17 hodin

Španělský režisér Chema de la Pena se zkušenostmi s tvorbou dokumentárních filmů tentokrát přináší rekonstrukci dramatických faktů na pozadí politického převratu 23. února 1981 ve Španělsku, o kterém se doteď mlčelo. Snímek 17 hodin je vůbec první film, který se snaží komplexně zobrazit události z období násilného španělského převratu od převzetí kongresu až po sesazení jednotlivých poslanců. Na jedné straně barikády stojí Terejo a jeho muži a na druhé král, který se snaží ze své pozice řídit vojenské a civilní síly. Mezi nimi se ocitá námořnictvo a armáda, z nichž každý tahá za své nitky. A zbytek Španělska žije a jedná podle toho, co slyší v rádiu a co vidí v televizi. V Penově filmu sledujeme a znovu prožíváme 17 hodin, které otřásly základem mladé španělské demokracie.

Salazar

Založeno na skutečném príběhu. Sledujeme kroky diktátora, jeho tajemství i vášně, oddanost ke své vlasti, čas stráveného v semináři na studiu ekonomie i čtyřicet let, které strávil u moci. Film ukazuje to, co bylo až dosud nemyslitelné: António de Oliveira Salazar měl bouřlivý emoční život.

Láska šílená

V Berlíně začátkem 19. století mladý německý básník Heinrich touží po romantické sebevraždě ve dvojici a neúnavně hledá spřízněnou lidskou duši, která by byla ochotná s ním dobrovolně ukončit svůj pozemský život. Je však zklamaný z necitlivosti všech lidí kolem, a když nedokáže přesvědčit ani svou sestřenici Mariu, ztrácí i tu poslední naději. Naštěstí však potkává Henriette, mladou, skromnou a uzavřenou manželku obchodníka, trpící “chorobou duše“, a zdá se, že i jinou smrtelnou nemocí.

Polib mě, lásko

07. září 1943. Čestný a spolehlivý karabiniér Umberto je poslán, aby doprovázel spontánního podfukáře Raoula Nuvoliniho z Terni do Benátek. Avšak Umberta na této nelehké cestě doprovází proti jeho vůli také jeho snoubenka Luisa. Brzy po vlakové odstávce musí všichni tři najít způsob, jak pokračovat a jet dál směrem do Benátek. Zatímco pomalu postupují napříč Itálií, nová italská vláda podepíše příměří se Spojenci. Následně se v Itálii vše změní, stejně tak i pro naše tři cestující.

Svatá země tyrolská

Je jaro 1809. Katharina žije v Bavorsku se svým manželem Franzem, který však pochází z Tyrolska. Na trhu v Augsburgu se chytne s francouzským vojákem a hádka skončí nešťastnou vojákovou smrtí. Mladý manželský pár se tak ocitá na útěku do Franzova rodného města v Tyrolsku. Již během jejich putování je zřejmé, že nálada v alpské krajině je na kritickém bodu. Tyrolsko je již roky okupované Bavorskem a Francií, což Katharině nezaručuje nejvřelejší přivítání a brzy jí začne chybět teplo a pohodlí jejího rodinného domu v Augsburgu. Po několika letech strávených daleko od domova se Franz rychle nakazí revolučními myšlenkami Andrease Hofera o nezávislosti Tyrolska. Hofer se stává vůdcem povstání a přesvědčí tyrolské zemědělce, aby se vzbouřili. Netrvá dlouho a Franz s jeho mladším bratrem narukují na vojnu a Katharina zůstane sama doma vysoko v horách. Poprvé je odkázaná jen sama na sebe a s bavorským původem prochází těžkými časy. A ty neskončí ani po Franzově vítězném návratu z vojny.

Propletené paralely

Příběh Laury, 42leté, svobodné a vzdorovitě nezávislé učitelky matematiky, režisér zasazuje do 80. let minulého století. Zdá se, že její klidný a osamělý, stereotypní život v arménském Jerevanu nemůže nic narušit. Do rukou se jí však dostane diář její matky Hanny, která zemřela při jejím porodu. Laura se tak dozvídá pravdu o svých rodičích a o milostném vztahu její matky, plném beznaděje, ztráty a vášně. Na konci druhé světové války, během otcovy nepřítomnosti, totiž Hanna v chatrči na jihu Norska poskytla dočasný azyl skrývajícímu se válečnému zajatci, který navždy změnil její rutinní život. Během čtení matčina deníku však Laura začíná zažívat vlastní příběh zakázané lásky.

