatele. Tam se s ní dá do řeči paní Babcocková, která jí nadšeně vypráví, jak se spolu už kdysi setkaly, když ona byla ještě dítě a obě si dají drink. Zanedlouho je paní Babcocková nalzena mrtvá. Vyšetřováním případu je pověřen inspektor Darmot Craddock, synovec slečny Marplové, velmi zvídavé staré dámy, která s oblibou luští záhady a zločiny. Při vyšetřování se zjistí, že smrt nastala po otravě nápojem, a protože Marina poskytla svoji skleničku paní Babcockové, která tu svou náhodně vylila, zdá se, že pravou obětí měla být právě slavná herečka.

Mission London

Když se panovačná manželka bulharského prezidenta Devorina Seljanska rozhodne uspořádat velkolepou recepci v Londýně, dostává Varadin Dimitrov jediný úkol - zařídit účast Jejího Veličenstva královny Alžběty II. Varadin, nový velvyslanec jmenovaný díky její protekci, je ovšem obklopen zkorumpovanými úředníky, partou zlodějíčků, která se usídlila v kuchyni velvyslanectví, a PR agenturou, dodávající dvojníky známých osobností. V této sestavě se pro něj jednoduchý úkol stává noční můrou plnou chaosu i směšných situací.Mission London je excentrická politická satira a filmová adaptace jednoho z nejprodávanějších románů posledních let v Bulharsku. Napsal ho známý bulharský spisovatel Alek Popov, který se podílel i na tvorbě filmového scénáře hraného debutu Dimitara Mitovski

Napoleon

Fascinující příběh z 1. poloviny 19. století o posledních dnech velkého vojevůdce Napoleona Bonaparte. Na sklonku života je Napoleon ( v podání strhujícího P. Torretona) spolu s několika svými přívrženci uvězněn na ostrově Svatá Helena, kde roku 1821 za poněkud záhadných okolností umírá. Film A. de Caunese kombinuje známá i překvapivá fakta s mýty, obestírajícími tuto kapitolu našich dějin. Odhaluje lidskou tvář i slabost kdysi velmi vlivného muže, čelícího posledním okamžikům svého života v nepřátelském zajetí...

Mr. Nice

Životopisný snímek britského režiséra Bernarda Rose vznikl podle knihy Howarda Markse (nar. 1945), který, než byl dopaden a v roce 1988 odsouzen na pětadvacet let, pašoval do Velké Británie a posléze i do USA takzvané lehké drogy, tedy marihuanu a hašiš. Příběh je koncipován jako protagonistova „one man show“, v níž otevřeně líčí svůj život. – Howard Marks je absolvent Oxfordu, charismatický muž, zábavný společník, oddaný manžel a milující otec. Jenže se věnuje nezákonným činnostem jako pašování, dealerství, spolupráci s IRA a klamání úřadů. K překračování zákonů a k získání bohatství mu napomáhá souhra osudných náhod a podle jeho slov i to, že nebyl sobecký, když se dostal k většímu množství marihuany, než stačil vykouřit. Zároveň po skromných začátcích dokazuje, že má kromě dobrodružné povahy též chladnokrevné uvažování a obchodnickou vypočítavost. – Marks byl po sedmi letech, strávených ve vězení v USA, podmínečně propuštěn. Vydání memoárů mu zaručilo popularitu i dobrý odrazový můstek k boji za legalizaci marihuany. Je tedy na divácích, jaký postoj ke spornému, amorálnímu hrdinovi zaujmou, protože právě tímto aspektem jeho osobnosti se tvůrci nezabývají, podobně jako tomu bylo v životopisném snímku Kokain (FP 9/2001) s Johnnym Deppem. - Film věrně zachycuje uvolněnou a rozevlátou atmosféru šedesátých let obrazem, výpravou, kostýmy, jimž odpovídá i stylový soundtrack (kromě příliš vemlouvavé originální hudby Philipa Glasse). Rhys Ifans jako Marks i David Thewlis jako člen Prozatimní IRA McCann dávají svým postavám humor a absurdní nadsázku, takže o zábavu je postaráno a nevážně se líčí velmi vážné věci.

Vražda v Orient expresu

1 oběť, 12 bodných ran, 12 podezřelých. Dokáže Hercule Poirot objevit totožnost vraha, dokud vlak stojí zapadlý sněhem? Královna detektivek Agatha Christie uvolnila román až 40 let od prvního vydání v roce 1934. Sydney Lumet obsadil film hereckými hvězdami do poslední vedlejší role a Ingrid Bergmanová dostala Oscara.

Murphyho válka

V posledních dnech druhé světové války torpéduje u břehů Jižní Ameriky britskou loď Mount Kyle německá ponorka, jejíž kapitán nechá trosečníky, zápasící ve vlnách o holý život, postřílet z kulometů. Jediný, kdo jako zázrakem masakr přežije, je irský námořník jménem Murphy. Podaří se mu dostat ke kvakerské misii v deltě řeky Orinoko, kde se jej ujme doktorka Haydenová. Murphy je přesvědčen, že se německá ponorka skrývá někde proti proudu řeky a je rozhodnutý ji za každou cenu potopit. Komorní snímek britského režiséra Petera Yatese, který mimochodem natočil slavný Bullittův případ, vyniká dokonalým využitím divoké jihoamerické přírody a precizním budováním atmosféry. Především ale nabízí sytě vykreslený portrét muže, pro něhož se pomsta stala vším. K přesvědčivosti snímku zásadní měrou přispívá herecké mistrovství Petera O'Toola, kterému zdatně sekunduje Philippe Noiret.

