Devět písní

Lisa je Američanka žijící v Londýně. Na koncertě v Brixtonu se seznámí s Mattem, vášnivě se do sebe zamilují a o rok později se zase rozejdou. To je vše. Nízkorozpočtový snímek Michaela Winterbottoma se natáčel bez scénáře, jenom s malým štábem a ruční kamerou. Jednoduchá dějová linie filmu se odvíjí retrospektivně. Matt letí přes Antarktidu a vzpomíná na svůj vztah s Lisou. Sexuální scény a momenty z každodenního života střídají záznamy koncertů, na které dvojice chodí do Brixton Academy (například koncerty skupin Franz Ferdinand nebo Primal Scream) a kde také uslyšíme devět písní z názvu filmu. Explicitní sexuální scény nemají za úkol diváky šokovat. Winterbottom se snaží o citlivý popis vztahu v jeho počátcích, kdy se dva lidé intenzivně poznávají. Devět písní je především neokázalý pohled na to, co dělá čerstvě zamilovaný pár za dveřmi ložnice. Kieran O´Brien, představitel Matta, už spolupracoval s Winterbottomem na filmu Nonstop party a seriálu Bedna.

Jak na věc

Osmatřicetiletý Will je typický londýnský playboy. Je bohatý, svobodný, bezdětný a bezstarostný. Ale jen do chvíle, než mu jedna z bezpočtu přítelkyň, které až dosud střídal ve svižném tempu, dá "kopačky". A víte proč? Kvůli svému dítěti. Právě tato nová a zcela nepochopitelná zkušenost přivede Willa do nedotčeného "loviště", a tím je Sdružení osamělých rodičů, kde jsou téměř výhradně svobodné či rozvedené ženy. Právě díky Susie, té nejatraktivnější, se Will jedné neděle seznámí s Marcusem. Je to divný kluk a ještě podivnější je jeho matka Fiona. Právě ten víkend, kdy poslala syna se sousedkou, se pokusí o sebevraždu, a tak se Will proti své vůli ocitne v roli záchranáře a vzápětí i pěstouna. Ten "spratek" se na něj překvapivě upnul, i když mu bylo od začátku jasné, že Fiona u Willa nemá nejmenší šanci. Dospělému chlapci zprvu není po chuti, že Marcus se stal jeho každodenním hostem. Ruší to jeho nicnedělání. Jenže pak se karta obrátí a Will toho malého nutně potřebuje, aby postupně začal chápat, že Marcus už navždy vstoupil do jeho života.

Zbloudilí

Nádherná kamera Agnes Godardové činí z Téchineho mistrovského dramatu vizuálně úchvatný a emocionálně podmanivý příběh o objevování a ztrátě. Snímek Zbloudilí je zářivým portrétem nemožné lásky s vynikajícími hereckými výkony Emanuelle Béartové a Gasparda Ulliela. Červen 1940. Německá vojska táhnou na Paříž. Odile, ovdovělá učitelka, prchá z Paříže se svými dvěma dětmi. Po padesáti kilometrech na ně však zaútočí německé letouny, ničící bezmocné uprchlíky. K Odile a dětem se náhle přidává sedmnáctiletý Yvan, který se je pokouší vyvést z tohoto masakru.

Alice a Martin

Výrazný francouzský filmový režisér André Téchiné přináší filmovému divákovi svým v pořadí třináctým celovečerním filmem mistrovský rozbor mužské hysterie a nabízí intimní pohled do vnitra komplexního vztahu mezi dvěma citově nestabilními mladými lidmi. Hlavními postavami filmu jsou Alice (Juliette Binoche) a Martin (Alexis Loreto), kteří jsou oba poznačeni vlastní rodinnou historií. Martin, nemanželské dítě z bohaté provinční buržoazní rodiny, měl problematický vztah s jeho chladným patriarchálním otcem. Vyrůstal prakticky s jeho třemi nevlastními bratry: Françoisem, Fredericem a Benjaminem. Když jejich otec zemřel, Martin z rodinného domu utekl a po nejasném bloudění se usadil v Benjaminově pařížském bytě, který Benjamin sdílí se svou spolubydlící Alice. Alice je, stejně jako Martin, emocionálně nestála a křehká. Její sestra zemřela, když byla Alice ještě malá, a dívka tak zůstala osamocena s náhlými pocity smutku a současně žárlivosti. Ale její život s Benjaminem, živořícím homosexuálem a hercem v pozici černé ovce rodiny, jim oběma umožnil najít asexuální životní rovnováhu. Avšak když se Alice sblíží s Martinem, což rozpoutá u nich další úzkost a problémy, tato kvazi-rodičovská láska mezi Alice a Benjaminem se začne měnit na sotva potlačený hněv a zatrpklost. Navíc se zdá, že Alice a Martin se svými křehkými psychologickými rozpoloženími nejsou dostatečně emocionálně silní na to, aby spolu vydrželi a své osobní problémy vyřešili. Toto emocionálně silné francouzské melodrama s důrazem na tíživost rodinného dědictví přináší ukázku kvalitní až dokonalé filmové tvorby, spojující důrazné propracování filmových postav s pronikavostí filmové struktury. A v tomto chladném dramatu v Bressonově stylu divák nachází něžné ztvárnění ústředních postav dvěma vynikajícími herci – půvabnou Juliette Binoche a talentovaným nováčkem Alexisem Loreta.

Skutečný život

Aris Kalligaovi je 27 let. Po odvykací kúře se vrací zpět do Atén, do dekadentního, povrchního světa, který před nedávnem opustil. Jeho matka - éterická, výstřední, manipulativní, velká opora v aténské společnosti - žije s Christosem, svým oddaným zahradníkem, v honosné vile, která odráží jejího ducha. Impozantní, velkolepá, ale temná. Její život je totiž obklopen temnými tajemstvími. Aris se pokouší změnit, porozumět sobě samému a ovládat své sebedestruktivní nátlaky. Znovu se však objevují známé tváře z minulosti: Nikos, jeho někdejší dealer, mladý homosexuál, který ho vášnivě miluje. A Joy, jeho dřívější přítelkyně: bohatá, krásná, závislá na kokainu. Aris se jim snaží vyhýbat. Vášnivě propadne kouzlu Alexandry, návrhářky, jejíž přirozená jednoduchost kontrastuje s úplně vším, co dosud Aris poznal. Ale jeho neurotická a majetnická matka protestuje a přinutí ji, aby ho opustila. S matčinou pomocí se Joy rozhodne vrátit k Arisovi a obnoví svůj vztah přesně tam, kde ho kdysi ukončili. Aris, nadále sužovaný vlastní matkou, někdejšími přáteli, milenkou a záhadnou smrtí otce, se snaží odolat vábivému sebezničujícímu životnímu stylu, který kdysi vedl. Avšak závislost na narkotikách je neudržitelná a minulost je pro všechny neodvratná.

Až po vás

Každý chce milovat a být milován. Francouzská hořkosladká komedie. Číšník Antoine je zosobněná laskavost a nikomu nedokáže nic odmítnout. Jednoho dnes narazí v parku na zoufalého Louise, který se chce oběsit. Antoine mu jeho úmysl rozmluví a rozhodne se mu pomoci. Do té doby žil Antoine jistým, radostným životem a vše se mu dařilo. Ale příchodem Louise, který se nějak nemá k odchodu, je v jeho životě najednou všechno jinak. Dokonce i v lásce ztrácí svou jistotu. V hlavních rolích této milostné komedie se objeví francouzské herecké hvězdy - Daniel Auteuil a José Garcia.