Boris Godunov

Podle Puškinova dramatu natočil Sergej Bondarčuk výpravnou, avšak statickou podívanou o bouřlivých událostech v dávných ruských dějinách, kdy se po smrti Ivana Hrozného zmocnil další bezohledný vládce. Zatímco Puškin zdůraznil v Borisově osudu tragédii jedince, pykajícího za své zločiny, Bondarčuk naopak v souladu s dobovou ideologií upřednostnil sílu zrazených lidových mas. Čeští tvůrci se na výsledku nijak aktivně nepodíleli, i když film byl natáčen na Barrandově - nanejvýš zajišťovali davové výjevy.

Camille Claudelová

První celovečerní hraný debut francouzského kameramana Bruna Nuyttena přináší pravdivý příběh o vášnivém milostném vztahu a o jedné z nejdůležitějších spoluprací v dějinách moderního umění na začátku 80. let 19. století. Nuytten vypráví příběh mladé, krásné a talentované francouzské sochařky Camille Claudelové (Isabelle Adjani), která se zamiluje do sukničkáře Augusta Rodina (Gérard Depardieu), v té době již velmi slavného sochaře. Camille obětuje svou vlastní kariéru a začne pracovat jako asistentka kreativně zkrachovalého Rodina a stane se jeho múzou i milenkou. Když však zjistí, že je těhotná, požádá ho, aby si vybral mezi ní a jeho dlouholetou milenkou, avšak Rodin Claudel odmítne. Jejich spojení a spolupráce náhle končí, což se stane zlomovým bodem pro její duševní zdraví. Jak se její emocionální zmatek prohlubuje a přetavuje se do podoby šílenství, Claudel vytváří svá dlouho odkládaná sochařská díla, kterým její ruce konečně vdechnou život. Toto vášnivé a historicky přesné biografické drama s vynikajícími hereckými výkony Isabelle Adjaniové a Gérarda Depardieu, je krásně natočené, strhující filmové veledílo o uměleckých vizích a zároveň o, na smrt odsouzeném, milostném vztahu. Film vzdává taktéž velkou poctu umění jako takovému a zdrojům umělecké tvorby. Toto grandiózní melodrama s působivou vizuální stránkou, zvlášť když sledujeme Claudel v maniakálním záchvatu tvorby uměleckého génia, poháněného nutností přetavit své emoce do svých sochařských děl, byl nominován v roce 1989 na Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film, a mezinárodní herecká hvězda Adjani byla ve stejném roce nominována na Oscara za Nejlepší herečku pro její strhující ztvárnění mladé umělkyně, která obětuje svůj talent pro plameny vášně.

Connemara

Ve středověku se mladý rytíř, oběť nápoje lásky, zoufale zamiluje do snoubenky svého strýce. Film vypráví příběh o lásce na motivy známé pověsti o Tristanovi a Isoldě.

Královská aféra

V novém snímku Nikolaje Arcela, na kterém se scénáristicky podílel i kontroverzní Lars von Trier, budeme svědky příběhu britské princezny Karoliny Matyldy Hannoverské (Alicia Vikander), která byla v pouhých patnácti letech donucena provdat se za svého bratrance, dánského krále Kristiána VII. (Mikkel Folsgaard) Ten bohužel trpěl schizofrenií, a proto manželství bylo pro Karolinu Matyldu spíše utrpením - král ji dával jasně najevo, jak jí opovrhuje a dával přednost životu plnému orgií. Královna tak žila v osamění. I přes to všechno se jim čtrnáct měsíců po svatbě narodil syn Frederik VI. (William Johnk Nielsen), budoucí král dánský a norský. Karolina Matylda s ním v poklidu žila na zámku v Kodani, když jednoho dne se král vrátil z cest a přivezl si s sebou německého lékaře a psychologa Johanna Friedricha Struensee (Mads Mikkelsen). Mezi lékařem a královnou i přes počáteční nevraživost však brzy vzplanula láska.