Ned Kelly

Od producentů filmů Královna Alžběta a Jak na věc přichází pravdivý příběh jednoho z nejznámějších lidí mimo zákon Neda Kellyho. Policie ho pronásledovala, stíhala celá zem a za jeho hlavu byla vypsána největší odměna na světě. Musel se skrývat, zatímco jeho přátelé a rodina byli nespravedlivě uvězněni. Ned se ale brzy se svým gangem stal pověstným. Heath Ledger (Příběh rytíře, Ples příšer), Orlando Bloom (Černý jestřáb sestřelen, Pán prstenů) a oscarový Geoffrey Rush* (Záře, Královna Alžběta, Quills - Perem markýze de Sade), Naomi Watts (Kruh) v dramatickém a vzrušujícím příběhu jedné z nejslavnějších australských legend.

Albín jménem Noi

Je to blázen, nebo génius v přestrojení? Mladý Noi driftuje po celý život na vzdáleném fjordu na severu Islandu. V zimě je fjord odříznutý od okolního světa, obklopeni horami a zlověstné pohřben pod krytem sněhu. Noi sní o úniku z této bílé zemi s Iris, dívkou, která pracuje v místním metru.

Nymfomanka, část I.

Snad dosud nejkontroverznější film jedné z největších současných režisérských osobností – enfant terrible světového filmu – představuje poetický i odvážný příběh jedné ženy od jejího dětství až do věku 50 let, která se sama označuje za nymfomanku. Jednoho chladného zimního večera starší okouzlující mládenec Seligman najde na ulici pobitou ženu jménem Joe. Vezme ji domů do svého bytu, kde jí ošetří rány a zajímá se o její životní příběh. Když se Joe rozhovoří, Seligman soustředěně poslouchá a v osmi kapitolách postupně proniká do opojně rozvětveného a mnohostranného příběhu jejího života plného různých vizuálních asociací a citových incidentů. Trierův snímek je komplexní dílo, které zobrazuje životní příběh Joe a ženskou i lidskou sexualitu jako takovou z mnoha stran. Kromě Trierovy herecké múzy Charlotte Gainsbourg se ve filmu objevují i další špičkové herecké osobnosti jako Stellan Skarsgard, Shia LaBeouf, Willem Dafoe, Jamie Bell, Udo Kier či Uma Thurman. Čtyřhodinová otevřená studie sexuality a reflexe světa bez lásky je rozdělená do dvou částí. Toto je její první díl.

Pan Tadeáš

Adaptace Mickiewiczovho eposu Pan Tadeáš od Andrzeje Wajdu je idealizovaným obrazem Polska v době, kdy ještě neměli samostatný stát a politické naděje byli spojeny s Napoleonovým tažením proti Rusku. Šlechtický príběh o milostném dobrodružství Tadeáše Soplica, boj znesvářených rodů Hořešků a Sopliců a jejich následné spojenectví proti ruské jednotce je rámcované paříským pobytem Adama Mickiewicze.

Pianista

Film Pianista je příběhem Wladyslawa Szpilmana, skvělého pianisty a uznávaného interpreta Chopinových skladeb. Příběh začíná v okamžiku, kdy ve varšavském rádiu zní Chopinovo Nokturno v C# moll v jeho podání. Píše se rok 1939 a Szpilmanovi je 28 let. Polsko je napadeno německými vojsky, která brzy přicházejí i do jeho hlavního města Varšavy. Téměř okamžitě jsou uplatněny tvrdé restrikce vůči zdejší židovské komunitě. Szpilman a jeho rodina - rodiče, bratr a dvě sestry - žili až dosud spokojeným životem, brzy jsou však také donuceni podřídit se ponižujícím pravidlům. Kromě toho, že jim docházejí peníze a jídlo, musí pod hrozbou přísného trestu nosit na rukou Davidovu hvězdu. Nátlak se postupně zvyšuje a rodina je na tom stále hůře. Brzy jsou donuceni prodat obrazy, stříbro, nábytek a nakonec i Szpilmanovo drahocenné piáno. Největší ranou je však rozhodnutí, podle kterého mají být všichni Židé umístěni do uzavřeného areálu, obehnaného vysokými zdmi - na místo, které brzy vstoupí do dějin jako Varšavské ghetto.

Pina

Nejnovější film Wima Wenderse PINA je vůbec první evropský hraný 3D film. Wenders snímek natočil jako poctu německé choreografce Pině Bausch, která zásadním způsobem ovlivnila tanec a divadlo poslední třetiny dvacátého století. Film měl být společným projektem Wenderse a Bauschové, ale díky její nenadálé smrti vznikl "in memoriam" a zachycuje její klíčová díla a vzpomínky nejbližších spolupracovníků. Film je strhující cestou do světa gest a emocí, do krajiny duše zobrazené tělem.

Víc než dost

Australský filmový režisér Fred Schepisi svým filmem Víc než dost přináší velmi slavnou a úspěšnou broadwayskou hru Davida Hareho na stříbrné plátno. Přesně tak, jako broadwayská hra, i film je o politickém idealismu a o tom, jak někteří lidé musí vždy bojovat za něco a pro nějakou příčinu. Schepisiho filmová adaptace hry je úchvatná, zejména díky scénáři, který napsal samotný David Hare (napsal scénáře k filmům Předčítač nebo Hodiny anglického režiséra Stephena Daldryho). Susan Traherne (Meryl Streep), mladá Britka, která bojovala ve francouzském odboji během druhé světové války, se vrací do normálního života v poválečné Anglii. Provdá se za mladého diplomata, ale konvenční prostředí a diktát místní diplomacie jsou zcela v rozporu s jejími předsevzetími a touhami. Susan se snaží bojovat proti šedi a nudě, které zde panují, a stává se tak pro své okolí nežádoucí. Schepisiho film přináší poutavý příběh ženy, která nachází existenční problémy v přizpůsobování se formální britské společnosti po druhé světové válce a která bojuje, aby našla svůj hlas. Film Víc než dost je však zároveň i šokujícím komentářem tvůrců o sklouznutí poválečné Velké Británie k „železnému“ thatcherismu. Navíc tento film divákům přináší vynikající herecké výkony Oscarové herečky Meryl Streepové, ale i dalších skvělých herců, jako jsou Tracey Ullman, Sting, Sir Ian McKellen, či Sam Neill.