BAJKONUR

„Cokoliv spadne z nebe, to si můžete nechat.“ Tak zní nepsaný zákon kazašských stepí. Zákon náruživě dodržovaný obyvateli malé vesnice, kteří sbírají vesmírné trosky, které spadnou dolů z blízké vesmírné stanice Bajkonur. Posledními dvěma mladými členy vesnice jsou radiový operátor Iskander, známý jako Gagarin, a rázná Nazira. Zatímco se Nazira snaží svým nekonvenčním chováním dát Iskanderovi najevo, že ho miluje, Iskander je evidentně zblázněný nejen do Bajkonurur a rozlehlého vesmíru, ale také do krásné Francouzsky Julie Mahé, jejíž cestu ke hvězdám sle…

Billy lhář

Billy Fisher (Tom Courtenay) je známý svým dělnickým britským kolegů jako Billy lhář pro svou bujnou fantazii. Pracuje jako asistent majitele pohřebního ústavu a tuto neobvyklou přezdívku získal díky neustálému snění a chrlení nepravdivých vymyšlených příběhů. Tato filmová verze divadelní hry Keitha Waterhousea a Willise Halla vizualizuje některé z Billyho nejvíce nemravných výmyslů. Pravidelně uniká z namáhavé práce v pohřebním ústavu jen proto, aby mohl vykouzlit další nemožná dobrodružství, obvykle zahrnující dobývání žen. Liz (Julie Christie) hraje jednu z dvou ´skutečných´ děvčat, které chtějí, aby se Billy konečně vrátil na zem a usadil se. Liz je okouzlující dáma, jejíž svobodný duch může přeci jen Billyho inspirovat, aby nastálo opustil dům svých rodičů. Po této filmové adaptaci, obratně kombinující drsný realizmus s nádhernými fantastickými motivy, je Billy lhář oslňující a vzrušující komedií, která byla uvedena i jako divadelní muzikál a později se Billyho příběh dostal k divákům také jako úspěšný britský televizní seriál.

Deník Bridget Jonesové

Bridget Jonesová je trochu kulatější "třicítka", která má ve svém životě zdánlivě jednoduchá a splnitelná přání - shodit nějaké to kilo a najít opravdový vztah. Jenže právě v roce, do něhož vstoupila s bezpočtem předsevzetí a rozhodnutím vést si deník, se to na jeho stránkách hemží pohromami. Především se zamilovala do svého pohledného šéfa, aby časem zjistila, že je jen "bokovka", protože "stálice" je nejen vychrtlá, ale navíc bohatá. Dala proto výpověď v nakladatelství, kde ji to celkem bavilo, a vrhla se střemhlav na kariéru televizní moderátorky, což zdaleka, jak zjišťuje, není profese jen o úsměvů a úspěchu. Její matka, ochotná ještě včera udělat vše pro blaho a sňatek své dcery, z ničeho nic dělá vše pro jakéhosi obstarožního seladona a tatínek tomu všemu s tragickým výrazem tiše přihlíží. K čemu dobře míněné rady přátel, když se Bridget cítí jako kulový blesk. Ještě že je, čas od času, po ruce lahvička oblíbeného Chardonnay a stále na dosah krabička cigaret. Jenže pak se v jejím životě stane něco, s čím skutečně vůbec nepočítala. Kdo by to také do toho nadutého Marka řekl... S postavou Bridget Jonesové se seznámili nejprve čtenáři britského deníku Independent (1995). Týden co týden si mohli přečíst vtipnou, suchým ostrovním humorem nahlíženou kapitolu z deníku mladé, svobodné ženy s nevídaným talentem na maléry a trapasy. O rok později vznikla knížka a její mimořádný úspěch rozhodl o cestě na plátno.

Bridget Jonesová - S rozumem v koncích

Renée Zellwegerová, Hugh Grant a Colin Firth se opět setkávají v romantické komedii BRIDGET JONESOVÁ: S ROZUMEM V KONCÍCH. V tomto pokračování DENÍKU BRIDGET JONESOVÉ se setkáváme s titulní hrdinkou tam, kde jsme se s ní rozloučili: šťastnou a spokojenou v náručí vytouženého milence Marka Darcyho (Colin Firth). Mark je zatím uznalý, ohleduplný a tolerantní (takřka) ke všem žárlivým záchvatům. Bridget totiž nejde na mysl, proč by se všechny ženy v Londýně - včetně Markovy nové asistentky - "dlouhonohé hrozby" - nesnažily Darcyho odlákat od baculaté, umíněné a často nevhodně se chovající Bridget, která neustále obtěžuje svým tvrzením: "Já přece nikdy neříkám nic jiného, než pravdu." Jakmile se na scéně objeví "dlouhonohé nebezpečí", Bridgetiny růžové obláčky, na kterých se až dosud vznášela, náhle zešednou. Stále častější záchvaty sebepodceňování začnou negativně ovlivňovat její lásku s Darcym. Když už se zdá, že rozbouřená hladina jejich vzájemného vztahu se jen tak neuklidní, objeví se na scéně Bridgetin bývalý šéf, zkušený dobyvatel ženských srdcí Daniel Cleaver (Hugh Grant). Bridget se rychle vymaní z trapné situace a upadne do romantického omylu - avšak stále se jí daří prodírat se spletí trapasů a problémů, jaké provázejí každou pracující ženu, zejména když se stala symbolem jako "samostatná hrdinka, která si dovede poradit se životem".

Rozbiý svět

Skunk je 11 let, je diabetička a je dost cool. Letní prázdniny právě začaly a její dny jsou plné bezstarostných nadějí. Pak ale pan Oswald, hnusný chlápek, který žije přes ulici, zbije Ricka, milého, ale labilního kluka odvedle, a Skunk začne ztrácet svou nevinnost takovou rychlostí a takovým způsobem, že se jí to vymyká z rukou. Její domov, její okolí i její škola se stávají místy zrady, kde se šťastné jistoty dětství začnou ztrácet před pochybnostmi plnými strachu, a složitý, rozbitý svět naplňuje její budoucnost. Skunk hledá záchranu na tom posledním místě, které jí zbývá a kde ví, že ji může najít – v nevysloveném přátelství s milým, zraněným Rickem – a upadne do zmatku, který jí nečekaně a vesele znovu nabídne možnost volby. Možnost volby zůstat na místě, které jí nikdy nepatřilo, anebo ho navždy opustit – žít, nebo zemřít.

Mandolína kapitána Corelliho

Idylickou krásu řeckého pobřeží narušila válka. Italské okupační jednotky se vylodily na kdysi klidný ostrov Kefallénie. Kapitán Antonio Corelli (Nicolas Cage) se svým mužstvem bere svůj pobyt na ostrově jako dovolenou, s tím, že válka je na dosah vysílačky. Corelli, důstojník nezkrotné povahy, vášnivě miluje svoji mandolínu. Zpočátku odradí několik vesničanů. Zejména rozčilí vesnického lékaře Jannise (John Hurt) a jeho krásnou a vzdělanou dceru Pelagiu (Penélope Cruz), u nichž Corelli během okupace bydlí. Antonio si nakonec svým šarmem a slušným vystupováním a svou touhou, aby válka proběhla klidně, získá přes původní nenávist jejich přátelství. Když Pelagiin snoubenec, místní rybář Mandras (Christian Bale) odchází bojovat k partyzánům, vztah mezi Corellim a Pelagiou ještě zesílí. Jelikož se válka přiblíží, musí se milenci rozhodovat mezi loajálností vůči své vlasti a vzájemnou láskou - nezdolnou láskou, která musí překonat nepřízeň osudu a vydržet nevyhnutelné utrpení. Podle slavné literární předlohy Louise de Bernieres, která získala Cenu spisovatelů Britského společenství za nejlepší knihu roku 1995 euroasijského regionu.

César a Rosalie

Romantická komedie režiséra Claude Sauteta (Nelly a pan Arnaud, Srdce v zimě) vypráví příběh Rosalie (Romy Schneider), nádherné temperamentní mladé ženy, která se zaplete s úspěšným okouzlujícím starším podnikatelem Césarem (Yves Montand). On je do ní blázen a jeho bujná vitalita splňuje Rosaliinu věčnou touhu po životě. Jednoho dne se však objeví Rosaliina stará láska David (Sami Frey), který se zoufale snaží získat si zpět její náklonnost. Césarova intenzivní žárlivost Rosalii vystraší a utíká do Davidova náručí. Rosalie však začíná pochybovat, že učinila správně, dokud nezasáhne samotný osud a nerozhodne za ni.

Chaotická Ana

Hlavní hrdinkou Medemova filmu je mladá dívka Ana, která spolu se svým otcem žije na Ibize. Musí však rodný ostrov opustit a odstěhovat do Madridu, aby mohla začít kariéru jako malířka. Spolu s ní cestujeme časem a vidíme čtyři roky z jejího života. Období mezi 18 a 22 narozeninami. Odpočítáváním dalších dnů jak v hypnóze nám Ana dokazuje, že její existence je vlastně ve skutečnosti pokračováním existence jiných mladých žen, které všechny tragicky zemřely ve věku 22 let. Teď se staly součástí Anina podvědomí, součástí chaosu, který ji každým dnem pohlcuje stále víc.

Chopin: Touha po lásce

Píše se rok 1837, a svobodná matka Aurore Dupin, s krycím literárním jménem George Sand, se zamiluje do neznámého hudebníka, který právě přijel do Paříže. Jmenuje se Frederic Chopin. Filmové historické drama, protkáno Chopinovou hudbou ukazuje, jak devastující může být síla lásky, slávy a závisti.