Pevnost Saganne

Neuvěřitelný příběh o snahách Charlese Saganna (Gérard Depardieu) nastolit v africké Sahaře mír a o jeho pátraní po skutečné lásce začíná v roce 1911, kdy původem francouzský rolník Charles dobrovolně vstoupí do francouzské armády, která ho vyšle na Saharu. Zatím co slouží pod aristokratickým plukovníkem Dubreuilhem (Philippe Noiret) a získává respekt svých spolubojovníků i samotných Arabů, zamiluje se do Madeleine (Sophie Marceau), dcery místního regionálního správce. Avšak brzy je Charles jako válečný hrdina vyslán zpět do Paříže na diplomatickou misi a setká se s krásnou novinářkou Louise Tissot (Catherine Deneuve), se kterou prožije vášnivý románek. Charles však opět uniká do Afriky, aby vedl kampaň proti samotnému Sultánovi Omarovi. Postupně se proslaví a získá nejvyšší vojenské vyznamenání, když mu udělí Francouzský Řád čestné legie. Přestěhuje se do své rodné vesnice i se svou novou manželkou, aby se konečně usadil, avšak pokojnou idylu naruší rok 1914 a začátek druhé světové války. Film Pevnost Saganne je adaptací stejnojmenného románu Louise Gardela a vypráví krásný epický příběh o Saganneově přeměně z obyčejného důstojníka na velkého vojenského vůdce díky jeho idealismu i čistým zájmům a zároveň přináší vynikající výpravu, skvělé záběry na okolní krajinu i vynikající bojové scény a v neposlední řadě skvělé herecké výkony dvou ústředních mužských postáv Gérarda Depardieu a Philippa Noiret.

Zde na zemi

Píše se rok 1943. Francie je okupovaná Němci. V tomto nepřejícím čase oddaná a ctnostná mniška Luce pracuje v nemocnici v městečku Périgord jako zdravotní sestra. Její život se obrátí vzhůru nohama, když potká mladého Martiala, vojenského kněze, který v těžkých válečných časech pochybuje o smyslu víry v Boha. Luce se naplno oddá vášnivé lásce k Martialovi a následně opouští ženský klášter i svojí komunitu. Je však pozemská láska silnější a trvalejší než láska k Bohu?

Kříž cti

Dva nepřátelští piloti se ve vzduchu navzájem sestřelí a později se sejdou na stejném místě. Ve snaze přežít tuhou zimou v norské divočině musí držet pospolu. Je to začátek dlouhého a nepravděpodobného přátelství.

Já, Don Giovanni

Drama založeno na skutečném životním příběhu libretisty Mozartovy opery Don Giovanni. Rok 1763. V Benátkách žije mladý básník Lorenzo da Ponte. Vede nezřízený život a je vyhoštěn, pro své verše namířené proti církvi. Na radu přítele Casanovy odjíždí do Vídně. Tam se uchází o práci u samotného císaře, a po přímluvě Salieriho ji také dostává. Po úspěchu opery Figarova svatba, ke které Lorenzo da Ponte napsal libreto, se spolu s Mozartem pouštějí do další opery - Dona Giovanniho. Don Giovanni je ale příliš spjat se životy obou tvůrců. Mozartovi opera odčerpává veškeré síly. Lorenzo de Ponte zase prostřednoictvím Dona Giovanniho začíná přehodnocovat priority vlastního života.

Hvězdář

Píše se rok 1610 a do rukou astronoma a astrologa Keplera se na deset nocí dostane jeden z prvních dalekohledů sestrojených Galileem Galilei. S pomocí tohoto vynálezu tak Kepler může konečně zkoumat oblohu a objasňovat její záhady. Terasa, kde Kepler rozloží Galileův dalekohled, se během deseti nocí stane pro císařský dvůr místem atrakcí. Podaří se Keplerovi přitom všem a za tak krátkou dobu dokázat své teorie o vesmíru? Je Země skutečně středem vesmíru? Co řídí planety? Neúnavný Kepler, který se potácí mezi vědou a pověrami i svobodou a intolerancí, se uprostřed velkého rozruchu na císařském dvoře vydá na vlastní cestu za poznáním a narazí na znepokojující skutečnosti, které jsou v rozporu s jeho dosavadními úvahami.

Krása Moskvy

Ferrairův film Krása Moskvy je zasazen do pozlacené extravagance nejexkluzivnějších částí moskevského Kremlu a proniká do jejich vnitřních tajů. Odhaluje, jak se komunismus postupně utápí v bahně korupce a špinavostí. Navíc doba úpadku a perestrojky poškozuje zejména chudé masy lidí a tu nejnižší společenskou třídu. Hlavní postavou je vášnivá kráska Irina, která je vysoce ceněnou kurtizánou, pracující pro politickou elitu. Rafinovaným způsobem splétá Irina své kouzlo vlastního charisma a skandálního svádění a jde tak ve šlépějích největší ruské hrdinky všech dob, Anny Kareniny.