Pride

Film podle skutečné události … Píše se rok 1984. Britskou premiérkou je Margaret Thatcherová, přezdívaná Železná lady. Za dob její vlády vrcholí v zemi nepokoje horníků. Během Gay Pride v Londýně se skupina aktivistů rozhodne pomoci jejich rodinám a uspořádají pro ně sbírku. Odborový svaz horníků se ale zdráhá jejich pomoc přijmout. Důvod je prostý. Neradi by čelili obvinění, že hornický svaz otevřeně sympatizuje s gay hnutím. Aktivisté se ale rozhodnou jejich rozhodnutí ignorovat a vydají se přímo do menší vesnice ve Wallesu, kde hodlají předat výtěžek přímo rodinám. A tím začíná mimořádný příběh dvou odlišných komunit, který nakonec vyústí v překvapivé partnerství.

Láska z Khon Kaen

Vojáci trpící tajemnou spavou nemocí jsou přemístěni do provizorní nemocnice v bývalé škole. Na tomto místě plném vzpomínek zažije mnoho překvapení Jenjira, žena v domácnosti a dobrovolnice, která dohlíží na Itta, pohledného vojáka, k němuž nechodí na návštěvu žádní příbuzní. Spřátelí se s Keng, mladou ženou, která funguje jako médium a své psychické síly využívá ke zprostředkování komunikace mezi muži v kómatu a jejich nejbližšími. Lékaři zkoušejí různé způsoby, včetně terapie barevným světlem, aby mužům ulevili od jejich nočních můr. Jenjira objeví Ittův tajemný zápisník plný zvláštních zápisků a náčrtků. Možná existuje nějaké spojení mezi záhadným syndromem, kterým muži trpí, a mytickým starodávným místem, na kterém nemocnice stojí. Magie, uzdravování, milostná romance a sny jsou součástí Jenjiriny nenásilné cesty za hlubším poznáním sebe sama i světa, který ji obklopuje

Red Road

Jackie pracuje jako operátorka bezpečnostního kamerového systému CCTV, jehož kamerami je skotské Glasgow neustále monitorováno. Život v ulicích Glasgowa pozoruje Jackie denně na monitorech a svou povinnost chránit lidi, které zná pouze z obrazovek, bere velmi vážně. Sama si však drží všechny od těla, její uzavřený život má svůj řád a klid – až do chvíle, kdy na monitoru zahlédne muže, o kterém si myslela, že už ho nikdy neuvidí. Posedlost, s níž neznámého muže začne pronásledovat, ji brzo dovede do Red Road, shluku strohých domovních bloků na severním okraji Glasgow. Jackiino skrývané tajemství tady začně vyplouvat na povrch a drama o posedlosti tak směřuje k překvapivému rozuzlení.

Neklidní rodáci

V této skotské komedii se dva znudění kamarádi z Edinburghu rozhodnou přidat trochu vzrušení do svých životů a začnou se maskovat jako klaun a vlk. V přestrojení začnou v horách okrádat autobusy plné turistů. Z drobných zlodějů se však brzy stanou národní hrdinové, přinejmenším pro místní obyvatele a ve skutečnosti se stanou největší turistickou atrakcí ve vysokohorské oblasti. Hoffmanovo filmové dobrodružství představuje rozmarnou, bizarní, ale laskavou komedii ve stylu Billa Forsytha (Místní hrdina, 1983 Jsme jenom lidi, 1994).

Route Irish

Route Irish je název nového snímku legendárního režiséra Kena Loache. Tvůrce, jenž se ve filmech zaměřuje na sociálně citlivá témata, si tentokrát zvolil problematiku války v Iráku a její komercializace. Dva bývalí britští vojáci podnikají na Blízkém východě jako zásobovatelé americké armády, jeden z nich ale nešťastnou náhodou zemře, což druhého podnítí k pátrání, zda kamarádova smrt nebyla připravená dopředu

S.O.S. Titanic

Tento televizní film je v pořadí čtvrtým filmem o přepychové, údajně nepotopitelné lodi Titanic. Autoři snímku na základě dobových dokumentů pečlivě rekonstruují a rekapitulují celé čtyři dny její první a zároveň poslední plavby, počínaje vyplutím z anglického přístavu Southampton a potopením do ledového Atlantiku konče. Příběh sledujeme z pohledu skutečných cestujících a posádky, mezi nimiž byla celá řada významných osobností, např. multimilionář John Jacob Astor (David Janssen) se svou mladičkou novomanželkou Madeline (Beverly Ross), bankéř Benjamin Guggenheim (John Moffatt), zámožná vdova Molly Brownová (Cloris Leachman), učitel Laurence Beesley (David Warner), majitel paroplavební společnosti White Star Line Joseph Bruce Ismay (Ian Holm ), lodní konstruktér Thomas Andrews (Geoffrey Whitehead), dvaašedesátiletý kapitán Edward John Smith (Harry Andrews) a další.