Kód neznámý

Na velmi rušné pařížské ulici hodí muž zmuchlaný kus papíru do sepjatých rukou žebračky. A právě tato zdánlivě nevýznamná událost podnítí propojení trajektorií několika velmi rozdílných postav. Anne, mladá herečka, je na začátku velké filmové kariéry. Její přítel Georges je válečný fotograf a ve Francii bývá jen zřídka. Jeho otec vlastní farmu, avšak jeho mladší bratr Jean nemá vůbec zájem o pokračování v rodinné tradici a nechce farmu převzít. Amadou je učitel hudby v ústavu pro hluchoněmé děti. Amadouův otec pochází z Afriky a pracuje jako taxikář, ale své povolání si vybral kvůli jeho hluchoněmé mladší sestře. Žebračka Maria pochází z Rumunska a domů posílá téměř všechny peníze, které dostane na ulici. Po svém vyhoštění ze země se vrací domů, aby nějaký čas strávila se svou rodinou a potom se opět vydala na ponižující cestu do Francie. Co mají tyto postavy společného a proč se jejich životní cesty protnou?

Letní hra

Léto 1912. Je pár dní před 1. světovou válkou a na obzoru se kupí bouřková mračna. Adrien se vrací domů z neúspěšného studia na vojenské akademii a snaží se zakrýt své selhání. Brzy se pokojná hladina jeho buržoazní rodiny naruší, protože jeho matka do domu pozve nového hosta – rozvedenou Vicki, která svou svůdností a neuhlazenými způsoby jednání rodinou otřese. Když se Adrien a Vicki do sebe zamilují, občasné rodinné otřesy se změní na zemětřesení. Křehký domek, vystavený z karet buržoazní morálky, se postupně rozpadá. Rodina se rozdělí na dvě části a vzájemný střet je nevyhnutelný. A první světová válka je přede dveřmi.

Hej, kočko!

Francouzská romantická komedie o čtyřech židovských ženách, balancujících mezi láskou, sexem, novými vztahy, prací a rodičovstvím. Isa (Michele Laroque) se rozvede se svým manželem, a při své práci a vedení salónu krásy se musí starat o své tři děti. Má jen málo volného času, avšak i navzdory tomu se snaží vyčlenit jistý prostor ve svém životě i pro britského obchodníka, který oprášil její fantazii. Alice (Valerie Benguigui), žijící v několikaletém manželství s Gillesem (Alexandre Astier), který nenávidí osobní starostlivost a nadevšechno miluje golf, závidí své sestře Ise status svobodné ženy. Aliciny obavy z jejího manželství se zintenzivní, když se spřátelí se sympatickým a okouzlujícím rozvedeným otcem. Nedávno rozvedená Lea (Aure Atika) se zase věnuje rozmazlování svého těla, když se právě nestará o své dítě. A Nine (Geraldine Nakache), která se nikdy nevdala a hledá muže, aby se konečně usadila, chybí sebedůvěra, i navzdory tomu, že je mladá a krásna. Hej, kočko! je druhým celovečerním filmem režisérky Lisy Azuelos a ve Francii zaznamenal velký divácký úspěch.

Svatba mezi citrony

Po filmu Lepší svět oceněném Oscarem přichází režisérka Susanne Bier s mimořádnou romantickou komedií, která splňuje všechny definice tohoto žánru, přestože se nebojí ani vážných témat. Dvě velmi odlišné rodiny se setkávají v nádherné staré italské vile uprostřed citrónového sadu na pobřeží moře. Důvodem setkání je svatba krátce zamilované dvojice. Setkání rodiných příslušníků, starých lásek a kamarádů vynese na povrch spoustu vášní. Susanne Bier ve svém novém filmu Svatba mezi citróny spojila s citem a jistotou téma lásky, absurditu, humor, břitké dialogy, jemně vykreslené charaktery a zdánlivě jednoduché životní pravdy.Všechno, co je opravdu potřeba k šťastnému životu, je láska. I když si myslíme, že je po všem, možná všechno teprve začíná. Film získal cenu EFA za Najlepšiu európsku komédiu roka 2012.

Princezna a bojovník

Osudy Boda, nezaměstnaného bývalého vojáka a Sissi, sestřičky na psychiatrii, se jednoho dne protnou díky dopravní nehodě na ulici Wuppertalu. Pak se potkají znovu: v bance, a to zrovna během loupeže... Jinými slovy by se dal film popsat jako příběh lidí, kteří si museli nejprve vzájemně zachránit život, aby se mohli do sebe zamilovat.

Poslední metro

Retrofilm z divadelního prostředí se odehrává během německé okupace Francie za 2. světové války. Majitel pařížského divadla Montmartre, Lucas Steiner, musí kvůli židovskému původu zmizet. Vedení divadla po něm přebere jeho manželka a první dáma scény, Marion. V nelehkých časech okupace, války a antisemitských nálad připravuje novou hru podle manželových režijních poznámek. Hra má název Ztracená a Marion v hlavní roli sekunduje nenapravitelný sukničkář Bernard Granger. V kritickém období se divadlo více než kdykoliv předtím stává obrazem života: každý něco předstírá, hraje svou roli a nikdo nemůže nikomu věřit. Navzdory všeobecnému ovzduší ohrožení a nedůvěry se však během zkoušek začne mezi Bernardem a Marion vyvíjet vztah. Film získal 10 Césarů - francouzských národních filmových cen, a byl nominován na Zlatý glóbus a na Oscara za nejlepší cizojazyčný film. V hlavných rolích účinkují ikony francouzského filmu Catherine Denevueová a Gérard Depardieu.

Prší nám na lásku

9. listopadu 1946 měl ve Stockholmu, v kině Astoria, premiéru Bergmanův druhý celovečerní film Prší nám na lásku. Po nepříliš úspěšném debutu Krize (1946) si tentokrát vzal Bergman ke zpracování divadelní hru norského autora Oscara Braathena Dobří lidé. Prší nám na lásku je jakousi sociální pohádkou, ve které nezaměstnaný chlapec z města potkává půvabné venkovské děvče. Zamilují se do sebe a snaží se žít normální život zamilovaných. Nic však není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Předsudky okolí jsou k bývalému trestanci a k těhotné svobodné dívce nemilosrdné a jejich vztah se musí podrobit prvním velkým zkouškám, při kterých se projeví jejich skutečný charakter. Prší nám na lásku je štiplavou kritikou tehdejší kultury, která nutí lidi ke zločinu a k životu na okraji společnosti. Je příběhem o tvrdosti, kterou musí člověk vydržet, aby zůstal upřímný a čestný ve světě plném korupce a egoismu. Chamtivost je zde nemocí, která zabíjí dobro, infekcí, která šíří temnotu do duší lidí a která si drží lásku na mušce.

Letní déšť

Miguelitovi je osmnáct, právě opouští nemocnici s dlouhou jizvou a s výtiskem Dantovy Božské komedie. Od té doby, co tuhle knihu přečetl, ví, že chce být spisovatelem. Zatím je ale léto a Miguelito se schází u bazénu s Babirusem, který má rád bojová umění, s Pakem, jehož otec je boháč, s malým Mortallem a s Luli, která sní o dráze tanečnice. Když léto skončí, parta se rozprchne na všechny strany a také románek s Luli pro Miguelita končí. Oba mladí lidé dospěli. „Můj film je o přechodu z doby dospívání k dospělosti,“ říká Antonio Banderas. „Sny mého mládí byly daleko skromnější, než byl potom můj život. Vždycky jsem chtěl být divadelním hercem, a ne hvězdou. Neztratil jsem nic z té energie, která mne kdysi pudila odejít z Malagy. Vzpomínám si dodnes přesně na ten okamžik, kdy jsem si uvědomil, že jsem se změnil. Kdybych se někdy vrátil do Malagy, bude to v kůži jiného člověka.“ Letní déšť byl uveden v sekci Panorama na Berlinale 2007 a získal tu cenu Europa Cinemas Label.