Ticho na moři

Nacházíme se v roce 1941 ve francouzském internačním táboře, jehož chovanci jsou většinou političtí vězni a zločinci. Když bojovníci odporu – členové komunistické strany – zavraždí německého důstojníka, Hitler nařídí, aby bylo 150 francouzských vězňů popraveno. Jedním z mužů, který má být popraven, je 17letý Guy Môquet, jehož následná smrt se stala symbolem francouzské revolty proti německé okupaci. Jeho dopis na rozloučenou se každoročně čte ve francouzských školách. Snímek rekonstruuje jednotlivé události těsně před atentátem důstojníka až po popravu vězňů. Režisér Volker Schlöndorff zobrazuje tragické události nejen ze strany odsouzených a neúprosně, bez obhajoby poukazuje na slepou poslušnost německých vojáků a jejich nadřízených.

Utrpení Žida Joshuy

V 15. století ve Španělsku královna Isabella vyžene všechny židy a muslimy ven ze země. Mladý Joshua a jeho rodina uteče ze země a s ostatními emigranty se nakonec usadí v Itálii. Jako dospělý muž je Joshua fascinován katolicizmem. Propadne mu a brzy je řadou starších prohlášen za dalšího mesiáše. Joshua se zhostí role a pobuřuje místních náboženských vůdců. Tato přemýšlivá a uctivě náboženská drama zkoumá podstatu náboženských předsudků a nenávisti.

Propustka

Mezi hrdinstvím a zradou vede jen tenká a často nezřetelná linie a máloco je právě takové, jaké se zdá na první pohled být. Paříž, březen 1942. Němci okupují Francii. Asistent režiséra, impulzivní Jean-Devaivre, nedokáže jen tak sedět s rukama v klíně. Scénárista a básník Jean Aurenche se chce za každou cenu vyhnout práci pro Němce. Oba dva muži pracují ve společnosti Continental Films a bojují s nepřítelem, jak umí. Jsou "blízko vlčích tesáků, které je nemohou kousnout", nebo už patří mezi kolaboranty? Válka se s nikým nemazlí!

Tančírna

Snímek Tančírna zprostředkovává divákovi intenzivní pocit míjejícího času a historie, ve kterém se prolíná "malý" osobní život pravidelných návštěvníků jedné typické pařížské, předměstské tančírny s během "velkých" dějin. Film je natočen úplně beze slov. Divákovi ale vše mistrně zprostředkovává pomocí syntézy hudby, tance, pantomimy, masek a kostýmů. V několika epizodách, odehrávajících se v rozpětí takřka padesáti let (1936-83), jsou v Tančírně připomenuty významné momenty z minulosti Francie a spolu s ní vlastně i celé Evropy. K popularitě snímku přispívají četné a charakteristické melodie oněch časů, včetně šansonů Edith Piaf a písniček Beatles. Originální koncepci tanečního vyprávění převzal známý italský režisér Ettore Scola z pantomimického divadelního představení, uváděného pařížským Le Théatre du Campagnol v roce 1981. Do filmových rolí byli obsazeni přímo herci úspěšné divadelní adaptace, neboť sehranost kolektivu byla v tomto případě zárukou celosvětového úspěchu filmu. Mimo jiné inspirovala i vznik představení brněnského Divadla v 7 a půl.

Soudce a vrah

Francie, 1893. Joseph Bouvier, bývalý seržant francouzské armády, zastřelí svou milenku a pokusí se o sebevraždu. I navzdory dvěma kulkám v mozku přežije a následně ho ze zdravotnického zařízení, místa duševní a fyzické nečistoty, propustí. Vydá se na pětileté putování po jihovýchodní Francii, během něhož Bouvier znásilní a následně zabije dvě desítky bezbranných pastýřek a polnohospodářských služebnic a služebníků. Případ sériového vraha odhalí ambiciózní soudce Rousseau, který si myslí, že právě tento případ by mu v kariéře pravicového politika velmi pomohl. A proto se všemožně snaží najít jakéhokoliv tuláka, zapadajícího do popisu vraha. Postupně se však Rousseauův vztah k vrahovi, samozvanému svatému mstiteli, prohlubuje a na pozadí tohoto případu se formuje jeho osobnost. Kriminální drama SOUDCE A VRAH, inspirované skutečným případem z konce 19. století, získal národní filmové ceny César za Nejlepší mužský herecký výkon (Michel Galabru), Nejlepší scénář a Nejlepší hudbu.