Sluha

V tomto průlomovém dramatu třídního boje a morálního úpadku utíká bohatý rozmazlený playboy Tony (James Fox) ze své rodné vlasti kvůli komunistické paranoie. Z dovolené v Evropě se vrací do Anglie, koupí si elegantní městský dům a najímá si na první pohled oddaného, avšak manipulativního sluhu Barretta (Dirk Bogarde), který do svých rukou pomalu přebírá psychologickou nadvládu nad svým "pánem". Když vtíravého sluhu začne podezřívat Tonyho snoubenka Susan (Wendy Craig), Barrett a jeho "sestra" Vera (Sarah Miles), která se mezitím přistěhovala do Tonyho domu, rozehrávají zlověstnou hru, kde lákadlem je korupce a moc se stává nejvíce šokující touhou ze všech. Film Sluha byl prvním ze tří skvělých filmových počinů režiséra Josepha Loseyho a scenáristy Harolda Pintera a byl nominován na osm britských Oscarů, včetně Ceny za Nejlepší mužský herecký výkon, Nejlepší ženský herecký výkon, Nejlepší film, Nejlepší kameru a Nejlepší scénář. Tři z nich proměnil a získal Cenu BAFTA za Nejlepšího britského herce (Dirk Bogarde), Nejlepší britskou kameru (Douglas Slocombe) a Nejlepší debutující mužský herecký výkon v hlavní roli (James Fox).

Stud

Celosvětově úspěšný snímek Hlad (2008) režiséra Steva McQueena prostřednictvím extrémního případu vězně IRA a jeho smrtící hladovky analyzoval vztah individuální a společenské svobody jednotlivce. Ve filmu Stud je hlavní hrdina Brandon v naprosto opačné situaci než Bobby Sands, hrdina Hladu - je to úspěšný a finančně zajištěný mladý muž žijící v současném New Yorku s absolutními možnostmi. I přesto, že jeho sociální status je velmi vysoký, Brandonova vnitřní spokojenost a svoboda jsou deformovány do sexuální závislosti a společenské i osobní frustrace. Stud je mrazivou analýzou vyprázdněnosti současné produktivní generace, ve které se neschopnost lásky, citu a komunikace s ostatními transformuje do patologické závislosti na cyklicky se opakujících sexuálních aktivitách

Soumrak mrtvých

Shaunův život se již delší dobu ubírá odnikud nikam. Celé dny tráví v hospodě Winchester s nejlepším přítelem Edem, hádá se s matkou a svou přítelkyni Liz přehlíží jako širé lány. Když jej Liz pošle k vodě, zacloumá to s ním tak, že se rozhodne získat srdce své dívky zpět, napravit ve vztahu s matkou co se dá a vůbec ke svému životu přistupovat zodpovědněji. Jenže to ještě není konec...MRTVÍ se v hrobech nudí a mají nezřízenou chuť na čerstvé maso. Shaun zrovna prochází údobím velkých změn a tato nově vzniklá situace pro něj není žádnou velkou překážkou. Tváří v tvář EPIDEMII po zuby ozbrojených ZOMBIÍ se Shaun spřáhne s Edem, aby mu byl po ruce při záchraně matky a Liz. A když už to musí být, tak i nevlastního otce a Liziných kamarádů Davida a Dianne. Cílem je probít se do nejbezpečnějšího místa na světě - hospody Winchester.

Sid a Nancy

Otevřená, svým způsobem drastická filmová rekonstrukce nevšedního a bouřlivého vztahu baskytaristy Sex Pistols Sida Viciouse a mladé Američanky Nancy Spungenové. Hudební aktivity legendární skupiny tvoří jenom pozadí příběhu o nezvyklé lásce, kterou tvoří nejenom vzájemné sympatie a pochopení, ale také přemíra heroinu. Ten posléze nabývá převahu a divák se stává svědkem fyzického i psychického rozkladu osobností Sida a Nancy. Děsivé finále je pak už jen logickým vyústěním dekadentní životní filosofie, jež přerůstá do odmítnutí všech základních společenských norem. I když se Sid Vicious stal po své smrti (zemřel během léčby drogové závislosti) ikonou punkového hnutí, jeho pokus o vzpouru proti všemu a všem se v konečném důsledku jeví jako marný. Sid a Nancy je celkem zdařilé, i když poněkud komorní, drama dvou mladých lidí, kteří neunesli tíhu vlastního bytí.

Bankéři

Mafiánská komunita ve Spojených státech má už léta problémy s investováním nadbytečných prostředků. Pravá ruka mafiánského bosse Joea Fioreho Doc Fletcher dostane nápad, aby se všichni bossové dohodli a jednoduše si koupili švýcarskou banku. Tento nápad se ale nikomu moc nezdá, jen Doc je jím úplně nadšený a svého šéfa nakonec přemluví, aby banku koupil on sám pro vlastního syna. Joe je přesvědčený, že jeho syn Albert je obyčejný kluk, a tak ho Dock přesvědčí, že on ho zasvětí do tajů bankovnictví. Odlétají tedy do švýcarského Lugana, kde je čeká zprostředkovatel podivuhodný italský princ. K Dockovu nemilému překvapení, ale místo renomované banky, za kterou zaplatili 3 milióny dolarů, nachází pár ošumělých místností s kapitálem 900 dolarů. Zděšený Dock má tři možnosti: vrátí se do Ameriky a skončí v některém jezeře s balvanem na krku, uteče z města a bude se celý život skrývat, nebo zůstane a pokusí se něco vytěžit z toho, co mají. Oba s Albertem ale ví, že nemají vlastně nic.... Nezbývá jim nic jiného, než se vrátit za princem a vyslechnout si jeho návrh o miliardovém obchodu...

Svůdná krása

Devátenáctiletá kráska Lucy Harmon (Liv Tyler) přijíždí do Toskánska k rodinným přátelum, aby našla mladíka, s nímž se tu před čtyřmi lety poprvé políbila a také aby vyřešila hádanku, kterou zanechala její matka ve svém deníku. Zatímco Lucy pátrá po své zmizelé první lásce, ostatní z uzavřené skupiny umělců v domě jsou mocně zasaženi kouzlem jejího mládí, svěžesti a nevinnosti. Svým šarmem a entusiasmem připomínajícím její nedávno zesnulou matku, vnáší mezi ně zvláštní nádech ztracené minulosti Její přítomnost zanechá hluboké stopy v myslích i životech všech zúčastněných a samotná Lucy zde prožívá silné emoční období, mění se její pohled na svět. A nezměrnou měrou k tomu přispívá i charismatický Alex (Jeremy Irons).