Královská aféra

V novém snímku Nikolaje Arcela, na kterém se scénáristicky podílel i kontroverzní Lars von Trier, budeme svědky příběhu britské princezny Karoliny Matyldy Hannoverské (Alicia Vikander), která byla v pouhých patnácti letech donucena provdat se za svého bratrance, dánského krále Kristiána VII. (Mikkel Folsgaard) Ten bohužel trpěl schizofrenií, a proto manželství bylo pro Karolinu Matyldu spíše utrpením - král ji dával jasně najevo, jak jí opovrhuje a dával přednost životu plnému orgií. Královna tak žila v osamění. I přes to všechno se jim čtrnáct měsíců po svatbě narodil syn Frederik VI. (William Johnk Nielsen), budoucí král dánský a norský. Karolina Matylda s ním v poklidu žila na zámku v Kodani, když jednoho dne se král vrátil z cest a přivezl si s sebou německého lékaře a psychologa Johanna Friedricha Struensee (Mads Mikkelsen). Mezi lékařem a královnou i přes počáteční nevraživost však brzy vzplanula láska.

Esther Kahn

Židovská dívka Esther (Summer Phoenix) sní o tom, že bude herečkou. V realitě Británie osmnáctého století je to dost pošetilé přání, ale silná vůle jít za svým snem mladé ženě nechybí. Poté, co dosud netečná až autistická Esther propadne vášni k divadlu, se přes rodinný despekt a svoji duševní uzavřenost začne připoutávat k onomu zvláštnímu světu jeviště natolik, až se její život začne prolínat s nereálným divadelním. Summer Phoenixová, sestra Joaquina a Rivera Phoenixových, vytvořila strhující portrét ženy, jejíž posedlost divadlem ji zároveň vynáší nahoru a zároveň vtahuje do velmi nejistého a nebezpečného světa. Zajímavou roli jejího učitele a rádce ztvárnil Ian Holm. Film byl zařazen do hlavní soutěže v Cannes a kritiky časopisu Cahiers du Cinema byl tento snímek zvolen nejlepším francouzským filmem roku 2000.

Žena od vedle

Madame Jouve vypráví příběh Mathildy a Bernarda, který žil šťastně se svou ženou Arlette a jejich synem Thomasem. Jednoho dne se přestěhovala do sousedství dvojice Mathilde a Phillippe Bachardovi. Bernard a Mathilde prožili před lety vášnivý vztah...a ten znovu ožívá. Jak daleko jsou dva milenci schopni zajít a kdo najde odvahu ukončit to?

Gabriela

Francouzské artové drama o smrti jedné lásky a o konci jednoho vztahu. Majetný francouzský pár, Jean a Gabrielle (Pascal Greggory a Isabelle Huppert), si žije na vysoké noze a vede dobrý život ve svém domě v Paříži, každý jejich rozmar je zaopatřen jejich zaměstnanci. Navenek působí jako ideální manželský pár, avšak ve skutečnosti žijí v zoufalém a nuceném soužití bez fyzické i psychické lásky. Oslava výročí jejich svatby je poznamenaná tím, že Jean objeví zprávu od Gabrielle, kde píše, že odešla za svým milencem. Jeho život se ocitá v troskách, ale trpělivě očekává její návrat, aby přes různé vzestupy a pády společně obnovili svůj narušený vztah.

Posel

Třetí spolupráce režiséra Josepha Loseyho a spisovatele Harolda Pintera, nepřímo navazující na filmy Sluha (The Servant, 1963) a Nehoda (Accident, 1967), pokračuje v jejich zkoumání třídních rituálů a temných zákoutí tužeb. Pinterův scénář je adaptací stejnojmenného románu spisovatele L.P. Hartleyho z roku 1953 o Leovi Colstonovi, muži ve středním věku (Michael Redgrave), který vzpomíná na léto strávené na statku během své rané adolescence. Mladý Leo (Dominic Guard) pozoruje machinace všech dospělých v domácnosti, kromě dvou, kteří prakticky ignorují jeho přítomnost. Marion Maudsley (Julie Christie) je zasnoubená s jistým šlechticem, ale tajně je zamilovaná do dělníka na statku, Teda Burgessa (Alan Bates). Lea získají jako svého posla, což má tragické následky pro všechny zúčastněné. Leo se nikdy neoženil a jak příběh pokračuje, je nám zřejmé, že jeho vlastní posedlost Marion neodvratně změnila jeho život. Snímek Posel vyhrál několik britských cen BAFTA, včetně jedné za Nejlepší scénář pro Pintera, a byl jedním ze čtyř snímků, které získaly hlavní cenu na Mezinárodním Filmovém Festivalu v Cannes roku 1971.

Kapky deště na rozpálených kamenech

Francouzský režisér François Ozon přináší tímto snímkem filmovou adaptaci nezrealizované divadelní hry německého filmového génia Rainera Wernera Fassbindera, který ji napsal ve svých devatenácti letech. Film je tragikomickou studií touhy po moci nad ostatními ve čtyřčlenném sexuálním vztahu. Padesátiletý pojišťovací agent Léopold (Bernard Giraudeau) svede mladého studenta Franze (Malik Zidi) a přinutí ho opustit jeho přítelkyni Annu (Ludivine Sagnier). Bezhlavě zamilovaný Franz se nastěhuje do Léopoldova bytu, avšak brzy tuto idylu naruší jejich vzájemné konflikty, související s jejich rozdílnými povahami. Navíc se do hry vrací i Anna, která přijde do Léopoldova bytu s nadějí, že Franze získá zpět. Léopold je však neodolatelný manipulátor a začne svádět i samotnou Annu. Karty však zamíchá i Véra (Anna Thomson), Léopoldův bývalý transsexuální milenec. Navenek nevinné manipulativní hry ústřední čtveřice postav však nezadržitelně spějí k tragédii.

Indočína

Příběh velké osudové lásky, která se stala legendou ještě za života obou milenců, se odehrává v Indočíně třicátých let, v době, kdy byl Vietnam francouzskou kolonií. Hlavním artiklem okupované země se stal kaučuk a Francouzi vlastnili velké plantáže, na kterých zaměstnávali domorodce. Eliane se narodila v Indočíně a vedení plantáží svého otce převzala postupně plně do svých rukou. Sebevědomá, energická žena, však žije sama, pouze se svou adoptivní dcerou, domorodou princeznou, jejíž rodiče zahynuli. Vášeň a láska, kterou Eliane náhle pocítí k mladému francouzskému důstojníkovi ji začíná pohlcovat. V životě takovýchto žen však láska jen zřídka dochází naplnění. Jean-Baptiste, pro kterého je Eliane ochotna všeho se vzdát, se zamiluje právě do její šestnáctileté dcery a tento "nerovný" pár se snaží uprchnout před nepřízní osudu.

Takové milování

Vic a Ingrid jsou spolupracovníci v jedné anglické firmě a mají spolu milostný poměr. Když Ingrid otěhotní a vezmou se, musejí žít v téměř nesnesitelných poměrech v domě Ingridiny matky. To je však pouze začátek jejich potíží. Tvrdá realita je pro jejich vztah těžkou zkouškou. John Schlesinger, jenž se proslavil Půlnočním kovbojem a Maratóncem, debutoval filmem, který není tak divácky vděčný jako jeho následující Billy lhář, ale i přes svou předvídatelnost dokáže strhnout mistrnou režií a hereckými výkony. Tento černobílý, po formální stránce skromný film, je považován za jedno z nejzdařilejších děl proudu "free cinema". Snímek vychází z britského sociálního realismu 60. let, kterému nechyběla nadsázka a ironie. Vážná témata jsou odlehčena typickým ostrovním smyslem pro humor a vyznění filmu je stále aktuální. Alan Bates - představitel Vica, se stal jedním z nejvyhledávanějších herců charakterních rolí.

Loni v Marienbadu

Existenciálně laděný fantazijní film Loni v Marienbadu, který je celosvětově považován za jeden z mistrovských děl Francouzské nové vlny, je výsledkem spolupráce režiséra Alaina Resnaise a francouzského romanopisce Alaina Robbe-Grilleta. V luxusním barokním hotelu někde v Evropě neznámý muž (Giorgio Albertazzi) přichází na setkání s neznámou ženou (Delphine Seyrig), ubytovanou v hotelu, kterou se snaží přesvědčit o tom, že se již v minulosti nejen setkali, ale měli spolu i milostný poměr, plánovali společně utéct a před rokem si dohodli toto setkání. Žena si však na muže ani na slíbenou schůzku nevzpomíná. Muž se ji snaží znovu získat, a tak se rozpoutá filmové puzzle, ve kterém se jakoby zastaví čas a které zpochybňuje samotnou podstatu pravdy a vyprávění. Alain Resnais získal za své mistrovské dílo Zlatého lva na MFF v Benátkách 1961 a film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší původní scénář.