Napoleon

Fascinující příběh z 1. poloviny 19. století o posledních dnech velkého vojevůdce Napoleona Bonaparte. Na sklonku života je Napoleon ( v podání strhujícího P. Torretona) spolu s několika svými přívrženci uvězněn na ostrově Svatá Helena, kde roku 1821 za poněkud záhadných okolností umírá. Film A. de Caunese kombinuje známá i překvapivá fakta s mýty, obestírajícími tuto kapitolu našich dějin. Odhaluje lidskou tvář i slabost kdysi velmi vlivného muže, čelícího posledním okamžikům svého života v nepřátelském zajetí...

Ned Kelly

Od producentů filmů Královna Alžběta a Jak na věc přichází pravdivý příběh jednoho z nejznámějších lidí mimo zákon Neda Kellyho. Policie ho pronásledovala, stíhala celá zem a za jeho hlavu byla vypsána největší odměna na světě. Musel se skrývat, zatímco jeho přátelé a rodina byli nespravedlivě uvězněni. Ned se ale brzy se svým gangem stal pověstným. Heath Ledger (Příběh rytíře, Ples příšer), Orlando Bloom (Černý jestřáb sestřelen, Pán prstenů) a oscarový Geoffrey Rush* (Záře, Královna Alžběta, Quills - Perem markýze de Sade), Naomi Watts (Kruh) v dramatickém a vzrušujícím příběhu jedné z nejslavnějších australských legend.

Pan Tadeáš

Adaptace Mickiewiczova eposu Pan Tadeáš od Andrzeje Wajdy je idealizovaným obrazem Polska v době, kdy ještě neměli samostatný stát a kdy politické naděje byly spojeny s Napoleonovým tažením proti Rusku. Šlechtický příběh o milostném dobrodružství Tadeáše Soplice, boj znesvářených rodů Hořešků a Sopliců a jejich následné spojenectví proti ruské jednotce je rámcované pařížským pobytem Adama Mickiewicze.

Pianista

Film Pianista je příběhem Wladyslawa Szpilmana, skvělého pianisty a uznávaného interpreta Chopinových skladeb. Příběh začíná v okamžiku, kdy ve varšavském rádiu zní Chopinovo Nokturno v C# moll v jeho podání. Píše se rok 1939 a Szpilmanovi je 28 let. Polsko je napadeno německými vojsky, která brzy přicházejí i do jeho hlavního města Varšavy. Téměř okamžitě jsou uplatněny tvrdé restrikce vůči zdejší židovské komunitě. Szpilman a jeho rodina - rodiče, bratr a dvě sestry - žili až dosud spokojeným životem, brzy jsou však také donuceni podřídit se ponižujícím pravidlům. Kromě toho, že jim docházejí peníze a jídlo, musí pod hrozbou přísného trestu nosit na rukou Davidovu hvězdu. Nátlak se postupně zvyšuje a rodina je na tom stále hůře. Brzy jsou donuceni prodat obrazy, stříbro, nábytek a nakonec i Szpilmanovo drahocenné piáno. Největší ranou je však rozhodnutí, podle kterého mají být všichni Židé umístěni do uzavřeného areálu, obehnaného vysokými zdmi - na místo, které brzy vstoupí do dějin jako Varšavské ghetto.

Quo Vadis

Děj jednoho z nejznámějších historických románů Henryka Sienkiewicze se odehrává za vlády císaře Nerona ve starém Římě. Římské impérium, navenek silné a mocné, se otřásá v základech. Rozmařilost a amorálnost vyšších vrstev, kontrastující s bídou a utrpením ostatních, rozvracejí společnost. Římský důstojník Marcus Vinicius (Pawel Delag) se zamiluje do tajemné dívky jménem Lygia (Magdalena Mielcarz). Mladíkův strýc Petronius (Boguslaw Linda) pomáhá Markovi, aby se s Lygií setkal. Lygii se Marcus líbí, ale oba mladé lidi dělí propast víry. Lygia patří k učedníkům Ježíše Krista. Po dlouhých a dramatických peripetiích, jako je obrovský požár Říma, se i Marcus obrátí na křesťanskou víru a apoštol Petr (Franciszek Piecka) mladé dvojici požehná. Císař Nero (Michal Bajor) uchystá velkou podívanou, na které mají být potrestáni křesťané, obvinění ze zapálení Říma. Jako hlavní atrakce má na závěr her Ursus beze zbraně zápasit s býkem, na jehož šíji je spoutána nahá Lygia. Lygiin věrný služebník Ursus (Rafal Kubacki) však zvíře zabije. Dav křičí a volá po milosti. Nero musí proti své vůli odsouzeným odpustit.