Příběh dětí a filmu

První celosvětový film o dětech z pohledu globální kinematografie. Velký nadšenec a neuvěřitelný znalec filmu, Mark Cousins, přináší divákům vášnivý a poetický portrét dětských dobrodružství – jeho surrealismus, osamělost, humor, destruktivnost i vznětlivost – představený pomocí 53 filmů z 25 zemí světa. Cousins zahrnul do svého výběru jak filmové klasiky jako E.T. – Mimozemšťan či Červený balónek, tak i desítky téměř neznámých mistrovských kousků (mnoho z nich režírovaly ženy). Stejně jako ve svém monumentálním dokumentu Příběh filmu: Odysea přináší různé myšlenky, se kterými si s lehkou elegancí pohrává, přechází z jednoho filmu do druhého a zkoumá tak různé cesty a podoby dětství, jak je zobrazoval film.

Jmenuji se Oliver Tate

Patnáctiletý Oliver Tate má dva cíle: zachránit manželství svých rodičů za pomoci pečlivě promyšleného plánu a přijít o panictví před svými dalšími narozeninami. Obává se, že jeho matka prožívá románek s new-age pošukem Grahamem, a tak monitoruje dění v rodičovské ložnici podle aktivity přepínače tlumených světel a falšuje sugestivní milostné dopisy matky otci. Zároveň se pokouší dvořit své spolužačce Jordaně, žhářce, která osobně dohlíží na to, co si Oliver zapisuje do svého deníku – obzvláště na pasáže, které se týkají jí samotné. Když se jí něco nezdá, Oliver musí škrtat. Film vznikl podle slavné knižní předlohy Joea Dunthornea a jde o nekonvenční a podmanivý příběh o dospívání.

Bazén

Sarah Morton (Charlotte Rampling), anglická spisovatelka detektivních bestsellerů, přijede do luxusní vily svého francouzského vydavatele (Charles Dance), aby si odpočinula a našla inspiraci pro další román. Náhlý příchod vydavatele dcery (Ludivine Sagnier) ji rychle přesvědčí, že odpočívat a pracovat se určitě nebude! Krásná Julie vede bouřlivý život a Sarah se stane jeho nechtěnou součástí. Přežije soukromou sexuální revoluci a vyrovnat se také musí s tragickými okolnostmi, kterých se stane svědkem.

Symetrie lásky

Mladá novinářka Alex náhodně vstoupí do života přitažlivého právníka Kylea, který netuší, že jeho bývalá manželka Elizabeth se po dlouhé době vrátila z Paříže. A navíc, po smrti svého staršího druhého manžela i velmi bohatá. Elizabeth rozbíhá svou kariéru psycholožky a má nového pacienta, Richarda. Richard platí za své sezení s Elizabeth penězi, které si vydělal prodejem čokolády během reklamních akcí v supermarketu. Mezitím však čeká na vydání svých knih. A jedna z jeho knih vypráví příběh o jeho bývalé přítelkyni Alex. Symetrie lásky je svěží a vtipná mozaika příběhů o mezilidských vztazích, touze, závisti, zvědavosti, ale především o lásce, kterou všichni neustále hledáme.

Hráč

Petrohrad. Píše se rok 1866. Fjodor Michajlovič Dostojevskij má za sebou román Zločin a trest, patří mezi nejznámější ruské spisovatele, a přesto je nucen uzavřít se svým nakladatelem Stelovským - u něhož je zadlužen - nesmírně ponižující sázku. Buď napíše běhen jedenatřiceti dnů nejméně stošedesátistránkový román a všechny dluhy mu budou odepsány, anebo se nakladatel stane majitelem autorských práv všech jeho dosud nevydaných děl. Stárnoucího, v naprostém chaosu žijícího spisovatele může zachránit jedině mimořádně schopná stenotypistka, které by své budoucí dílo diktoval. Najde ji v osobě líbezné, chudé, pečlivé a pracovité Anny Sotkinové. Mladá žena je naštěstí uchvácena spisovatelovým geniem a ujme se zdánlivě nesplnitelného úkolu. Pod jejími hbitými prsty vyrůstá částečně autobiografický milostný příběh Poliny a Alexeje a současně se rodí i neméně rozporuplný vztah Dostojevského s Annou...

Fešáci

Celoživotní přátelství Boba (Rodney Bewes) a Terryho (James Bola) se začíná měnit, když se Terry seznámí s novou ženou a pravidelná mládežnická posezení v baru s alkoholickými drinky se náhle nakonají. Bob je z toho zděšený, avšak jeho manželka v tom vidí skvělou příležitost Terryho oženit a tím vrazit klín mezi dva nerozlučné přátele. Samozřejmě že Tuchnerův film je jen vedlejší produkcí populárního sitcomu, vysílaného na televizní stanici BBC, ale podobně jako v seriálu ani zde nic neprobíhá hladce a vše se komplikuje, když všichni čtyři přátelé vyrazí karavany na společnou dovolenou.

Muž, který plakal

1927. Mladá dívka odplouvá do Ameriky hledat svého otce. Náhodou se ale dostane na loď do Anglie a s novým jménem Suzie zůstává u jedné anglické rodiny. Po deseti letech je díky svému talentu přijata do pařížského uměleckého souboru a seznámí se s ambiciózní ruskou tanečnicí Lolou. Když přijdou do Paříže nacisti, Lola bez váhání kolaboruje, ale Suzie se připojí ke svému cikánskému příteli Césarovi. Situace je stále nebezpečnější. César přemlouvá Suzii, aby odjela za svým otcem, ale ona chce zůstat jen s ním.