Byt

Pohádka, sen nebo noční můra? Mladý romantik Max (Vincent Cassell) bydlí v Paříži a rád flirtuje, ale rozhodl se oženit. Jednoho dne zahlédne přes sklo telefonní budky Lisu (Monica Bellucci) - okouzlující dívku, s níž před dvěma lety prožil vášnivý vztah. V okamžiku zapomene na všechno, plánovanou cestu do Tokia i na svou snoubenku Muriel. Posedlý Max Lisu pronásleduje a ukryje se v jejím bytě. Je tam však přistižen dívkou jménem Alice, která je Lise podezřele podobná...V roce 1998 film získal cenu BAFTA pro Nejlepší film v neanglickém jazyce a Cenu pro Nejlepší nezávislej film na ceremoniálu British Independent Film Awards.

Dvojí život Veroniky

První skutečně mezinárodní projekt scenáristu a režiséra Krzysztofa Kieslowskieho. Příběh o dvou dívkách, které - přestože žijí v různých částech Evropy - jsou téměř identické. Polská Veronika je talentovaná zpěvačka s okouzlujícím hlasem. Měla by vstoupit do světa dospělých, ale její osud náhle přeruší její nevyléčitelná srdeční choroba. Také francouzská Véronique je podobně vnímavá, používá podobná gesta a mimiku, zároveň působí dospěleji, neboť je obohacená o zkušenosti racionálního západního světa. Ani ona nepostrádá hudební talent, ale - kvůli vážné srdeční nemoci - se rozhodla kariéry vzdát a pracuje jako učitelka hudební výchovy na základní škole. Právě tady jednoho dne potká svou lásku - sympatického loutkoherce, který ji okouzlí svým uměním i duchem. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irene Jacobová.

Život Adele

V 15 letech Adele nic nezpochybňuje: dívky zkrátka chodí s kluky. Adelin život se však obrátí vzhůru nohama, když potká Emmu, mladou ženu s modrými vlasy, která jí umožní objevit touhu a prosadit se jako dospělá žena. Adele dospívá, hledá sama sebe, ztrácí se a znovu nachází…Režisér Abdellatif Kechiche šokoval na MFF v Cannes filmové kritiky svým detailním vykreslením sexuálních scén a zároveň uchvátil výjimečným příběhem dvou žen, které hledají cestu k sobě samým i k okolnímu světu.

Lásky jedné plavovlásky

Hrdinkou filmu Lásky jedné plavovlásky je mladičká blondýnka Andula. Žije na internátě v malém středočeském městečku, kde na jednoho muže připadá deset žen - a většina je stejně ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejích kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Prožije trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků a téměř podlehne jednomu z nich - Vacovskému. Až se konečně objeví ten pravý - mladý klavírista Milda. Když s ním stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. Vypraví se za svou láskou do Prahy. Když se seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak...

Následky lásky

Padesátník Titta vede extrémně nudný, extrémně rutinní a extrémně nezáživný život v blíže nespecifikovaném švýcarském hotelu. Jeho každodenní rutinu, která sestává pouze z několika neměnných úkonů, však naruší láska a všechny problémy, které z ní vyplývají. Jeho dosavadní život bez práce, plný samoty, ticha, vykouřených cigaret a vypitých skleniček v hotelovém baru, se najednou začne měnit. Ocenění: MFF Cannes - Zlatá palma (nominace), ceny Davida di Donatella a Stříbrná stuha

Snídaně v trávě

Etienne Alexis (Paul Meurisse), pompézní a prudérní profesor, vědec, podporující umělé oplodnění a terapii na odstranění vášně kvůli údajnému sociálnímu zlepšení, kandiduje na prezidenta nové Evropy. Jeho bohaté rodinné zázemí (jeho rodina vlastní chemické korporace, které profitují z jeho idejí) je úzkoprsé, intelektuální, a sterilní. Před tím, než se Etienne vrhne do hry vysoké politiky, zasnoubí se se svou německou buržoazní sestřenicí Ingrid ve stylu honosného veřejného ceremoniálu. Na oslavu svého zasnoubení zorganizuje piknik, kde však pravidla určuje matka příroda. Nečekaně se rozpoutá silná vichřice, která spojí vědecky orientovaného Etienna a svůdnou Nénette (Catherine Rouvel), dívku s vnitřním venkovským šarmem. Etienne, doposud silný zastánce umělého, neosobního oplodnění, začne přehodnocovat své životní hodnoty a vášnivě se zamiluje do této jednoduché krásky. Jean Renoir se při tvorbě filmu Snídaně v trávě inspiroval impresionistickými obrazy svého otce Augustea Renoira, a zároveň stejnojmenným slavným obrazem Edouarda Moneta. Tento snímek je jedním z nejhravějších filmových počinů tohoto režiséra, představitele impresionistického francouzského filmu.

Láska na polštáři

Mladá dívka Genevieve (B.Bardot) náhle vstoupí do života zklamanému umělci Renaudovi (R. Hossein) a zachrání jej před sebevraždou. Jejich náhodné seznámení přeroste v lásku. Renaud je však ve skutečnosti brutální násilník a Genevieve se ocitá v pasti...Nalezne sílu vzdorovat týrání?

Milenci z Pont-Neuf

Romanca z dielne režiséra francúzskeho filmového neobaroka, Leosa Caraxa, rozpráva príbeh spaľujúcej lásky dvoch outsiderov, ktorí sa stretnú, zamilujú a žijú na parížskom moste Pont-Neuf. Alex je bývalý cirkusový akrobat, bezdomovec závislý na alkohole a sedatívach. Michelle je maliarka, ktorá skončila na ulici kvôli sebadeštruktívnej láske a postupne prichádza o zrak. Alex a Michelle sa stanú párom, oporou jeden pre druhého a záchranou v bezútešnej existencii. Keď je most kvôli rekonštrukcii uzavretý, nasťahujú sa naň. Ich romantická idyla však netrvá dlho - stavebné práce na moste sa čoskoro začínajú. Michele úplne stráca zrak a Alex ju zo strachu pred stratou drží ako svojho zajatca. Silný príbeh o živote na hrane, o plnokrvných a skutočných citoch, ktoré vedú človeka až na kraj priepasti, získal viacero cien na medzinárodných festivaloch.

Hezké holky

S přesně vyváženou dávkou spontánnosti a svěžesti sleduje francouzský režisér Claude Chabrol, jeden ze zakladatelů Francouzské nové vlny, bezstarostné životy čtyř mladých elegantních žen, které touží v Paříži 60. let zažít romantickou lásku. Všechny pracují v obchodě pod oplzlým šéfem, proklamujícím prázdné řeči o morálce a správných společenských mravech, a každá z nich vlastním způsobem uniká z každodenní kruté reality a prázdnoty svého života. Rita (Lucile Sain-Simon) flirtuje se šéfem, Jane (Bernadette Lafont) se schází se ženatými muži, Ginette (Stéphane Audran) inkognito zpívá v kabaretu a Jacqueline (Clotilde Joano) žije pro svůj sen najít pravou lásku. Ve snaze naplnit své romantické sny o dokonalých mužích se však rozplynou v mužské lehkovážnosti, zlomyslnosti, promiskuitě a v mužských lžích. Slavný režisér, známý i jako mistr francouzského thrilleru, sleduje své postavy z chladné vzdálenosti objektivního pozorovatele jednotlivých příběhových událostí bez toho, aby odsuzoval slabosti a hlouposti svých postav. Ve filmu Hezké holky divákům nabízí realistický obraz života mladé generace 60. let bez vyšších cílů. A právě za „negativní vyznění“ a přílišnou realističnost snímku Chabrol v době jeho uvedení do kin narazil na nevoli kritiků i diváků. Dnes však film patří mezi klasiku francouzské kinematografie a francouzské Nouvelle vague.

Děti noci

Napínavé drama rozvíjí příběh bratrů Alexe a Ivana, z nichž jeden je policista (Alex) a druhý gangster (Ivan). Poté, co byl Ivan zabit za nevyjasněných okolností, se Alex pouští do vyšetřování. Místo rozřešení případu se však stále víc zaplétá do husté sítě netušených vztahů a čekají jej šokující odhalení!