S.O.S. Titanic

Tento televizní film je v pořadí čtvrtým filmem o přepychové, údajně nepotopitelné lodi Titanic. Autoři snímku na základě dobových dokumentů pečlivě rekonstruují a rekapitulují celé čtyři dny její první a zároveň poslední plavby, počínaje vyplutím z anglického přístavu Southampton a potopením do ledového Atlantiku konče. Příběh sledujeme z pohledu skutečných cestujících a posádky, mezi nimiž byla celá řada významných osobností, např. multimilionář John Jacob Astor (David Janssen) se svou mladičkou novomanželkou Madeline (Beverly Ross), bankéř Benjamin Guggenheim (John Moffatt), zámožná vdova Molly Brownová (Cloris Leachman), učitel Laurence Beesley (David Warner), majitel paroplavební společnosti White Star Line Joseph Bruce Ismay (Ian Holm ), lodní konstruktér Thomas Andrews (Geoffrey Whitehead), dvaašedesátiletý kapitán Edward John Smith (Harry Andrews) a další.

Svatý Jiří zabíjí draka

Píše se rok 1914 a příběh filmu se odehrává v srbské vesnici na břehu řeky Sávy, která tvoří přírodní hranici s mocnou rakousko-uherskou monarchií. Obyvatelé vesnice jsou rozděleni do dvou radikálně odlišných skupin – statní muži s potenciálem být armádními vojáky a invalidní veteráni, kteří bojovali v předchozích dvou balkánských válkách. Mezi těmito dvěma skupinami panuje krutá nevraživost. Brzy se rozpoutá první světová válka a zdravá mladá generace musí narukovat. Staří veteráni zůstávají ve vesnici a využívají manželky a sestry narukovaných vojáků tak, jak se jen dá. Jejich manželé a bratři v zákopech se o tom dozví pár dní před očekávaným útokem nepřítele. Aby se předešlo vnitřní vzpouře ve vojenském oddílu, srbský vrchní velitel se rozhodne umístit invalidy do přední linie a tím ukončit stále rostoucí napětí. A v popředí těchto mimořádných událostí inspirovaných skutečností režisér rozehrává příběh nešťastného milostného trojúhelníku mezi mladým válečným invalidou, místním policajtem a jeho manželkou, která připomíná starověkou řeckou tragédii.

Dokonce i déšť

Ve snímku režisérky Icíar Bollaín se prolínají dvě dějové linie. Zatímco první je zasazena do období španělské kolonizace Latinské Ameriky, druhá se odehrává v současnosti a zachycuje režiséra a producenta, kteří připravují v bolivijském městě Cochabamba snímek o Kryštofu Kolumbovi. Jejich práci však naruší nepokoje, které se v městě rozhoří kvůli privatizaci vodovodního systému.

Kdo, když ne my

Film se odehrává v Německu na začátku 60. let. Syn národněsocialistického, nacisty oslavovaného básníka, Bernwarda Vespera, a farářova dcera Gudrun Ensslin, se seznámí během studií v Tübingenu. Je to začátek velké lásky – bezpodmínečné, nesmírné, sahající až za hranice bolesti. V roce 1964 se společně odstěhují do Západního Berlína. Ve městě opevněném zdí se připojí ke společensky izolované levicově orientované bohémské komunitě. Když do jejich života vstoupí radikální Andreas Baader, opustí Gudrun navzdory malému synovi rodinu a nechá se strhnout k terorismu, zatímco její muž Vesper propadne drogám. Hraný filmový debut cenami ověnčeného dokumentaristy Andrese Veiela nabízí zajímavý pohled na období před takzvaným „německým podzimem“ 1977. Jeho milostný příběh je úzce spjat s historickými událostmi, jež předcházely v Berlíně útokům teroristické organizace Frakce Rudé armády (RAF).
prosinec 2017
PÚSČPSN
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
leden 2018
PÚSČPSN
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31