Noční příchozí

Sourozenci Miles a Flora žijí bez rodičů v rozlehlém sídle na venkově. Starají se o ně jen chůva paní Groseová, guvernantka Jessel a zahradník Peter Quint. Obě děti mají se zahradníkem velmi přátelský vztah. Jedné noci je však zvědavý Miles svědkem sadomasochistických sexuálních praktik mezi Peterem a Jessel. Později se chlapec snaží se svou sestrou napodobit onu situaci, a tak se děti seznamují s vlastní sexualitou. Problém ovšem nastává, když přestanou vnímat rozdíl mezi láskou a nenávistí, a jakmile má slečna Jessel s Quintem odejít z panství, zosnují dítka zdánlivě milosrdný plán, jak oba vychovatele udržet doma.

Duch pětačtyřicátého

Dokumentární film Kena Loache o době, kdy dělat věci společně bylo normální... Rok 1945 byl klíčovým letopočtem v britské historii. Solidarita, která pomohla Británii přežít válku, spolu s hořkými vzpomínkami na předválečné roky, přivedla lidi ke společným představám o lepší společnosti. Režisér Ken Loach použil filmy z britských regionálních a národních archivů, spolu s nahrávkami a dobovými rozhovory, aby vytvořil vrstevnatý, živý příběh vystavěný na pozadí tehdejších sociálně-politických událostí. The Spirit of 45 se snaží osvětlit a oslavit období nebývale pospolitého ducha, jehož dopad přetrval po mnoho let, a který je možné znovuobjevit ještě i dnes

Příběh filmu: Odysea 1/15

Úvodní epizoda výpravných filmových dějin nás obeznámí s okolnostmi vzniku filmu. Zavede nás do starých filmových ateliérů, ve kterých se natáčely úplně první snímky, a ukáže nám, že víc jak peníze a marketing začátky kinematografie poháněla vášeň a idea. Odhalí příběhy prvních filmových hvězd, objasní genezi vizuálních efektů i jednotlivých typů záběrů a nahlídneme i do Hollywoodu, kde se dozvíme, jak a proč se z obyčejného losangeleského předměstí stal mýtus. Ani o překvapení nebude nouze. Zjistíme například, že těmi nejlepšími a nejvíc placenými scénáristy raných let kinematografie byly ženy!

Příběh filmu: Odysea 10/15

V sedmdesátých letech vznikaly filmy, které se netajily ambicí změnit svět. Exkurzi tentokrát začneme v Německu u Wima Wenderse, následně se přesuneme do Velké Británie ke Kenu Loachovi, navštívíme Itálii a budeme svědky rodící se nové australské kinematografie, až nakonec dorazíme do Japonska. Debatě o filmové historii se nevyhnou ani tvůrci v Africe a Jižní Americe. Naše putovaní zakončíme vzpomínkou na oblíbený film Johna Lennona, nevšední psychedelickou Svatou horu režiséra Alejandra Jorodowskyho.

Příběh filmu: Odysea 11/15

Do Hongkongu legendárního Bruce Leeho se vydáme za mistrem Yuen Woo-pingem, který odhalí tajemství svých akčních filmů a techniku „wire fu", využívanou při práci na choreografii bojových scén ve sci-fi snímku Matrix. Jedenáctá část nás přesvědčí, že Hvězdné války, Čelisti a Vymítač ďábla jsou i přes svůj podíl na vzniku fenoménu multiplexů velmi inovativními díly. Z Hollywoodu se přesuneme do Indie, kde nás herecká megastar Amitabh Bachchan provede pokrokovou bollywoodskou tvorbou.

Příběh filmu: Odysea 12/15

Osmdesátá léta jako dekádu protestních filmů reprezentují Ronald Reagan v Bílém domě a Margaret Thatcherová na Downing Street. Se svým pohledem na desetiletí nás seznámí nezávislý americký filmař John Sayles. V Pekingu rozkvétá čínská kinematografie, až dokud ji neochromí masakr na náměstí Nebeského klidu, zatímco v Sovětském svazu vlastní temná minulost dala podnět ke vzniku úžasných filmových děl. Polsko i celou Evropu si nakonec podmanil vynikající režisér Krzysztof Kieślowski.

Příběh filmu: Odysea 13/15

Na začátku devadesátých let kinematografie nečekaně vkročila do dalšího „zlatého“ věku. Nejdřív se o tom přesvědčíme v Iránu. Setkáme se tam s Abbasem Kiarostamim, který přehodnotil filmovou tvorbu a dělal film realističtější. Seznámíme se i se Šinjim Tsukamotem, který položil základy nového japonského hororu. Z Japonska se přesuneme do Paříže za Claire Denisovou, jednou z nejlepších světových režisérek, která nám osobně přiblíží svou práci. Třináctá epizoda končí v Mexiku a popisuje rozkvět jeho kinematografie.

Příběh filmu: Odysea 14/15

Předposlední díl se soustředí na hravost a pompéznost filmů, které vznikly v devadesátých letech v anglicky hovořících zemích. Dozvíme se, co nového přinesl tarantinovský dialog a jaký vyhrocený a ostrý humor mají bratři Coenové. Edward Neumeier, scenárista Verhoevenových filmů jako Hvězdná pěchota a RoboCop se rozhovoří o ironii, kterou hýří oba snímky. V Austrálii nám Baz Luhrmann představí své dva filmy, Romeo a Julie a Moulin Rouge a nakonec se vrhneme do digitálního světa, který navždy změní podobu kinematografie.