Milenci ze severního pólu

Ana a Otto se potkají ve škole jednoho dne poté, co Anin otec zemřel a její matka se vdala za Ottova otce. Vztah mezi nimi nakonec přeroste v lásku, kterou však před okolím skrývají. Po čase se jejich cesty rozdělí a každý se vydá jinam. Jejich životy se tak stávají kruhem, který se uzavírá na severním pólu, kam oba milenci neodvratně směřují. V Milencích ze severního pólu Julio Medem spřádá složitý příběh, plný zápletek, symbolů a alegorií, o milostném vztahu Any a Otta. Díky vizuální citlivosti tvůrců jde o film s precizně komponovanými obrazy a s důmyslně vytvořenou dramaturgickou strukturou, která zkoumá témata náhody, osudu a naděje. Spolu s podmanivým soundtrackem klade divákům nové výzvy a zanechává v nich dlouhotrvající dojem. Film byl nominován na Zlatého lva na MFF v Benátkách v roce 1998.

Láska nebeská

Láska nebeská, nová romantická komedie ve stylu Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill a Deník Bridget Jonesové, nás zavede do současného předvánočního Londýna, kde se odehraje příběh skládající se z mnoha nádherných milostných historek - někdy romantických, někdy smutných, někdy pošetilých. Žádná nepostrádá svůj osobitý humor. Všude, kam se podíváte, způsobuje láska chaos. Od nově jmenovaného ministerského předsedy, který se zamiluje 30 vteřin poté, co vejde do úřadu na Downing Street, až po smolařského prodavače sendvičů, který nemá s dívkami ve Velké Británii prostě štěstí a raději proto odjíždí do Wisconsinu od spisovatele, který dostal košem a vypaří se do jižní Francie utěšit své bolavé srdce, až po stárnoucí rockovou hvězdu, která se snaží o come-back za každou cenu od nevěsty, které dělá starosti nejlepší přítel jejího muže, až po ženu, které dělá starosti její manžel od chlapce, který se zakoukal do nejkrásněší dívky ve škole, až po jeho nevlastního otce, který se zakokukal do Claudie Schiffer. Tyto londýnské životy a lásky se setkají, smísí a nakonec vše vyvrcholí na Štědrý večer s romantickými, dráždivými a komickými důsledky pro všechny zúčastněné.

Paní Bovaryová

Emma Bovaryová je obětí středostavovských konvencí poloviny 19. století. Jako mladou romantickou dívku ji provdali za venkovského lékaře, a ona tak příliš záhy poznává ubíjející monotónnost manželského života. Snaží se před nudou uniknout malým flirtem a marnotratnými nákupy, což značně otřese rodinným rozpočtem. Filmová adaptace věrně vystihuje většinu zásadních scén Flaubertova románu, mezi něž patří např. svatba, bál či zemědělský trh. Chabrolov film byl nominován na Oscara za Nejlepší kostýmy a na Zlatý glóbus v kategorii Nejlepší cizojazyčný film.

Meteora

Druhý celovečerní film kolumbijsko-řeckého režiséra Spirose Stathoulopoulose, držitele ceny FIPRESCI a dalších ocenění z různých mezinárodních filmových festivalů za snímek PVC-1 (2007), přináší tentokrát podmaňující příběh mladého řeholníka Theodorose a jeptišky Uranie, žijících v ortodoxních klášterech na rozlehlých horkých pláních v Řecku, kteří se oddali striktním pravidlům svých církevních komunit. Jejich asketický způsob života však naruší jejich narůstající vzájemná náklonnost, což v nich vyvolá pochybnosti o správnosti jejich volby. Znenadání jsou postaveni před otázku, co je správné a jakou cestou se vydají. Zřeknou se své víry a upřednostní vlastní touhy, anebo naopak budou i nadále následovat Boha a zavrhnou své osobní potřeby?

Neřízené střely

Hlavní postavou filmového příběhu je Tommaso, nejmladší syn kantonské početné a tradiční rodiny z jižní Itálie, která se už od 60. let zabývá výrobou těstovin. Na cestě domů z Říma, kde studuje literaturu a kde žije se svým přítelem Marcem, se Tommaso rozhodne říct rodičům pravdu o své sexuální orientaci. Ale když je konečně připravený před ně předstoupit, jeho starší bratr Antonio mu překazí všechny jeho plány odhalením jeho vlastního tajemství. Snímek Neřízené střely je zábavnou, povznášející a zároveň dojemnou italskou komedií. Ocenění: MFF Tribeca - Nejlepší hraný film

Moja krev

Na jedné straně příběhu je Igor, profesionální boxer, jehož život se zastaví, když zjistí, že má vážně poškozený mozek roky strávenými v boxerském ringu. Odmítá podstoupit operaci a ví, že jeho dny jsou sečteny. Zpočátku se s diagnózou nedokáže smířit a hluboké deprese utápí v alkoholu, v drogách a v náhodných sexuálních známostech. Teprve později si uvědomí, že po jeho smrti po něm nezůstane nic. Jeho poslední touhou je zplodit vlastní dítě. Na druhé straně příběhu stojí mladá vietnamská imigrantka Yen Ha, která souhlasí, že Igorovi porodí dítě, ale výměnou za polské občanství. Igorově zdraví se začíná postupně zhoršovat a jejich plán se začne komplikovat, když se do sebe postupně zamilují. OCENĚNÍ: Cena Zlatá Afrodita 2009 (nejlepší hraný film), Cena CIFF (nejlepší herecký výkon v hlavní roli)

Můj strýček z Ameriky

Renaisův film Můj strýček z Ameriky je věnován Henrimu Laboritovi, vědci, zabývajícímu se behaviorismem, který vychází z těchto tezí: "Pro bytost je jediným důvodem bytí být, to znamená udržet si svou strukturu, udržet se při životě, bez toho není bytí." Do tohoto dokumentárního rámce, v němž Laborit prezentuje a laboratorně dokládá své ideje, Resnais začleňuje osudy tří fiktivních postav, přičemž každá z nich reprezentuje jiný společenský kontext. Vzniká tak dialog různých "textů", který rozšiřuje možné pohledy na skutečnost. Osudová setkání. Ctižádostivý Jean, původem z měšťanské rodiny, pracuje jako ředitel zpravodajství velkého rádia. Opustí svou ženu a děti kvůli Janine, mladé herečce, jejíž rodiče jsou přesvědčení komunisté. Jejich vztah ale skončí dva roky poté a Janine odchází na venkov, kde pracuje jako návrhářka... Tam se setká s ředitelem textilky Reném, který pochází z venkovské katolické rodiny. Do příběhů vstupuje ve své vlastní roli biolog Henri Laborit, který na základě pokusů na krysách vysvětluje určité zákonitosti lidského chování. Boj, útěk nebo zábrany, každý reaguje podle primárních podnětů. Film je ověnčen mnoha mezinárodními cenami, na MFF v Cannes 1980 získal snímek Velkou cenu poroty a cenu FIPRESCI.

Oranžová láska

Dva neznámí mladí lidé, unikající před bouřkou, naskočí do staré tramvaje. On sotva lapající dech v pomačkaných obnošených šatech a bosý. Ona, štíhlá rusovláska s velkým pouzdrem na violoncello a též bosá. On je úspěšný fotograf a neúnavný cestovatel a ona zase nadějná a věčně snící studentka konzervatoře. Tito dva doposud neznámí lidé se do sebe zamilují. Zdá se, že je nic nedokáže rozdělit, a tak přijímají zvláštní nabídku umírajícího muže, hledajícího zamilovaný pár na pronájem jeho honosného podkrovního bytu s jídlem a se vším, co je k životu potřeba. Jejich láska by však měla být tak silná, že pár přežije pouze v přítomnosti svého partnera – až do majitelovy smrti. Pokud to dvojice dokáže, přejde byt automaticky na ně. Zamilovaný pár vstoupí do prostranného bytu, odstřihne telefon, odstraní zvonek u dveří a zbaví se všeho, co by je mohlo spojovat s vnějším světem. Tajemný list však rozpoutá sérii událostí, během nichž zjistí, že není všechno takové, jak se na první pohled zdá.

Pan Tadeáš

Adaptace Mickiewiczova eposu Pan Tadeáš od Andrzeje Wajdy je idealizovaným obrazem Polska v době, kdy ještě neměli samostatný stát a kdy politické naděje byly spojeny s Napoleonovým tažením proti Rusku. Šlechtický příběh o milostném dobrodružství Tadeáše Soplice, boj znesvářených rodů Hořešků a Sopliců a jejich následné spojenectví proti ruské jednotce je rámcované pařížským pobytem Adama Mickiewicze.

Paříž - Manhattan

Hraný debut mladé francouzské režisérky Sophie Lellouche narušuje strukturu současné hollywoodské romantické komedie a přináší inteligentní, půvabnou, a zároveň vtipnou obdobu tohoto oblíbeného filmového žánru. Přináší příběh svobodné svérázné lékárnice Alice, která nachází únik ze samoty ve filozofických filmech Woodyho Allena. V nich totiž dokáže najít odpověď na všechno. Když potká Vincenta, dokonalého partnera, zdá se, že konečně našla lásku svého života. Avšak seznámí se i s Victorem, který doposud neviděl ani jeden Allenův film, ale převrátí její život naruby. Který z nich je tedy ten pravý? Hravá komedie Sophie Lellouche nostalgicky odkazuje k nezapomenutelným momentům a situacím filmové tvorby Woodyho Allena a je skvělou komedií pro každého. I pro toho, kdo jeho filmy vůbec nezná.

Láska všemi deseti

Jaro 1958, Francie. 21-letá Rose Pamphyleová (Déborah François) žije se svým ovdovělým otcem, bručounem, který provozuje vesnický obchůdek. Rose je zasnoubená se synem místního automechanika a zdá se, že jejím údělem bude poklidný život hospodyňky. Ale po takovém životě ona netouží. Odjede do Lisieux v Normandii, kde podstoupí přijímací pohovor na místo sekretářky pojišťovací společnosti, které šéfuje velmi charismatický Louis Echard (Romain Duris). Pohovor dopadne katastrofálně, ale Rose aspoň předvede, že umí neuvěřitelně rychle psát na psacím stroji. Mladé ženě se tak nevědomky podaří v Louisovi probudit sklony ke sportovnímu fanouškovství. Rose se pod jeho vedením zúčastní své první soutěže v psaní na stroji. Cesta k opravdovým trofejím je však složitá. Láska ke sportu a k ženě si někdy mohou překážet.

Králové a královna

Ve dvou dějově oddělených, na sobě nezávislých liniích sledujeme příběhy ženy a muže, kteří byli před časem manželi. V první prožívá Pařížanka Nora závažnou životní etapu. Po rozvodu začíná nový vztah a zároveň se vyrovnává se zákeřnou chorobou a posléze i smrtí svého otce - spisovatele, který se doposud staral o jejího syna Eliase. Ve druhé linii sledujeme Ismaëla, bývalého Nořina manžela, jenž je omylem internován v psychiatrickém ústavu a skrze tuto situaci je vržen do komplikovaných stavů, které změní jeho život. Nora, otřesena smrtí blízkého člověka, si vrací svoji dramatickou minulost (sebevraždu prvního manžela - otce jejího dítěte, úděl osamocené matky, vztah k synovi i ke starému otci). Dospěje k rozhodnutí vyhledat Ismaëla a požádat jej o Eliasovu adopci. Rohmerovsky laděný snímek, založený na konfrontačních dialozích, je úvahou o smyslu existence a složitosti lidských vztahů.

Léto s Monikou

Nekompromisní a divoká Monika (Harriet Andersson) pracuje na zeleninovém trhu a okouzlí plachého a nesmělého Harryho (Lars Ekborg). Sotva dospělá mladá dvojice ze sociálně nižší vrstvy se do sebe vášnivě zamiluje a v létě utečou na lodi z města, od rodičů a od odpovědnosti na vzdálený romantický ostrov plný letních sídel. Zpočátku je vše krásné a bezstarostné, ale s koncem léta přicházejí první problémy a po tom, co Monika otěhotní se rajské opojení rozplyne v kruté realitě nedostatku peněz a neschopnosti postarat se o očekávané dítě. Dvojice zbavená naivních iluzí se musí vrátit do města, kde je vržena zpět do kruté reality. Jediným východiskem z nepříjemné situace se stane uzavření manželství. Brzy po narození dcery však Moniku začne manželský život nudit. Druhé pokračování Bergmanovy tzv. letní trilogie, které bylo evidentně inspirované smyslnou a svěží sexualitou švédské herečky Harriet Andersson představuje jeden z nejdůležitějších filmů švédského režiséra.

Letní sen

Marie je primabalerína ve Stockholmském baletním divadle. Během zkoušky dostane balíček, ve kterém najde tajný deník své první lásky z letních prázdnin před třinácti let. Jako 15-letá strávila u svého strýce léto, které změnilo celý její život. Zatímco panovačný strýc a teta diagnostikovaná s rakovinou byly pro mladičkou Marii nutným zlem, mladý Henrik ze sousedství se stal jejím přítelem a velkou letní láskou. Tragická nehoda však mladý pár navždy rozdělila a Marie se se zlomeným srdcem musela po prázdninách vrátit do města ke své úspěšné taneční kariéře. Ponořená do melancholie nechala svůj život jen tak plynout, objevený deník ji však přesvědčí, aby se znovu vydala ke strýci a pokusila se probrat z letního snu, který se mezitím změnil na emocionální kóma.

Úsměvy letní noci

Právník Frederik Egerman je mužem ve středním věku, který je ženatý s mnohem mladší Anne, přestože touží po své bývalé milence, herečce Desiree Armfeldt. Mezitím co se Frederik snaží obnovit ztracený kontakt s Desiree a natrefí na jejího současného milence Malcolma, mezi mladičkou Anne a Frederikovým synem Henrikem, budoucím kněžím, se rozvíjí vztah, který by mohl být silnější než přátelství. Na naléhání intrikující Desiree, která se touží zbavit Malcolma a získat zpět Frederika, její matka uspořádá večírek a milenecké dvojice pozve na víkend do svého letního sídla. Během jedné letní noci se tak u jednoho stolu sejdou Malcolm, Frederik a jejich manželky, Henrik a svůdná Desiree. Šestici postav, které si lžou a navzájem se balamutí, doplňuje Annina služka Petra a matčin sluha Frid. Pod vlivem speciálního vína, které podává matka Desiree, se letní noční večírek změní na spleť intrik a milostných her s cílem ovládnout zákony přitažlivosti, ale také odhalit skutečný cit a tajemství minulosti.

Svůdná krása

Devátenáctiletá kráska Lucy Harmon (Liv Tyler) přijíždí do Toskánska k rodinným přátelum, aby našla mladíka, s nímž se tu před čtyřmi lety poprvé políbila a také aby vyřešila hádanku, kterou zanechala její matka ve svém deníku. Zatímco Lucy pátrá po své zmizelé první lásce, ostatní z uzavřené skupiny umělců v domě jsou mocně zasaženi kouzlem jejího mládí, svěžesti a nevinnosti. Svým šarmem a entusiasmem připomínajícím její nedávno zesnulou matku, vnáší mezi ně zvláštní nádech ztracené minulosti Její přítomnost zanechá hluboké stopy v myslích i životech všech zúčastněných a samotná Lucy zde prožívá silné emoční období, mění se její pohled na svět. A nezměrnou měrou k tomu přispívá i charismatický Alex (Jeremy Irons).

Čtyři mušketýři

Jeden za všechny, všichni za jednoho! Příběh o odvaze, cti, přátelství, věrné lásce, ale zároveň o zradě, intrikách a podlosti. Výpravný film Tři mušketýři anglického režiséra Richarda Lestera s lehkým humorem rozvíjí romantického ducha slavného románu Alexandra Dumase. Vypráví o dobrodružstvích d´Artagnana (Michael York) a jeho přátel Athose (Oliver Reed), Porthose (Frank Finlay) a Aramise (Richard Chamberlain), o jejich lásce k boji pro boj samotný, o jejich odvaze, s jakou se postaví proti všemocnému kardinálovi Richelieu (Charlton Heston) v zájmu ochrany královniny cti. S dávkou ironie tvůrci zobrazují život na dvoře Ludvíka XIII., kardinála Richelieu, Buckinhamovu lásku ke královně Anně (Geraldine Chaplinová) i d´Artagnanovu lásku ke krásné Constance (Raquel Welchová). Působivé šermířské souboje, ukázky jezdeckého umění, bohatá výprava, kamera, využívající krásy krajiny, a především herci zvučných jmen, patří ke kladům Lesterova ztvárnění známého příběhu.

Hráč

Petrohrad. Píše se rok 1866. Fjodor Michajlovič Dostojevskij má za sebou román Zločin a trest, patří mezi nejznámější ruské spisovatele, a přesto je nucen uzavřít se svým nakladatelem Stelovským - u něhož je zadlužen - nesmírně ponižující sázku. Buď napíše běhen jedenatřiceti dnů nejméně stošedesátistránkový román a všechny dluhy mu budou odepsány, anebo se nakladatel stane majitelem autorských práv všech jeho dosud nevydaných děl. Stárnoucího, v naprostém chaosu žijícího spisovatele může zachránit jedině mimořádně schopná stenotypistka, které by své budoucí dílo diktoval. Najde ji v osobě líbezné, chudé, pečlivé a pracovité Anny Sotkinové. Mladá žena je naštěstí uchvácena spisovatelovým geniem a ujme se zdánlivě nesplnitelného úkolu. Pod jejími hbitými prsty vyrůstá částečně autobiografický milostný příběh Poliny a Alexeje a současně se rodí i neméně rozporuplný vztah Dostojevského s Annou...