Příběh filmu: Odysea 15/15

V závěrečné části se uzavírá pomyslný kruh. Teroristické útoky ze září 2001 navždy změní ráz kinematografii a filmy zvážní. Ke slovu se konečně přihlásí obrozená rumunská filmová tvorba, zatímco David Lynch vytvoří v podobě snového Mulholland Drive jeden z nejsložitějších interpretačních oříšků. Film Počátek britského režiséra Christophera Nolana zase přemění film na hru. Poslední epizodu doplňuje rozhovor s ruským režisérem Alexandrem Sokurovem, který představí svoje inovativní dílo. A na úplný konec nahlédneme i do filmové budoucnosti.

Příběh filmu: Odysea 2/15

V druhém díle nahlížíme do bouřlivých dvacátých let 20. století, do dob, kdy se Hollywood stal synonymem jiskřivého zábavního průmyslu, a kdy ovace sklízeli hvězdní režiséři, jako Charlie Chaplin či Buster Keaton. Avšak pozlátka, iluze a zábava vyprovokovaly k činům i Roberta Flahertyho, Erica von Stroheima a Carla Theodora Dreyera, kteří kinematografii změnili na umění vážné, vážené a vyspělé. Epizoda přibližuje bitku o duši filmu a představí některé z velkých snímků filmové historie, které vznikly právě v tomto období. Štáb Odysey natáčel v Hollywoodu, Dánsku a v Moskvě.

Příběh filmu: Odysea 3/15

Třetí část zůstává ve zlatém období světové kinematografie, a to ve dvacátých letech 20. století. Navštívíme Paříž, Berlín, Moskvu, Šanghaj a Tokio a seznámíme se s filmaři, kteří posouvali hranice filmového média. Představí se nám německý expresionismus, sovětská montážní škola, francouzský impresionismus a surrealismus, ale i méně reflektovaná čínská a japonská kinematografie. Navíc se seznámíme s životním příběhem Ruan Lingyuové, kdysi velké, ale v současnosti už zapomenuté filmové hvězdy němé éry.

Příběh filmu: Odysea 4/15

Všechno se změnilo nástupem a rozmachem zvukového filmu na začátku třicátých let 20. století. Čtvrtý díl rekapituluje přerod tradičních filmových žánrů i příchod těch nových (bláznivé komedie, gangsterky, horory, westerny a muzikály), a představuje režiséra Howarda Hawkse jako prvního z mistrů hollywoodského zvukového filmu. Nezapomíná ani na Velkou Británii a na začátky ostrovního rodáka Alfreda Hitchcocka. Vydáme se i dále přes lamanšský kanál, až za francouzskými režiséry, kteří se stali experty na budování atmosféry a nálady. Nakonec se detailně zaměříme na tři legendární filmy roku 1939 – Čaroděj ze země Oz, Jih proti Severu a Ninočka – a zjistíme, co mají společné.

Příběh filmu: Odysea 5/15

Pátá epizoda se věnuje prvním poválečným létům v kinematografii, které válka dodala na odvaze. Začneme v Itálii, přesuneme se do Hollywoodu za Orsonem Wellesem a znovu prožijeme nejisté roky, poznamenané McCarthyho honem na komunisty. Víc o tomto období se dozvíme z diskuse scenáristů Paula Schradera a Roberta Towneho. Potom nám režisér muzikálu Zpívání v dešti Stanley Donen osobně povypráví o své úspěšné kariéře. Tento díl nezapomíná ani na progresívní filmové dění ve Velké Británii, které je reprezentované slavným filmem noir Třetí muž.

Příběh filmu: Odysea 6/15

Šestá část se věnuje filmovému žánru – melodramata a soustředí se i na téma sexu ve filmech padesátých let. Připomeneme si osobnost Jamese Deana či herecké mistrovství Marlona Branda ve filmu V přístavu. Nahlédneme i do Egypta, Indie, Číny, Mexika, Velké Británie a Japonska, kde taktéž vznikaly filmy plné vášně, vzdoru a hněvu. Vyslechneme si exkluzivní rozhovory s bývalými spolupracovníky indického filmaře Satyajita Raye a s legendární herečkou Kyoko Kagawou, kterou obsadili Akira Kurosawa i Jasudžiro Ozu. O vzpomínky a zkušenosti se s námi podělí i první velký africký režisér, Egypťan Youssef Chahine.

Příběh filmu: Odysea 7/15

Konec padesátých let a začátek nové bouřlivé dekády přiblíží, kromě jiných, i Claudia Cardinalová, která se v exkluzivním interview rozhovoří o Federicovi Fellinim. Dánský režisér Lars von Trier se nám svěří se svou slabostí pro Ingmara Bergmana a Bernardo Bertolucci si zase vzpomene na spolupráci s Pierem Paolo Pasolinim. Objevujeme francouzské autory, kteří svými tikajícími filmovými bombami nastartovali novou vlnu, šířící se po celé Evropě.

Příběh filmu: Odysea 8/15

Osmý díl představuje osudy světové kinematografie během „zlatých šedesátých“ let. Hollywoodský kameraman a režisér Haskell Wexler objasní, jak dokumenty ovlivnily hranou mainstreamovou produkci. Do nové éry americké kinematografie vstoupíme spolu se snímky Bezstarostná jízda a 2001: Vesmírná odysea. Seznámíme se s tvorbou neamerických tvůrců: Roman Polanski, Andrej Tarkovskij či Nagisa Ošima. Připomeneme si zrod „černé“ – africké kinematografie a s vývojem v Asii nás seznámí významný indický režisér Mani Kaul.

Příběh filmu: Odysea 9/15

Devátá část popisuje pozoruhodný vývoj americké kinematografie na konci šedesátých let a následně během sedmé dekády 20. století. S dobovou satirou nás exkluzivně seznámí Buck Henry, autor scénáře úspěšného snímku Absolvent. V New Yorku nás přivítá scenárista a režisér Paul Schrader, se kterým si povyprávíme o jeho existenciálním scénáři filmu Taxikář od Martina Scorseseho. Temná zákoutí scénáře Čínské čtvrti s námi detailně rozebere autor Robert Towne a afroamerický režisér Charles Burnett představí okamžik zrodu americké černošské kinematografie.

Tři mušketýři

Výpravný film Tři mušketýři anglického režiséra Richarda Lestera s lehkým humorem rozvíjí romantického ducha slavného románu Alexandra Dumase. Vypráví o dobrodružstvích d'Artagnana a jeho přátel Athose, Porthose a Aramise, o jejich lásce k boji pro boj samotný, o jejich odvaze, s jakou se postaví proti všemohoucímu kardinálu Richelieuovi v zájmu ochrany královniny cti. S dávkou ironie tvůrci zobrazují život na dvoře Ludvíka XIII., Kardinála Richelieua, Buckinhamovu lásku ke královně Anne id'Artagnanovu lásku ke krásné Constancio. Působivé šermířské souboje, ukázky jezdeckého umění, bohatá výprava, kamera, využívající krásy krajiny, a především herci zvučných jmen, patří ke kladům Lesterovho ztvárnění známého příběhu.

Dohoda je dohoda

Komedie o obyčejných lidech, kteří mají specifické problémy. Kam až jsou schopni zajít? Změní jejich životní dráhu koktejl namíchaný ze zoufalství, přátelství, osamělosti, lásky a dokonce pokus o kanibalismus?

Jeden musí z kola ven

Píše se rok 1973 a britská tajná služba MI6 se pokouší ve svém středu nalézt sovětského špiona a udržet Spojené království v bezpečí. K odhalení „krtka“ je povolán z předčasného důchodu George Smiley (Gary Oldman). Seznam podezřelých ze zrady je zúžen na čtyři a Smiley má jediný úkol – označit, kdo z nich kompromituje britskou tajnou službu. Je to ambiciózní Percy Alleline (Toby Jones), jemuž přidělili krycí jméno Švec zdvořile sebevědomý Bill Haydon (Colin Firth), přezdívaný Krejčí statečný Roy Bland (Ciarán Hinds), zvaný Voják pokuřující Toby Esterhase (David Dencik) vystupující pod jménem Chudák nebo samotný Smiley, zapsaný jako Žebrák? Jen tomu nejlepšímu špionovi je radno věřit. Ale kdo jím je a na čí straně stojí? Jeden musí z kola ven je adaptací špionážní literární klasiky Johna le Carrého, která změnila špionážní drama, v režii Tomase Alfredsona (Ať vejde ten pravý) a s hudbou génia Alberta Iglesiase (skládal hudbu k většině filmů Julia Medema a Pedra Almodóvara). Film byl nominován na prestižní ceny Americké akademie Oscar v kategoriích Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli, Nejlepší adaptovaný scénář a Nejlepší hudba.

Na každého jednou dojde

Tato anglická kriminální komedie se odehrává v prostředí pro komedii poněkud neobvyklém - zachycuje život ve věznici. Dodger Lane (Peter Sellers) se svými dvěma kumpány Jelly Knightem a Lennie Pricem jsou spořádaní vězni, kterým zbývá už jen několik týdnů do propuštění na svobodu. Během svého pobytu ve vězení Huntleigh zasvětili většinu spoluvězňů do svého zlodějského řemesla, a přesto patří mezi nejvzornější. Jejich předsevzetí o poctivém životě vezmou za své, když se objeví čtvrtý člen party, který díky alibi zůstal venku. Dodgerovi tajně řekne o možnosti provést loupež diamantů za dva miliony liber. Má to ale jeden háček - všichni tři mají být propuštěni až den po plánované akci. Je potřeba vymyslet, kudy z vězení ven a pak se do něj zase nepozorovaně vrátit. Problém nastane, když je dobromyslný dozorce, na jehož laxní přístup Dodgerova parta spoléhá, nahrazen fanatikem, zvaným Kruťas.

Videokracie

V Itálii měl na televizní průmysl po tři dekády vliv pouze jediný muž. Jako televizní magnát a posléze prezident, Silvio Berlusconi vytvořil perfektní systém televizní zábavy a politiky. Dokument zobrazuje následky televizního experimentu, jemuž jsou Italové vystaveni už po více jak 30 let a zavede až do těch nejvyšších sfér, dokonce i k prezidentskému letnímu resortu na Sardinii.

Dobyvatelé barmské džungle

Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou.

Wilbur se chce zabít

Po úspěšné ITALŠTINĚ PRO ZAČÁTEČNÍKY uvádíme další snímek dánské režisérky Lone Schrefigové WILBUR SE CHCE ZABÍT. Wilbur se zpočátku jeví jako normální pohledný mladý muž ale to je jenom zdání. Ve skutečnosti chce skoncovat se životem. Zkouší spáchat sebevraždu, ale shodou nejrůznějších náhod mu jeho pokusy stále nevycházejí. Naštěstí má staršího bratra Harboura, který se o něj vždy postará. Život obou bratrů ale změní příchod svobodné matky Alice.

Wimbledon

Film Wimbledon je pokračováním tradice romantických filmů společnosti Working Title Films, jako byly Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill, Deník Bridget Jonesové a dalších. Je to sladká a komická romance, odehrávající se na tenisovém kurtu. Peter Colt (Bettany), je nešťastný chlapík, ale má úspěch v profesionálním i soukromém životě. I když je v žebříčku někde úplně vzadu, podaří se mu získat divokou kartu, která mu umožní zúčastnit se prestižního wimbledonského turnaje.
říjen 2017
PÚSČPSN
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
listopad 2017
PÚSČPSN
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30