Ostrov

Sophia a Daneel, oba okolo třiceti, jsou zamilovaný a vášnivý pár žijící v Paříži. Jednoho dne však Sophie přijde s překvapením – s cestou do Bulharska. Daneel to otevřeně odmítá, ale Sophie je neodbytná a přinutí ho nakonec k odjezdu. Když dorazí na místo, Sophie se dozví, že Daneel se tu narodil. Po několika hodinách strávených na zaplněné pláži ji Daneel zavede na téměř opuštěný ostrov kdesi v Černém moři. Nejen Daneel má svá tajemství a Sophie si chce to své uchovat co nejdéle. Téměř tropické teplo a několik zvláštních místních obyvatel brzy změní jejich vlastní chování a ostrov je donutí odhalit své skryté obavy, které pomalu, ale jistě zpochybňují jejich lásku. Aby se přes to všechno dostali, musí Sophie a Daneel vkročit do neznáma.

Italský klíč

Hraný debut finské herečky, scenáristky a režisérky Rosy Karo oslovil už mnoho diváků i filmových profesionálů a získal velké množství ocenění na větších i menších filmových festivalech, na kterých různé filmové poroty oceňovaly zejména scénář a hudbu. Navíc, na Feel Good Film Festival v roce 2011, kde Italský klíč absolvoval svou světovou premiéru, film získal cenu za nejlepší film, na Filmovém festivalu Route 66 cenu Best of Fest a na Mezinárodním filmovém festivalu Prince Edward Island cenu za nejlepší zahraniční film. V tom stejném roce tento film ocenili i diváci na Mezinárodním filmovém a hudebním festivalu Temecula Valley v kategorii nejlepší hraný film a na Park City Film Music Festival v americkém státě Utah za mimořádný hudební počin v hraném filmu. Samotná Rosa Caro získala za snímek cenu Best Film Award na Mezinárodním filmovém festivalu v Tulse v Oklahomě v kategorii „Women Behind the Camera“.

Muž, který plakal

1927. Mladá dívka odplouvá do Ameriky hledat svého otce. Náhodou se ale dostane na loď do Anglie a s novým jménem Suzie zůstává u jedné anglické rodiny. Po deseti letech je díky svému talentu přijata do pařížského uměleckého souboru a seznámí se s ambiciózní ruskou tanečnicí Lolou. Když přijdou do Paříže nacisti, Lola bez váhání kolaboruje, ale Suzie se připojí ke svému cikánskému příteli Césarovi. Situace je stále nebezpečnější. César přemlouvá Suzii, aby odjela za svým otcem, ale ona chce zůstat jen s ním.

Tři mušketýři

Výpravný film Tři mušketýři anglického režiséra Richarda Lestera s lehkým humorem rozvíjí romantického ducha slavného románu Alexandra Dumase. Vypráví o dobrodružstvích d'Artagnana a jeho přátel Athose, Porthose a Aramise, o jejich lásce k boji pro boj samotný, o jejich odvaze, s jakou se postaví proti všemohoucímu kardinálu Richelieuovi v zájmu ochrany královniny cti. S dávkou ironie tvůrci zobrazují život na dvoře Ludvíka XIII., Kardinála Richelieua, Buckinhamovu lásku ke královně Anne id'Artagnanovu lásku ke krásné Constancio. Působivé šermířské souboje, ukázky jezdeckého umění, bohatá výprava, kamera, využívající krásy krajiny, a především herci zvučných jmen, patří ke kladům Lesterovho ztvárnění známého příběhu.

Ďáblíci

Karolína chodí se Stevenem. Steven je fajn, ale když přijde řeč na jeho rodinu, začne být divný. I když Karolína čeká se Stevenem dítě, představení jeho rodičům se stále odkládá. Steven ví, co dělá. Karolína se však nedá odradit. K setkání musí dojít a všechno se začíná neuvěřitelně zamotávat.

Láska bez lítosti

Hippo je 25letý nezaměstnaný mladý muž, který se obrátil zády k celému kapitalistickému systému. Nechce mít práci a ani se nesnaží si nějakou najít, protože jeho filozofie spočívá v tom, že nechce být otrokem někoho jiného, a že své štěstí najde v pokeru. Jedinou jeho zodpovědností a starostí je jeho mladší bratr, který si vydělává jako prodejce drog. Hippo, zástupce rozčarované mladé generace, nenosí značkové oblečení a nemá ani auto. Je mu jedno, co si o něm ostatní lidé myslí. Je šťastný ve své arogantní samostatnosti a se svým životem plným nekonečných párty, pokeru, drobných zločinů a vyspávání do pozdních hodin. V jeho životě nastane však zlom, když potká Nathalie, studentku ze střední vrstvy, která má před sebou úspěšnou kariéru tlumočnice. Hippo je jí sympatický a je okouzlená jeho podivnými romantickými pohnutkami. Avšak oba musí nejprve zjistit, že pochází z dvou úplně odlišných světů. Jak se chce Nathalie začlenit do rušného materialistického světa, Hippo se mu snaží všemožně vyhnout. Rochant přináší jednoduchý příběh o lásce a jejích následcích, ale i nesmírně vtipnou a podmanivou studii citového odcizení i oddanosti zároveň. Stylově natočený Rochantův vynikající hraný debut nesklouzává k moralizování a přináší temperamentní, mimořádně věrohodný obraz současné pařížské mládeže.

Vanilka a čokoláda

Pianistka a matka tří dětí Penelopé vede neutěšený život s manželem Andreou, který ji sice miluje, ale podvádí. Když se Penelopé dozví o jeho poslední nevěře, opustí Andreu i děti a vydá se do domu své babičky. Zakáže mu, aby jí volal nebo ji jakkoli jinak kontaktoval pod pohrůžkou, že ho opustí navždy. V domě u moře vzpomíná na své dětství, jak se dozvěděla o nevěře své matky a jak poznala Andreu. Na něm nyní je, aby se postaral o dceru, která prožívá první milostné problémy, o klackovitého syna a malého Lucu, který postrádá svou matku. Andrea si uvědomuje, jak moc mu "Pepe" chybí a napíše jí dopis. Začnou si dopisovat a Penelopé se mu svěřuje s bolestí, jakou zažívala potlačujíc vztek, lítost i žárlivost, kterou cítila, když ji podváděl. Nakonec mu přizná, že měla pletky s jistým malířem, do kterého se doopravdy zamilovala. Andrea je zničen. Nakonec je osud znovu svede dohromady, když Luca onemocní. Penelopé si není jistá svými city a proto se vydá hledat malíře Carlose, kterého dva roky neviděla. Smíří se Penelopé se svým manželem, nebo bude následovat dávno zapomenuté city? Film provází klasická hudba doplněná o okouzlující italské panorama.

Western

Francouzská road movie Western je komediálním dramatem režiséra a scénáristy Manuela Poiriera, který vypráví lakonický, ale srdečný příběh půvabného španělského prodejce bot Paca (Sergi López) a ruského smolařského stopaře Nina (Sacha Bourdo) a jejich neobyčejného přátelství. Setkají se na cestě po francouzském venkově, když Paco zastaví své auto a nechá do něj nastoupit skromně vypadajícího Nina, stopujícího na kraji cesty. Jejich vztah se však musí podrobit těžkému začátku, protože Nino rozpoutá řetězec událostí, na základě nichž Paco přichází o své auto i o svou práci. Osamoceného Paca se však ujme místní majitelka obchodu s dárečky a suvenýry Marinette (Élisabeth Vitali). Postupně se do sebe zamilují, avšak jejich cesty se musí rozdělit. V městě však Paco potkává starého známého Nina a bez peněz a bez cíle se vydají na třítýdenní společnou cestu stopem. To se nakonec ukáže jako začátek krásného přátelství, protože najdou společné životní trápení, lásky a pocit, jaké to je být outsiderem. Tato bujará a dojemná komedie získala Velkou cenu poroty na filmovém festivalu v Cannes 1997.
srpen 2017
PÚSČPSN
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
září 2017
PÚSČPSN
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30